• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Jayt

    Stargazer, jag är lite inne på samma tankar som dig angående mensen. Jag vet inte alls när mensen brukar komma. I vanliga fall får jag mens 14 dagar efter äl, kommer den då komma 14 dagar efter ÄP?
    Gjorde ET för exakt en vecka sen så är på ruv dag 7.

  • Jenso

    Jayt jag antar att du får lägga till en dag - jag tror att på dag 3 så ska embryot vara runt 6-8 celler.. Så dag 1 i tabellen blir väl som dag 2 för dig..

  • BaPumba

    Tack för lyckönskningarna för morgondagen. Jag e så jäkla förväntansfull och laddad nu alltså! Men jag är lite nervös över att det kommer ta tid att få påbörja själva behandlingen, det ska ju passa med deras tider och jag har förstått det som att man kan få vänta ett tag. Jag är redo NU! Har ÄL idag vad det verkar som så för min del funkar det ju att börja redan om ca 2 veckor när mensen kommer, men det återstår att se imorn vad de säger.

    Wonders: Shit har du redan ruvat så länge alltså!? Jag hoppas verkligen verkligen att du får plus på onsdag och inga fler blödningar!

  • Stargazers

    Jayt: Jag vet inte om man kan räkna så, svårt att veta ifall cykeln följer samma mönster i och med alla hormoner? Jag frågade sköterskan på kliniken när man kunde vänta sig mensen ifall den dyker upp och hon sa mellan ca 4-5 dagar innan TD till 4-5 dagar efter TD. (Kliniken jag går på har TD hela 21 dagar efter ÄP.) Så det är nog inte helt lätt att veta när den kan dyka upp.

  • Jayt

    Ja men precis. Usch vad svårt att inte veta alls. Jag tyckte vi hade testdag sent, fick 18 dagar efter ÄP men du har ju ännu längre tid

  • Maramina

    Hormonerna man satt i sig gör att första mensen påverkas och att mensen dröjer men många får ändå blödningen 14 dagar efter äggplock. Än vanligare är det att mens nr 2 efter IVF:en blir sen.

    Men nu hoppas vi att ni inte får mens utan plus!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus