• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Daphodil
    Tildasafira skrev 2020-08-25 09:02:10 följande:

    Ok så såhär såg testet ut först men när det torkade försvann strecket?! Hur ska jag tolka det?


    Jag skulle tolka det som negativt och ta ett nytt
  • Matrix123
    Tildasafira skrev 2020-08-25 09:02:10 följande:

    Ok så såhär såg testet ut först men när det torkade försvann strecket?! Hur ska jag tolka det?


    Om strecket försvann efter avläsningstiden tycker jag att du ska köpa ett annat märke och kolla vad det säger.
  • Enmsik
    liz1981 skrev 2020-08-25 08:56:07 följande:

    Ok.

    Är väl medveten om att man inte ska avläsa efter tid på de här testerna, men vad sjutton är det här?!

    Såg en väldigt svag linje inom tiden, kunde dock inte fånga den på bild så jag trodde det var spök.

    Lade bort testet och kollade på det sen på kvällen (ett antal timmar senare) när jag skulle kasta det och då såg det ut så här?? 

    Och ja, det är blått.

    Någon som varit med om samma och varit gravid?


    Inget att lita på egentligen så ta ett nytt. Men det ser ju väldigt misstänkt positivt ut då test efter tiden har gått ut sällan är blåa.. :)
  • Tildasafira
    Matrix123 skrev 2020-08-25 09:58:15 följande:

    Om strecket försvann efter avläsningstiden tycker jag att du ska köpa ett annat märke och kolla vad det säger.


    Det försvann inte helt men nästan. Tog ett från testlagret i samma urin och det hände samma sak.. tydligt streck som sedan bleknade efter 10 min.. förvirrad tjej
  • Pandyy
    Cattisl skrev 2020-08-24 12:09:37 följande:

    Har du bim imorrn så ta ett då :) Eller vänta ytterligare några dagar. För att va säker på att det blir starkare skulle jag vänta.

    Jag testade tidigt denna gång, fick lika svagt som du i några dagar för att sen inte få ngt streck alls. Kemisk graviditet.


    Kör en uppdatering.. Verkar som att jag gick samma öde till mötes. Idag negativa test och en sekund senare kom mensen. Fruktansvärt tung dag. Min 6 år yngre syster blev oplanerat gravid direkt när hon slutade med p-piller så det känns extra tungt..
  • Matrix123
    Tildasafira skrev 2020-08-25 10:39:00 följande:

    Det försvann inte helt men nästan. Tog ett från testlagret i samma urin och det hände samma sak.. tydligt streck som sedan bleknade efter 10 min.. förvirrad tjej


    Enklare att ta ett digitalt test kanske så slipper du försöka tyda streck!
  • Evi82
    liz1981 skrev 2020-08-25 08:56:07 följande:

    Ok.

    Är väl medveten om att man inte ska avläsa efter tid på de här testerna, men vad sjutton är det här?!

    Såg en väldigt svag linje inom tiden, kunde dock inte fånga den på bild så jag trodde det var spök.

    Lade bort testet och kollade på det sen på kvällen (ett antal timmar senare) när jag skulle kasta det och då såg det ut så här?? 

    Och ja, det är blått.

    Någon som varit med om samma och varit gravid?


    Ta ett digitalt test tycker jag :) men jag tror att det där kan vara positivt
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester