• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Em595
    Lemoon skrev 2020-08-23 21:45:17 följande:

    Vilken dag är du på?

    Spännande ändå... Jag är också 99.9 % säker på att min mens kommer typ imorgon eller i övermorgon som då blir dag 28....det är den senaste dagen i min cykel som jag får mens på... Idag dag 26... också negativa men svagt svagt bara på test, men som spök... så himla tråkigt!! Känt mensvärk i några dagar nu...

    Hur känner du?


    Jag tror jag är gravid, sambon dök upp med ett test och jag tog det direkt för att stilla nattens frågor.. hehe ni dom vet ni vet hur det blir. Men detta rfsu gav utslag när remsan fortfarande var helt rosa under verkningstiden och nu ser både jag och sambo tydligt om än svagt. Dock vet jag inte var i menscykeln jag , förutom dag 35 av vanligtvis 28-38 dagar. Testade svagt positivt enligt mig själv den 14 augusti, med clearblue snabbt detektion. Negativt dem två kommande dagarna med rfsu. Då antog jag som sagt att det var negativt. Har inväntat mens som enligt appen var beräknad dag 33 i menscykeln, den 21 augusti, den dök inte upp. Jag har mensvärk väldigt ofta, och det surrar i bröstvårtorna som när mjölken ska rinna till, när man hör bebisgråt eller skrik, typ :o sen har jag mer behov av bekräftelse av partnern, vilket får mig att tro att han inte älskar mig längre när jag inte får tillräckligt haha :o detta symptom finns bara när jag är gravid annars, därför jag misstänker starkt att jag vågar nästan säga att detta är positivt. jag vet inte hur mycket ni ser på bilderna men jag ser även om det är svagt fortfarande. Vilket får mig att tro att det är ett mf eller en kemisk graviditet?

  • Lemoon
    Em595 skrev 2020-08-23 22:49:56 följande:

    Jag tror jag är gravid, sambon dök upp med ett test och jag tog det direkt för att stilla nattens frågor.. hehe ni dom vet ni vet hur det blir. Men detta rfsu gav utslag när remsan fortfarande var helt rosa under verkningstiden och nu ser både jag och sambo tydligt om än svagt. Dock vet jag inte var i menscykeln jag , förutom dag 35 av vanligtvis 28-38 dagar. Testade svagt positivt enligt mig själv den 14 augusti, med clearblue snabbt detektion. Negativt dem två kommande dagarna med rfsu. Då antog jag som sagt att det var negativt. Har inväntat mens som enligt appen var beräknad dag 33 i menscykeln, den 21 augusti, den dök inte upp. Jag har mensvärk väldigt ofta, och det surrar i bröstvårtorna som när mjölken ska rinna till, när man hör bebisgråt eller skrik, typ :o sen har jag mer behov av bekräftelse av partnern, vilket får mig att tro att han inte älskar mig längre när jag inte får tillräckligt haha :o detta symptom finns bara när jag är gravid annars, därför jag misstänker starkt att jag vågar nästan säga att detta är positivt. jag vet inte hur mycket ni ser på bilderna men jag ser även om det är svagt fortfarande. Vilket får mig att tro att det är ett mf eller en kemisk graviditet?


  • Lemoon

    [quote=80602734][quote-nick]Lemoon skrev 2020-08-23 23:34:18 följande:[/quote-nick]

    Hej

    Men det ser lovande ut ändå, hur är färgen på strecket?

    Har du fler test så kan du kolla imorgon med osv om det sker en ökning..?

    Jag får test imorgon, men hinner säkert inte förren mensen anländer :-/

  • Em595
    Lemoon skrev 2020-08-23 23:37:11 följande:

    [quote=80602734][quote-nick]Lemoon skrev 2020-08-23 23:34:18 följande:[/quote-nick]

    Hej

    Men det ser lovande ut ändå, hur är färgen på strecket?

    Har du fler test så kan du kolla imorgon med osv om det sker en ökning..?

    Jag får test imorgon, men hinner säkert inte förren mensen anländer :-/


    Färgen är rosa och syns fortfarande, jag hoppas verkligen att vi båda slipper blödningar och att du får ett positivt test imorgon men har du hunnit testa något alls och lagt in här? Eller du följer tråden? <3 Jag har ett test kvar i paketet, tänkte ta det med första urinen och hoppas att jag inte blivit grundlurad på ett svagt streck :o man hinner ju bli lycklig.
  • Nykär15
    Em595 skrev 2020-08-23 22:49:56 följande:

    Jag tror jag är gravid, sambon dök upp med ett test och jag tog det direkt för att stilla nattens frågor.. hehe ni dom vet ni vet hur det blir. Men detta rfsu gav utslag när remsan fortfarande var helt rosa under verkningstiden och nu ser både jag och sambo tydligt om än svagt. Dock vet jag inte var i menscykeln jag , förutom dag 35 av vanligtvis 28-38 dagar. Testade svagt positivt enligt mig själv den 14 augusti, med clearblue snabbt detektion. Negativt dem två kommande dagarna med rfsu. Då antog jag som sagt att det var negativt. Har inväntat mens som enligt appen var beräknad dag 33 i menscykeln, den 21 augusti, den dök inte upp. Jag har mensvärk väldigt ofta, och det surrar i bröstvårtorna som när mjölken ska rinna till, när man hör bebisgråt eller skrik, typ :o sen har jag mer behov av bekräftelse av partnern, vilket får mig att tro att han inte älskar mig längre när jag inte får tillräckligt haha :o detta symptom finns bara när jag är gravid annars, därför jag misstänker starkt att jag vågar nästan säga att detta är positivt. jag vet inte hur mycket ni ser på bilderna men jag ser även om det är svagt fortfarande. Vilket får mig att tro att det är ett mf eller en kemisk graviditet?


    Tycker det ser positivt ut ! Grattis! Hoppas det är starkare idag :)
  • Nykär15
    Lemoon skrev 2020-08-23 22:17:28 följande:

    Jag glömde bindelstrecken emellan..  

    Mm verkligen negativa...hade hoppats på mer färg...så tråkigt... =(


    Ja men kan ju ändra sig än, så länge mensen håller sig borta finns det ju hopp! Håller tummarna för dig :)

    Hoppas med på positivt framåt helgen även om jag inte tror det blivit nåt...missfall i juli :/ ledsamt.
  • Pandyy


    Snälla säg inte att det är jag som inbillar mig detta? Vet att fl drar ned kvalitén men hoppas ni ser vad jag ser..!
  • Cashili33
    Pandyy skrev 2020-08-24 07:47:18 följande:


    Snälla säg inte att det är jag som inbillar mig detta? Vet att fl drar ned kvalitén men hoppas ni ser vad jag ser..!
    Är strecket grått? När har du bim?
  • Pandyy
    Cattisl skrev 2020-08-24 07:56:22 följande:

    Är strecket grått? När har du bim?


    Nej strecket har en svag ljusrosa ton, svårt att få med på bild. Ska givetsvis testa fler gånger för att se om det blir starkare, men har aldrig någonsin fått ett sådant synligt streck förut! Är på ÄL+12 idag, BIM-1. Haft annorlunda symptom inför ?mens? denna månad än vad jag brukar. Framförallt illamående när jag inte ätit på länge och brösten ömmar, det brukar aldrig hända innan mens.
  • Cashili33
    Pandyy skrev 2020-08-24 08:17:48 följande:
    Nej strecket har en svag ljusrosa ton, svårt att få med på bild. Ska givetsvis testa fler gånger för att se om det blir starkare, men har aldrig någonsin fått ett sådant synligt streck förut! Är på ÄL+12 idag, BIM-1. Haft annorlunda symptom inför ?mens? denna månad än vad jag brukar. Framförallt illamående när jag inte ätit på länge och brösten ömmar, det brukar aldrig hända innan mens.
    Ok, det är väldigt svagt än men det är bara att hoppas att det blir starkare =) Håller tummarna
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester