• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • By Starlight

    Hej..är inte här så ofta. Men läst lite nu och skickar kramar till er som fått unga besked och kämpar.

    Känns tungt här också. Min kropp vägrar fungera..och jag går inte ner i vikt. Fick ju positivt på äl-test för 1,5 vecka sedan..Men vet inte om det verkligen stämde. Var ju 27 dagar efter senaste mens..Men än har mensen inte kommit..och jag är inte gravid. Inget fungerar.

    Önskar så jag bara kunde gå ner 20 kg i vikt. Då har jag iaf större chans..kanske...Med tanke på pcos-skiten.

    Nu har vi passerat 8 månader. Förstår inte hur ni som hållit på i flera år orkar. Jag vet att jag inte får klaga eg. Men det är tufft här i vår bubbla ändå.
    Har så svårt att stänga av alla negativa känslor. Är irriterad och arg på min sambo mest hela tiden. Svårt att vilja ha sex med nån som man bara är arg på också. Och han är arg på mig eftersom jag bara vill ha sex när jag tror att jag har äl. Hamnat i en dålig cirkel. 


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Maramina
    Jayt skrev 2013-09-30 14:21:16 följande:

    Maramina, de känns precis som en mensblödning. När jag hade kissat förut var det små klumpar och nu har jag som en mensvärk. Så i mina öron låter det som ett missfall. En vän till mig sa att man kan ha mens även fast man är gravid, att kroppen inte riktigt har fattat att den är gravid. Så var det för henne. Men jag vet inte... Fick iaf en tid idag kl 16 hos läkaren så vi får se


    Klumpar är tyvärr det man inte vill ha, särskilt om de ser "färska" ut. Och ont vill man inte heller ha. Men "mensvärk" kan likaväl vara växtvärk. Jag hade det under stor del av min graviditet. Min man tyckte det var lite lustigt då jag hade sett fram emot att slippa det under ett år, eller så... Jag håller ändå tummarna för att det inte ska vara någon fara för ditt lilla frö! Styrkekram till dig!
  • Maramina

    By Starlight: Nu har du nämnt din vikt så många gånger, hur mycket väger du? Eller BMI? Man blir ju nyfiken när du nämner det så mycket!

    Vad det gäller väntan och längtan och hur man klarar av det. Tja, det finns inte så många alternativ. Eller jo, det gör ju det, man kan ge upp helt och acceptera faktum och gå vidare med sitt liv, men för att komma dit så måste man hitta tryggheten och acceptansen i det hela, och vägen dit är lång. Kortare för vissa, längre för andra. Men man önskar ju att ingen ska behöva komma dit utan att det blir bebis innan dess

  • Maramina

    Slutligen, resultatet av ultraljudet:

    10 blåsor, 5 på vardera sida. En på 14 mm, en på 12, tre på 11 och resten på 10. Så de är väldigt jämnstora. Vid onsdagens ultraljud bestäms när det blir äggplock. Och så hittade hon något livmodern som kan vara en polyp. Detta ska också kollas upp på onsdag

  • Stargazers

    Jayt: Åh nej! Hoppas det är en ofarlig blödning!! Inga mer MF i den här tråden nu!

    Maramina: Härligt att blåsorna växer och att de är jämnstora, det bådar gott Glad

    Tack än en gång för alla tröstande kommentarer, de värmer i hjärtat Hjärta 

  • wonders

    Jayt hoppas att du snabbt får komma till läkare och att de kollar noga. Inte kul att få blödningar även om det är normalt vid många graviditeter. Slemhinnorna är ju väldigt uttorkade som sagts tidigare och jag hoppas på att det bara är dem som strular. Stor kram till er.

    Calabalic det är inte alltid som blåsor är detsamma som ägg. Ibland inne håller inte blåsan ägg och så är det för alla. Dock tycker jag att 9st ägg låter som en bra samling. Sen ska det ju vara minst ett som håller hela vägen och eftersom du inget fick veta om kvalitén så håller vi tummarna att du får minst en att sätta in och att övriga kan gå till frysen och bli syskon i framtiden. 

    Maramina det sverkar ju vara en bra batch och det kan ju inte vara så långt kvar nu till plock ser det ut som. Polypen hoppas vi på är något som inte är ivägen för att bli gravid ändå.

    By Starlight när man väl är inne i karusellen så har man fullt sjå att fixa alla prover och hålla allt uppdaterat och kroppen i trim för att kunna svara bra på nästa behandling. Försöker att umgås mycket med vänner och har djur som måste tas om hand så dagarna går fram med en väldig fart just nu. Men självklart finns det tunga stunder men vill man något riktigt mycket så finns inget som kan stoppa en att uppnå detta eller som Maramina säger att man lägger ner om man kan finna känslan av tillfredsställelse med det man har istället. En del har lättare för detta än andra och att hitta andra saker att fylla sitt liv med. Dit har jag inte kommit ännu så kämpar vidare ett tag till.       

  • Juronjaure
    Jayt skrev 2013-09-30 17:24:43 följande:
    Tyvärr finns det inget kvar i magen, det var ett missfall! Orkar inte skriva mer nu
    Usch :( Ta hand om dig! Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus