• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79
    BaPumba, jag får ju gå på foten även om jag är lite stel i benet pga gipset..men när man fått in rätt teknik går det att traska på rätt rejält. Allt hänger på hur ont jag har. Igår var en bra dag Skrattande
    Vilken tur du fick tiden idag, jobbigt med både svamp och bv! Behandlas även mannen mot svamp? Tänkte om det smittar? Har ingen aning, tanken bara kom...
    Inte ens tvätta med vatten? Förvånad Trodde iaf att det skulle vara ok.. Fast jag har aldrig haft svamp eller problem med slemhinnor så jag kanske fortsätter och tvätta med liiite vatten då Tyst Hoppas du snart mår bra "där nere". Skulle inte du köra pergo nu eller väntar du?
    Kram
  • stegen

    JZ: Det är ju helt underbart! Du är så duktig!!!!!

    Vårväntan har tänkt på er! En sak jag tänkte på fick också ta om samma prov, det pga de hade något annorlunda sätt att mäta det på. Så är helt säker på att de kollat det även första gången på dig. Vi har ju varit på samma ställe!

    Hur lång tid skulle det gå innan nytt spermaprov?

    Och har de lagt upp någon plan? Eller ni fattas någon månad om nya spermaprovet är lika bra som det bättre av de två?

    Kram

    Och Nellin: KRAM

  • Försöker
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-22 22:21:00 följande:
    Jasså? Det visste jag faktiskt inte, ja det var ju lite lustigt då. Det var i alla fall så hon uttryckte sig att mina äggreserver var bra så då antar jag att det var AMH de kolladeObestämd Proverna togs 2-5 dagar in i cykeln och på dag 21 i cykeln. Ett var progesteron men vad de andra var minns jag faktiskt inte. Hormoner båda i alla fall. Vilket hormon mäter de AMH med? Gud känner mig så dåligt påläst, tur att ni finns här inne och kan fylla i vissa luckor.
    Kan det inte ha varit TSH som var det andra testen du inte minns vilket det var då? Och att de nu vill ta ett ytterligare TSH? För det var exakt så de gjorde på mig. TSH togs på cd 2-5 och nu ville läkaren ta ett nytt TSH-prov som skulle visa mer utförliga detaljer. Men jag kom inte heller ihåg nåt om TSH på cd 2-5 för det var så mycket då, snurrigt värre. Glad 

    BaPumba -   Vad skönt att du fick bra hjälp med allt! Skrattande Har också läst att man inte ska tvätta underlivet med varken tvål eller vatten, möjligtvis blaska lite vatten nån gång i veckan. Haft problem med klåda och torra slemhinnor för så jag tog till mig infon. Lät inte så frächt först men grejen är att om du duschar normalt så kan du inte undvika att liiite vatten sipprar ner där och det räcker faktiskt har jag märkt. Och runt omkring kommer det ju också vatten, vare sig man vill eller inte. Så det är inte så farligt att inte "tvätta" med vatten, för det behövs egentligen inte. Det är nog mest en inbillad renhet. Och min klåda som jag haft större delen av mitt vuxna liv försvann och har inte kommit tillbaka sen dess. Glad

    JZ - Oj, 8 kg?!? Wow, vad himla duktig du är, är så impad!! {#emotions_dlg.flower} 
  • Jayt

    Vårväntanochlängtan, varför ska man inte äta proteinpulver? Jag dricker det som ett kosttillskott. Har aldrig hört om det tidigare.

  • wonders

    Hejsan Kanske4a jag gick till zonterapeuten som också var homeopat och hon kunde undersöka mig och få fram på något konstigt (kändes som hokuspokus) sätt att jag hade en sk sur kropp. Jag fick lite olika pulver och efter en vecka så var jag inte lika trött och seg som jag var innan jag började. Dock har jag numera slutat äta det för känner mig bättre. Kan ju vara en sak att försöka om inte du kan få hjälp av en annan läkare att se vad du kan göra åt dit ph-värde. Det borde ju de kunna säga vad du ska äta för något..

    Jayt jag har också fått sagt till mig att ett ägg räcker. När jag var på vul för att kolla hur många ägg jag hade för uttag fick jag informationen att om det bara var 2st som var klara så avblåser man normalt behandlingen. '
    De gånger jag har gjort mina behandlingar har jag haft mellan 6-8st och då har det inte varit något problem att gå vidare och att dessa då har gått till icsi och utav dessa har det blivit 2-4st som klarat sig ända fram till insättning. Frågan till läkaren borde väl vara att om det är fler än 2st som syns på VUL varför inte fullfölja behandlingen för att ta vara på de ägg du har? Det kan ju vara så att du har bättre ägg än vad jag har som är mycket äldre än dig och att du tom kan frysa in något ägg för att försöka på ett FET nästa omgång. Detta så du slipper göra så många hormonbehandlingar..

  • Solrosen 83

    Idag har tempen gått upp ytterligare 0,2 grader så nu var den uppe i 36,5 grader vilket definitivt tyder på att äl varit för min del. Blir dock lite irriterad här för fertilityfriend verkar strula för mig idag och uppdaterar inte kurvan med min senaste mätning så som den gjort innan. Vet inte om det är något fel på sidan eller om det blivit någon ändring då mitt sk VIP medlemskap gått ut där så jag nu bara har vanligt som man inte betalar för. Men man tycker ju att få fram kurvorna med dagens mätningar borde man ju få ändån och detektionen om äl varit eller inte. Är lite nyfiken på om FF säger att äl var i måndags eller igår utifrån mätningarna.

    Försöker: Hur såg tempningen ut för din del i morse? Fungerar FF som vanligt för dig? Fortfarande positivt på äl-testen? Nyfiken av mig Flört

  • JZ79
    Lillnosen skrev 2013-01-22 22:46:12 följande:
    Jäklar va duktig du är JZ! Fortsätt så :D
    stegen skrev 2013-01-23 00:43:10 följande:
    JZ: Det är ju helt underbart! Du är så duktig!!!!!
    Försöker skrev 2013-01-23 07:25:22 följande:


    JZ - Oj, 8 kg?!? Wow, vad himla duktig du är, är så impad!! {#emotions_dlg.flower} 
    Tack snälla! Ni är så fantastiskt fina som peppar och hejar på mig HjärtaHjärta Älskar denna tråd där alla peppar trots egna bekymmer. Puss på er!! Kyss

    Trodde ju att min mens kom igår när jag fick lite rosa på pappret, men verkar haft fel Förvånad Inte en droppe mer har kommit sen igår kväll Obestämd. Måste ta ett gravtest senare, får absolut inte dieta om jag nu mot alla odds blivit gravid. Antar att kroppen bara strular,  så tror knappast jag får två streck på stickan..Lika bra att använda mina sista tester, de är snart för gamla för att användas ändå.
    Idag har jag väldigt ont i huvudet, var på massage igår och då brukar det tyvärr bli såhär dagen efter..Huvudvärkstablett och lite vila tar förhoppningsvis bort det värsta så jag kan gå ut i solen sen. Kram på er!!

    Pastell, om du smyger i kulisserna..Saknar dig!!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus