• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Cashili33

    Hmm..tog ett test idag på morgonen som jag tycker är blankt..så då antar jag att det inte va nått...

    det kan väl inte först visa lite, sen inget och sen visa igen?

    min temp ökade dock med 0,3 grader idag (tror bim är imorrn)

  • MammaMu89

    Tog 2 nya tidiga test i morse och båda visar negativt. Så nu väntar jag på mensen så man kan försöka igen nästa månad.

  • Nykär15
    Cattisl skrev 2020-08-20 06:51:00 följande:

    Hmm..tog ett test idag på morgonen som jag tycker är blankt..så då antar jag att det inte va nått...

    det kan väl inte först visa lite, sen inget och sen visa igen?

    min temp ökade dock med 0,3 grader idag (tror bim är imorrn)


    Kan ha varit en kemisk graviditet, alltså en som aldrig fäste in som det skulle, alternativt dåliga test som visar skugga där strecket skulle varit...
  • Cashili33

    Men börjar man producera gravid hormon före ägget satt sig?

    Så irriterande om testen visar fel

    Svårt att tro att två visar fel när jag använt dessa tidigare utan problem

  • Enmsik
    Cattisl skrev 2020-08-20 11:37:20 följande:

    Men börjar man producera gravid hormon före ägget satt sig?

    Så irriterande om testen visar fel

    Svårt att tro att två visar fel när jag använt dessa tidigare utan problem


    Nej graviditetshormonet hcg börjar produceras först när ägget börjar plantera in sig i livmoderslemhinnan. Kemisk graviditet är då när ägget börjar plantera in sig så att hcg börjar produceras men sedan kan ägget släppa från slemhinnan utan att fästa ordentligt. Då kan det hinna visas på gravtest om man testar innan bim, men sedan slutar synas på gravtest då hormonet minskar igen för att det inte finns något som växer :)
  • Fialoppanmedknuff

    Hej, jag undrar på ni kan se någonting på detta och hur vanligt är det med spökstreck på RFSU graviditets tester? Jag hade ett missfall förra månaden, så jag vet liksom inte när jag haft ägglossning eller när min BIM är :(, jag gick på mini p-piller innan och slutade i maj blev gravid direkt och fick missfall i juli så jag har aldrig haft en ?riktigt? mens än så vet inte om man ska räkna från missfallet när jag har BIM. Jag har haft känningar på mensvärk nu och jag vet liksom inte vad jag ska tro längre, tog ett ägglossningstest som visade starkt för 1-2 veckor sedan och nu tog jag ett till för att jag har svårt att känna skillnad på ägglossning och mensvärk och det visade med positivt så är super förvirrad och vet inte riktigt vad jag ska ta vägen längre. Hur lång tid tar det innan kroppen ställer om efter ett missfall? :(

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester