• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • ung92
    Kanelkringla skrev 2021-11-22 11:44:45 följande:

    Håller tummarna för dig! <3När har du bim? :)


    Onsdag/torsdag, lite osäker. Har oregelbunden, har bara fått positivt ägglossningstest 13 november. Har haft ca 11-12 dagars lutealfas. Så är oklart
  • Granit91
    ung92 skrev 2021-11-22 08:47:16 följande:

    Ååååh dessa jäkla rfsu, får aldrig nått streck rikrigt... Måste köpa ett cb early, har ännu 3 dagar kvar till bim. :(( känns verkligen som att ja e gravid.


    RFSU är så okänsliga! Jag plussade med cv digital earls detection(plus-tecken) i lördags men inget på RFSU. I söndags med apoteke hjärtats blev det tydligt plus och med cb digital på kvällen gravid 1-2 veckor. Idag måndag alltså två dagar senare än jag plussade med CB fick jag svagt plus på RFSU. De ska ju ändå ha samma känslighet om jag har förstått det rätt. Men märkligt är det!
  • isoldelively
    ung92 skrev 2021-11-22 11:36:00 följande:

    Ni ser från dagens test, det är rätt blankt. Kan ana något så svagt, men knappt synbart. Man får invänta testen, är så nervös!!! Vill bara börja köpa bebiskläder och planera ledighet


    Testa med ett annat test för jag tycker verkligen rfsu är sååå dåliga och okänsliga. Att du kunnat ana något är ett gott tecken ändå. Håller tummarna!
  • Tildasafira

    Med risk för att detta inte syns alls här, men vad tror ni om detta? Någon som varit med om att predictor early ger spökstreck?

  • isoldelively
    Tildasafira skrev 2021-11-22 16:26:59 följande:

    Med risk för att detta inte syns alls här, men vad tror ni om detta? Någon som varit med om att predictor early ger spökstreck?


    Ser positivt ut, vågar mig på ett grattis! Aldrig fått spök med dessa, tagit hur många som helst. Tycker att detta är det bästa testet :)
  • Tildasafira
    isoldelively skrev 2021-11-22 17:31:25 följande:

    Ser positivt ut, vågar mig på ett grattis! Aldrig fått spök med dessa, tagit hur många som helst. Tycker att detta är det bästa testet :)


    Spännande, tack för att du tittade! :) Hoppas du har rätt!
  • Nathaliextnf
    Pommii skrev 2021-11-22 09:13:23 följande:

    Jag tog också rfsu testa ofta igår, mitt test ser precis ut som detta...men jag tolkade det som negativt.. Håller tummarna för dig.




    Tog ett nytt nu på kvällen, visst är det lite starkare? Eller inbillar man sig som vanligt ha ha
  • ung92
    Nathaliextnf skrev 2021-11-22 18:35:06 följande:

    Tog ett nytt nu på kvällen, visst är det lite starkare? Eller inbillar man sig som vanligt ha ha


    Jaaaaaa absolut. Ser ett streck
  • Pommii

    Jag testade med Clearblue testa tidigt igår, ej digital, men ett som ger ett blått streck om graviditet, såg ingenting under 10 min, men efter 20 min när jag kollade på testet så var det ett brett blått streck. Senare på kvällen fick jag mensen.


    Så det där att man ska kolla inom 10 minuter stämmer bra....

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester