• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • wonders

    hejsan tjejer.
    Det verkar ju konstigt att man inte kan åberopa vårdgarantin hos er bolltjej35. När vi var och kollade oss på SÖS så sa de rakt ut att det alternativet fanns.

    JZ det är skönt att du har Maramina så nära att hon kan följa med dig när det ändå är en så stor sak som du ska få besked om. Håller tummarna och du kunde ju haft en sämre följeslagare. En som inte har en aning om vad det är du går igenom. Styrkekram. 

    Anledningen jag vill ha ett blodprov är att det är så man gör utomlands och allt annat inte är sk godkänt. Dr säger att det är det sätt som är 100% säkert att göra provet på. Dessutom som sagt så vill de kolla att värdet ökar så två prov ska önskas. 
    Idag sitter jag åter på jobbet och är såå trött så önskar att jag hade skippat även torsdag och fredag. Dock är jag sen tidigare anmäld till en kick-off som är längesedan den bokades.. Blir kul att se hur jag kommer ur alkoholfunderingar.. Men har tänkt dricka cola och tonic med citron i och bara dricka det jag själv har beställt. GladVi får väl se om jag lyckas.        

  • Stargazers

    Hade ÄP igår och fick ut 22(!) ägg. Tyvärr fick jag nyss veta att endast 5 av dessa har blivit befruktade (det var många av äggen som var omogna) så det blir återföring redan imorgon. Hade hoppats på långtidsodling (vilket även de på kliniken ställt in oss på) men tyvärr blir det inte så. Och frågan är ju om alla 5 ens klarar sig till imorgon. Kanske blir det inte ens några till frysen. Känner mig grymt besviken nu :( Så mkt smärta igår och trots det så få ägg i slutändan.

  • Jenso

    Stargazers: Jag forstar att du ar besviken efter att fatt ut sa manga agg  men 5 befrukatade agg ar ju egentligen jatte bra. Sa ar det vanligt i Sverige att man gor aterinsattning efter 2 dagar? Har ar det nastan alltid 3 eller 5 dagars (elelr bade om man vill ha tva). Maste vara svart att valja ut det basta efter endast tva dagar men jag antar att de vet vad de gor .

  • wonders

    Stargazer jag känner med dig men tycker ändå att det är ett gott resultat med 5st. Det är ju så att om de övriga 4 (vet inte hur många ni ska sätta in) inte är lika långt komna imorgon så odlas de ju vidare i 2dagar(tror jag det är) för att se om de funkar för frysen. Håller tummarna att de som inte ska in utvecklas fint så du slipper de mindre sköna ingreppet när ni ska göra syskonförsök. Glad Fick du inte sån där skön morfinliknande igår? Det är ju bara att önska mera om det gör för ont.Flört Klart att det inte är skönt efteråt men då är det värsta ändå över om man inte räknar med att efter 9mån ska det som sätts in ut förståss. Obestämd

    Jenso det är inte alla som hinner som du säger utveckla sig så snabbt inom 2dgr men de säger att det är normalt att de kan bli upp till 4celliga. De vill inte att embryot ska vara utanför sin riktiga/normala miljö för länge om det inte är något särskilt. Det är inte ofta de gör hatching vid få ägg som resultat om jag har förstått rätt.

     

  • Stargazers

    Jenso: Det verkar vara vanligt att göra ET efter 2 dagar precis som Wonders säger eftersom man vill sätta tillbaka äggen i sin naturliga miljö.

    Wonders: Nä tyvärr fick jag ingen sån effekt av morfinet trots att de gav mig mer och mer. Vissa är tydligen inte så mottagliga för morfinet. De fattade att jag hade ont - jag grät tom + att jag såklart sa att det kändes fruktansvärt mycket.

  • BaPumba

    Idag har vi fått hem kallelsen och all information om första besöket och behandlingen. Det känns lite overkligt men otroligt spännande och förväntansfullt! Nu kommer vi ha en ärlig chans äntligen, tänk, nästa sommar kanske vi är föräldrar!

  • Maramina
    Stargazers skrev 2013-09-12 11:49:55 följande:
    Hade ÄP igår och fick ut 22(!) ägg. Tyvärr fick jag nyss veta att endast 5 av dessa har blivit befruktade (det var många av äggen som var omogna) så det blir återföring redan imorgon. Hade hoppats på långtidsodling (vilket även de på kliniken ställt in oss på) men tyvärr blir det inte så. Och frågan är ju om alla 5 ens klarar sig till imorgon. Kanske blir det inte ens några till frysen. Känner mig grymt besviken nu :( Så mkt smärta igår och trots det så få ägg i slutändan.



    Grattis till fem befruktade ägg! Stackare som hade så ont!
    BaPumba skrev 2013-09-12 20:49:19 följande:
    Idag har vi fått hem kallelsen och all information om första besöket och behandlingen. Det känns lite overkligt men otroligt spännande och förväntansfullt! Nu kommer vi ha en ärlig chans äntligen, tänk, nästa sommar kanske vi är föräldrar!



    Vad härligt att det börjar hända saker! När har ni fått tid?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus