• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • JosHed
    Petrodahlberg skrev 2021-04-23 18:33:56 följande:

    Apotekets egna är taget BIM+1 och clearblue idag på BIM+4, bara de att jag aldrig sett ett så konstigt positivt på ett CB early tidigare och det på apotekets är såååå svagt.

    Vad tror ni?


    CB early ser väldigt konstigt ut, skulle räkna den som ogiltig. Den andra ser jag inget på. Är du på BIM +4 bordet det väl vara starkare?
  • Villplussanu
    MBL1712 skrev 2021-04-23 21:19:15 följande:

    Jag ser ett streck :)


    Tycker du att jag ska ta ett digitalt cb imorgon eller vänta i några dagar? ????
  • MBL1712
    Villplussanu skrev 2021-04-23 21:24:10 följande:

    Tycker du att jag ska ta ett digitalt cb imorgon eller vänta i några dagar? ????


    Åh men det e ju så svårt att svara på. Beror lite på hur du e som person. Jag hade nog själv velat tagit ett till sådant som du visar här för då kan man se om det blivit starkare :)
  • Soffans


    Hej! Behöver hjälp att tyda!

    Har förstått att folk inte gillar CB digital testa tidigt så får bli ett annat test nästa gång :)

    Tror jag hade ägglossning runt den 15-16/4 (temperaturhöjning & ångest), sedan den 20/4 fick jag lite rosa flytningar för att bli lite mer blod under 21/4 för att den försvinna men en enstaka rosa flytning den 22/4 som jag funderar på om det kan ha varit en nidblödning. Har haft någon annorlunda dragning i nedre magen samt så hungrig men annars inga andra grav symptom.

    Vet dock inte hur lång min cykel är då den är ganska ny efter p-piller.

    Så tänkte ta ett test idag inför eventuellt vin ikväll, alltså då äl +9 och BIM -5 (om man räknar med genomsnittlig tid)

    Fick detta idag, är det för svagt / saknar färg för att säga något?

    Sök upp ganska direkt efter någon minut och blev starkare fram till 10 min när testtiden gick ut och jag la bort det! Ska såklart ta nytt test imorgon och undvika vin tills jag är säker, men ändå!

    Några teorier?
  • Sopkvasten

    Hej!
    Svårt att säga utifrån bilden. Var strecket tydligt blått? Om inte- hade jag inte dragit några slutsatser ifrån det. Jag har ju bojkottat detta pga spök men jag har tagit detta en gång när jag varit gravid, kanske 4 dagar innan bim och det strecket var svagt-men blått. Minns att jag litade på det då...

    Hoppas du är gravid :) Lycka till! 


    Soffans skrev 2021-04-24 07:57:22 följande:


    Hej! Behöver hjälp att tyda!

    Har förstått att folk inte gillar CB digital testa tidigt så får bli ett annat test nästa gång :)

    Tror jag hade ägglossning runt den 15-16/4 (temperaturhöjning & ångest), sedan den 20/4 fick jag lite rosa flytningar för att bli lite mer blod under 21/4 för att den försvinna men en enstaka rosa flytning den 22/4 som jag funderar på om det kan ha varit en nidblödning. Har haft någon annorlunda dragning i nedre magen samt så hungrig men annars inga andra grav symptom.

    Vet dock inte hur lång min cykel är då den är ganska ny efter p-piller.

    Så tänkte ta ett test idag inför eventuellt vin ikväll, alltså då äl +9 och BIM -5 (om man räknar med genomsnittlig tid)

    Fick detta idag, är det för svagt / saknar färg för att säga något?

    Sök upp ganska direkt efter någon minut och blev starkare fram till 10 min när testtiden gick ut och jag la bort det! Ska såklart ta nytt test imorgon och undvika vin tills jag är säker, men ändå!

    Några teorier?
  • Evi82
    Petrodahlberg skrev 2021-04-23 18:35:06 följande:

    Såg att CB early bilden inte kom med så här är den.


    Det där är positivt, testa digitala testet :)
  • Evi82
    Villplussanu skrev 2021-04-23 21:08:25 följande:

    Vill någon hjälpa mig att tolka detta?


    Positivt, testa digitala testet :)
  • Evi82
    Sopkvasten skrev 2021-04-24 18:48:49 följande:

    Hej!

    Svårt att säga utifrån bilden. Var strecket tydligt blått? Om inte- hade jag inte dragit några slutsatser ifrån det. Jag har ju bojkottat detta pga spök men jag har tagit detta en gång när jag varit gravid, kanske 4 dagar innan bim och det strecket var svagt-men blått. Minns att jag litade på det då...

    Hoppas du är gravid :) Lycka till! 


    Soffans skrev 2021-04-24 07:57:22 följande:

    Hej! Behöver hjälp att tyda!

    Har förstått att folk inte gillar CB digital testa tidigt så får bli ett annat test nästa gång :)

    Tror jag hade ägglossning runt den 15-16/4 (temperaturhöjning & ångest), sedan den 20/4 fick jag lite rosa flytningar för att bli lite mer blod under 21/4 för att den försvinna men en enstaka rosa flytning den 22/4 som jag funderar på om det kan ha varit en nidblödning. Har haft någon annorlunda dragning i nedre magen samt så hungrig men annars inga andra grav symptom.

    Vet dock inte hur lång min cykel är då den är ganska ny efter p-piller.

    Så tänkte ta ett test idag inför eventuellt vin ikväll, alltså då äl +9 och BIM -5 (om man räknar med genomsnittlig tid)

    Fick detta idag, är det för svagt / saknar färg för att säga något?

    Sök upp ganska direkt efter någon minut och blev starkare fram till 10 min när testtiden gick ut och jag la bort det! Ska såklart ta nytt test imorgon och undvika vin tills jag är säker, men ändå!

    Några teorier?


    Det där är positivt, testa med digitala testet :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester