• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Madelen21
    Närsomhelstnu skrev 2021-10-27 09:29:14 följande:

    Kan se svagt, svårt att se färgen dock.Ser svagt :)Ser tyvärr inget :( kan vara försvagar för fl.Tagit nått nytt test idag?


    Nej men pratat med en barnmorska å hon sa att mitt test som visade på plus är positivt plus alla symtom

    Men tror jag ska gå å köpa ett digitalt sen. Men de spöregnar just nu. Kan man ta ett sånt test utan morgon urin? Vill vänta tills killen kommer hem från jobbet å ta ett test. Hur pålitliga är dom digitala gravtesten???
  • Madelen21
    Närsomhelstnu skrev 2021-10-27 09:29:14 följande:

    Kan se svagt, svårt att se färgen dock.Ser svagt :)Ser tyvärr inget :( kan vara försvagar för fl.Tagit nått nytt test idag?


    Nej men pratat med en barnmorska å hon sa att mitt test som visade på plus är positivt plus alla symtom

    Men tror jag ska gå å köpa ett digitalt sen. Men de spöregnar just nu. Kan man ta ett sånt test utan morgon urin? Vill vänta tills killen kommer hem från jobbet å ta ett test. Hur pålitliga är dom digitala gravtesten???
  • Närsomhelstnu
    svansmamman skrev 2021-10-27 09:41:28 följande:

    Om jag anstränger mig tycker jag mig skymta något väldigt svart. Det ser i mina ögon ut som spökstreck men det kan lika gärna vara att bilden gör att strecket ser mer grått och svagt ut än vad det är i verkligheten. 


    Tack för att du kollade, det är så knepigt att när man laddar upp här så blir det knappt synbart. Jag ser det utan ansträngning men vill ju inte att det ska vara spök :/

    Får hem en annan sorts test idag och hoppas de syns bättre.
  • Närsomhelstnu
    Madelen21 skrev 2021-10-27 09:49:11 följande:

    Nej men pratat med en barnmorska å hon sa att mitt test som visade på plus är positivt plus alla symtom

    Men tror jag ska gå å köpa ett digitalt sen. Men de spöregnar just nu. Kan man ta ett sånt test utan morgon urin? Vill vänta tills killen kommer hem från jobbet å ta ett test. Hur pålitliga är dom digitala gravtesten???


    Man kunde ju se streck på ditt test så absolut.

    Man kan ta digitalt när som sålänge hcg är tillräckligt högt i kroppen så blir det positivt oavsett tid på dygnet. Så det kan visa negativt utan morgonurin om det är tex tidigt i graviditeten.

    Jag vet inte om som är mer pålitliga än andra men de visar ju tydligt gravid eller ej.
  • Madelen21
    Närsomhelstnu skrev 2021-10-27 09:55:00 följande:

    Man kunde ju se streck på ditt test så absolut.

    Man kan ta digitalt när som sålänge hcg är tillräckligt högt i kroppen så blir det positivt oavsett tid på dygnet. Så det kan visa negativt utan morgonurin om det är tex tidigt i graviditeten.

    Jag vet inte om som är mer pålitliga än andra men de visar ju tydligt gravid eller ej.


    Ja jo sant men är skit rädd att de ska visa negativt..

    Med tanke på alla symtom å att mensen inte kommit.
  • svansmamman
    Madelen21 skrev 2021-10-27 09:01:00 följande:

    Börjar bli smått frustrerad. Vill veta till 100% om jag är gravid eller inte.

    Mina symtom:

    Illamående

    Molvärk

    Trötthet

    Humörsvängningar

    Väldigt gråtmild och känslig.

    Mycket gossjuk också just nu.


    Ska du inte bara ta ett digitalt test då? Du har ju funderat på detta i flera dagar nu och du känner dig ju inte klokare efter de test du tagit hittills. Jag tänker att det för din egen skull är bättre att veta än att bara intala dig själv att du är gravid. De symptom du beskriver kan ha med graviditet att göra likväl som det kan handla om annat. Att spendera så mycket tid, och säkert energi, åt att känna efter kring symptom och oroa sig över huruvida man är gravid eller ej måste vara jättejobbigt. 

    Så stilla din oro och köp ett digitalt test från Clearblue som du tar med morgonurin imorgon. Då vet du hur det ligger till. Hjärta
  • Närsomhelstnu
    Madelen21 skrev 2021-10-27 09:58:14 följande:

    Ja jo sant men är skit rädd att de ska visa negativt..

    Med tanke på alla symtom å att mensen inte kommit.


    Förstår det, men bättre att kolla, stressen kan ju putta på mensen. Eller så hade du äl senare så den är senare denna månaden. Fö sin egen skull tycker jag du ska ta ett test
  • svansmamman
    Närsomhelstnu skrev 2021-10-27 09:50:29 följande:
    Tack för att du kollade, det är så knepigt att när man laddar upp här så blir det knappt synbart. Jag ser det utan ansträngning men vill ju inte att det ska vara spök :/

    Får hem en annan sorts test idag och hoppas de syns bättre.
    Det brukar ju vara åt det rosa hållet om det är ett "riktigt" och mer åt grått om det är ett spökstreck. Men av egen erfarenhet vet jag att man kan bli knäpp av att kolla på samma test och att man till slut inte vet vilken färg man ser, haha. Om du ser det utan något problem är det säkert positivt, jag tycker att spökstreck brukar kräva att man anstränger sig lite för att se. 

    Jag hoppas du blir klokare efter de nya testet, uppdatera gärna om hur det går! Glad
  • Närsomhelstnu
    svansmamman skrev 2021-10-27 10:05:55 följande:

    Det brukar ju vara åt det rosa hållet om det är ett "riktigt" och mer åt grått om det är ett spökstreck. Men av egen erfarenhet vet jag att man kan bli knäpp av att kolla på samma test och att man till slut inte vet vilken färg man ser, haha. Om du ser det utan något problem är det säkert positivt, jag tycker att spökstreck brukar kräva att man anstränger sig lite för att se. 

    Jag hoppas du blir klokare efter de nya testet, uppdatera gärna om hur det går! 


    Tack för dina tankar, jajjemen det gör jag. Hoppas posten kommer tidigt idag :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester