• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Pretty in pink
    PelloBello skrev 2021-11-29 17:29:19 följande:

    Lyckas inte citera. Men jag ser något på ditt ovanstående :)


    Tack för svar och den lilla gnistan hopp det tänder!

    Dina test är ytterst kluriga, förstår verkligen om frustrationen är enorm just nu!

    Lova att hålla oss uppdaterade
  • PelloBello

    Jag kan verkligen inte citera sen sidan gjordes om. Suck.

    Men blir ju inte mindre klurigt av att cb ser ut såhär efter test tiden.. Aldrig varit med om förut.

    Blir såklart konstigt på bild, men superblått men inte helt. Precis som förra bilden, fast mycket starkare. Skumt.

    Har inga fler tester nu. Kanske lika bra.

  • nomina

    PelloBello: Jag har ingen erfarenhet av detta test, men man ser ju ett blått streck helt tydligt. Det är ju dock "avkapat", vet inte om det har betydelse eller ej.

  • isoldelively

    PelloBello: är du säker på när du hade äl? Kan vara för tidigt för att visa tydligt, om äl inträffade senare än du trodde.

    Tänker spontant annars att du kan ha råkat ut för en kemisk graviditet (ägg som inte fäster ordentligt) om testen inte ökar. Syns svagt på alla dina tester.

  • PelloBello

    Ja alltså första svaga predictor early va på äl +7. Testa mest av otålighet, förväntade mig helt blankt test. Så det svaga svaga gjord emig ju än mer otålig. :)

    Tog sen nytt predictor early äl+8, samma svaga svaga, tog då även ett rfsu testa tidigt, helt blankt.

    Äl +9 tog jag predictor early igen, fick då lite starkare, men ej helt ifyllt streck.

    Äl+10 tog jag nytt predictor early som igen va svagt svagt, och ovan cb som va svagt svagt och ej helt ifyllt och som sedan blev starkt efter tiden, men ej helt ifyllt. Aldrig någonsin fått spökstreck varken på cb eller predictor early tidigare, det som gör mig förvirrad.

    Har varit gravid ett antal gånger, alltid fått tydligt positivt med predictor early på äl+10,kväll förut.

  • 4BarnÅenCocaCola

    Men hörni; RFSU:s tidiga. Är det fler som tycker bu..? Testade igår med det och ett vanligt från Apoteket och fick starkare på det vanliga. Idag testade jag med RFSU igen och fick ett ännu litet svagare streck (då var också kontrollinjen svagare så jag är inte jätteorolig) och så tog jag ett CB digital. Är det fler som de har betett sig likadant för?

  • isoldelively
    4BarnÅenCocaCola skrev 2021-11-30 10:12:38 följande:

    Men hörni; RFSU:s tidiga. Är det fler som tycker bu..? Testade igår med det och ett vanligt från Apoteket och fick starkare på det vanliga. Idag testade jag med RFSU igen och fick ett ännu litet svagare streck (då var också kontrollinjen svagare så jag är inte jätteorolig) och så tog jag ett CB digital. Är det fler som de har betett sig likadant för?


    Rfsu testa tidigt är det absolut sämsta testet, det borde heta testa sent xD Jag fick plus både på cb early, cb vanliga, rfsu vanliga och apotekets egna test innan rfsus testa tidigt visade svagt positivt. Nej, de kan man gott bojkotta som ett testa tidigt test!
  • 4BarnÅenCocaCola
    isoldelively skrev 2021-11-30 11:01:25 följande:
    Rfsu testa tidigt är det absolut sämsta testet, det borde heta testa sent xD Jag fick plus både på cb early, cb vanliga, rfsu vanliga och apotekets egna test innan rfsus testa tidigt visade svagt positivt. Nej, de kan man gott bojkotta som ett testa tidigt test!
    Värdelöst jöh! Skönt att det inte bara är jag, aldrig mer RFSU Obestämd
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester