• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Liit
    Joa0302 skrev 2023-01-13 16:38:40 följande:


    Positivt eller Spökstreck?
    hur skulle ni tolka detta test?
     Ser ju blått ut så borde vara positivt? :D
  • svansmamman
    Joa0302 skrev 2023-01-13 16:38:40 följande:


    Positivt eller Spökstreck?
    hur skulle ni tolka detta test?
    Jag tycker det ser ut som ett typiskt spök-/torkstreck tyvärr. Teststrecket ska vara jämnt i färgen och lika brett som kontrollstrecket för att betyda positivt. Man kan givetvis vara gravid ändå, bara att det är för tidigt för att testa eller att koncentrationen hormon i urinen var för låg. 
  • Supertrio


    Såhär såg mitt test ut efter 3 min enligt anvisningarna. Vad betyder det? Det försvann inte heller utan ser fortfarande likadant ut. Väldigt förvirrad?
  • Maymom
    Supertrio skrev 2023-01-14 05:58:29 följande:
    Såhär såg mitt test ut efter 3 min enligt anvisningarna. Vad betyder det? Det försvann inte heller utan ser fortfarande likadant ut. Väldigt förvirrad?
    ser defekt ut.
  • Cashili33
    Supertrio skrev 2023-01-14 05:58:29 följande:


    Såhär såg mitt test ut efter 3 min enligt anvisningarna. Vad betyder det? Det försvann inte heller utan ser fortfarande likadant ut. Väldigt förvirrad?
    Defekt
  • Cashili33
    Lillfia989 skrev 2023-01-14 11:23:29 följande:

    Är det någon annan som fått detta svaret på ett cb plus test? Gissar att det är ogiltigt Glad


    Jag skulle klassa det som ogiltigt.Fattar inte hur CB som är ett så stort märke har så extremt dåliga tester .. 
    Hur många sånna här bilder ser man inte dagligen där färgen rinner och smetar och man knappt vet vad man tittar på.

    ta ett nytt av annat märke och se om det visar nått är mitt tips 
  • Lillfia989
    Cashili33 skrev 2023-01-14 11:28:49 följande:
    Jag skulle klassa det som ogiltigt.Fattar inte hur CB som är ett så stort märke har så extremt dåliga tester .. 
    Hur många sånna här bilder ser man inte dagligen där färgen rinner och smetar och man knappt vet vad man tittar på.

    ta ett nytt av annat märke och se om det visar nått är mitt tips 
    Det är så märkligt att de ska bli så 😅 när strecken också är blå. jag tog ett från babyplan med samma urin som var tok negativt men på dom stickorna får jag alltid spökstreck Förvånad får ta ett annat om någon dag helt enkelt Oskyldig
  • Cashili33
    Lillfia989 skrev 2023-01-14 12:19:10 följande:
    Det är så märkligt att de ska bli så 😅 när strecken också är blå. jag tog ett från babyplan med samma urin som var tok negativt men på dom stickorna får jag alltid spökstreck Förvånad får ta ett annat om någon dag helt enkelt Oskyldig

    Det kan va färg som bara runnit och då ser det blått ut 
    Alla CB?s fejkstreck är blå. 


    håller tummarna att det ändå är ngt och att du får ett plus på något test om någon dag 

  • Cashili33
    Lillfia989 skrev 2023-01-14 12:19:10 följande:
    Det är så märkligt att de ska bli så 😅 när strecken också är blå. jag tog ett från babyplan med samma urin som var tok negativt men på dom stickorna får jag alltid spökstreck Förvånad får ta ett annat om någon dag helt enkelt Oskyldig
    En fråga .. är det ett testa tidigt eller ett vanligt ? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester