• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79

    Jenso, ja det va bättre än förra gången. Då va två blåsor runt 18-17 mm å de andra små. Nu är alla på höger sid ungefär
    Samma storlek. Blodprovet visade verkligen dåligt, läkaren trodde hon skulle få avbryta så hon va nöjd liksom jag å mitt underbara sällskap Precis pratat med mannen å ska hopp av tåget i stan han jobbar så sällskapar vi hem. Otroligt lättad! Håll tummarna nu att blåsorna växer som de ska, måste ju trots allt göra ett vul till innan äp bokas.

  • Jenso
    JZ79 skrev 2013-09-13 12:50:58 följande:
    Jenso, ja det va bättre än förra gången. Då va två blåsor runt 18-17 mm å de andra små. Nu är alla på höger sid ungefär
    Samma storlek. Blodprovet visade verkligen dåligt, läkaren trodde hon skulle få avbryta så hon va nöjd liksom jag å mitt underbara sällskap Precis pratat med mannen å ska hopp av tåget i stan han jobbar så sällskapar vi hem. Otroligt lättad! Håll tummarna nu att blåsorna växer som de ska, måste ju trots allt göra ett vul till innan äp bokas.
    A vad nervost det maste ha varit for din man att jobba nar du var pa lakarbesoket. Nu kommer de vaxa sa det knakar, de var bara lite sega i starten . Skont att det har blir en bra fredag dne 13e Hoppas ni har en riktig mysig dag!
  • Solrosen 83

    JZ: vad härligt att det gick så bra och att läkaren inte fick rätt denna gången. Har varit fullt upp på jobbet hela dagen så har inte hunnit in och kollat hur det gick förrän nu när jag kom hem.

  • Stargazers

    JZ: Kul att det såg bra ut!

    Själv blev det återföring av ett 2-dagars embryo idag. Tre ägg odlas vidare för att ev frysas ned. Hoppas såklart att det tar sig den här gången! Känns så himla overkligt bara... :)

  • JZ79

    Hemma efter en lång dag. Efter Göteborg hoppade jag av tåget för att möta upp mannen. Vi åt ute och sen åkte vi förbi goda vänner och berättade att det gått bra idag De vet om allt vi går igenom och hade gått som på nålar hela dagen idag. Efter liten promenad har vi nu landat i soffan, totalt slut. Lite popcorn och hockey på tv sen somnar vi nog tidigt ikväll. Mannen har haft mycket att tänka på idag med nytt jobb + mitt besök på SU.
    En annan sak som jag pratade med läkaren om idag är om det finns möjlighet att få 2 embryon tillbaka OM vi nu kommer så långt som ET och dessutom har 2 st. Läkaren hade redan noterat i journalen att de skulle fråga oss om vi ville det så nu är det noterat. OM vi har sån tur att det finns 2 embryon så får vi båda tillbaka. Först å främst ska du de äggblåsor jag har växa till sig, den på 10 mm har en liiiten chans, men de andra bör växa. Hämtat ut mer Fostimon på apoteket, frikortet hade gått ut så kalaset gick på 1998 kr. Det är ju en jäkla tur att vi inte behöver betala mer än 2200 totalt iaf. Nä nu ska jag mysa ner mig hos mannen. Tusen tack för ert stöd, Ni är verkligen underbara Hjärta Å Maramina som va så snäll och följde med idag, du är ju bara bäst!! {#emotions_dlg.flower} Tack för att du påminde mig om att skriva upp vad de sa om blåsornas storlek osv. Tur att ha någon med sig när man själv glömmer bort. Roligt att höra sköterskans reaktion också när äggblåsor hittades. Vi var 4 glada och överraskade kvinnor i det där rummet TACK vännen!!

  • JZ79
    Stargazers, å va spännande Då blir det en lång väntan till testdag nu då.. Kram och håller tummarna!!
  • Maramina

    I och med att JZ nämnde sköterskans reaktion så kan jag berätta om den

    JZ och läkaren gick in till UL och jag i h sköterskan fick sitta på andra sidan draperiet, så vi fick höra allt som sades. När JZ säger:

    "Men där är det väl en blåsa? Och en till!"

    Läkaren räknar till tre blåsor.

    Sköterskan sitter med ryggen mot draperiet men vänder sig då om och försöker peta undan den (mitt i draperiet men där kan man ju inte få upp det) så att hon också kan se. Den gången lyckades hon inte. Det var inte enda gången hon var och petade på draperiet... Vid ett tillfälle så lyckades hon få upp en liten glipa, men jag tror inte hon blev medveten förrän då vad det var hon gjorde och släppte taget. Jag misstänker att hon blev så till sig att hon också ville se blåsorna. Det var rätt gulligt att se

  • Maramina
    Stargazers skrev 2013-09-13 19:02:41 följande:
    JZ: Kul att det såg bra ut!

    Själv blev det återföring av ett 2-dagars embryo idag. Tre ägg odlas vidare för att ev frysas ned. Hoppas såklart att det tar sig den här gången! Känns så himla overkligt bara... :)



    Åh! Vad roligt! Nu håller vi tummar och tår för ett plus om några veckor! När har du testdag enligt klinikens rekommendationer?

    Hur går det för er andra?
  • Stargazers

    Testdag är den 2 okt, dvs 21 dagar från äggplocket. Låång väntan men kanske att vi tjuvtestar tidigare såvida inte mensen dyker upp. I dagsläget länge känns det lugnt att vänta, för så länge man inte vet så lever ju hoppet. Men man kanske känner annorlunda om några dagar!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus