• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Wittra

    Tack JZ, jag tycker bara det är pisstråkigt att äta såhär. Knappt mätt blir man och småirriterad dygnet runt. Idag har vi hittat på nåt så idiotiskt som gå på marknad. Åååh.. idiotbeslut. Luktar mat överallt och imorse hade vi världens diskussion ....han påstår att han tycker jag "ger upp lite för lätt" och sedan överdramatiserade som fan att "jajaja ät pizza då!!" Varpå jag fräste irriterad att det inte handlar ett jävla dugg om pizza utan att någon jävla gång få känna sig mätt. Vilket jag inte gör .....men han hävdar ideligen att vi måste vara disciplinerade o blablabla. Sedan verkar han inbillat sig att om jag vill ha annan mat så betyder det att jag skulle stå med massa stekar, såser osv här hemma. Åååh....öhh nej men värma kankse en soppa eller äta en macka för att slippa känna att golvet gungar.

    Undrar var detta ska sluta....:-/

  • Wittra

    Hämtade ut medicinerna ida också...lika bra att få det gjort. Känslan av overklighet kom över mig igen. Ska alla dessa medel ge oss ett barn i slutändan? Kändes konstigt. Kommer köra med Suprecur, gonal f, oviterelle, lutinus.....

    Dagen blev inte bättre heller, gråtit för mig själv hela dagen. Igår meddelade även en vän att hennes mamma gått bort i cancer vilket fick mig så ledsen för hennes skull. Beskedet gav mig också minnen från min mammas bortgång. Fytusan vad jag saknar henne. Nu merän någonsin. Jag ska i veckan skicka en fin blomma till kompisen är tanken.

  • Wittra

    Hämtade ut medicinerna ida också...lika bra att få det gjort. Känslan av overklighet kom över mig igen. Ska alla dessa medel ge oss ett barn i slutändan? Kändes konstigt. Kommer köra med Suprecur, gonal f, oviterelle, lutinus.....

    Dagen blev inte bättre heller, gråtit för mig själv hela dagen. Igår meddelade även en vän att hennes mamma gått bort i cancer vilket fick mig så ledsen för hennes skull. Beskedet gav mig också minnen från min mammas bortgång. Fytusan vad jag saknar henne. Nu merän någonsin. Jag ska i veckan skicka en fin blomma till kompisen är tanken.

  • Inelg

    Kort uppdatering.
    En liten flicka kom 2 veckor över tiden. Förlossning typ ett dygn men ut kom hom. Lite komplikationer med blödning och bristning och operation för att få ut moderkakan. Är återhämtad nu och vi mår grymt och jag har aldrig varit lyckligare. Hon är 2 månader nu och jag svävar på moln. Är så tacksam. Tack för allt ert fina stöd. Ni är bäst.

    Hjärta

  • Wittra

    Grattis Inelg, vad härligt att höra.

    Vet inte om jag ska uppsöka läkare, har haft magsmärtor och kräkts. Mår helt fruktansvärt.

  • JZ79
    inelg, grattis gumman!! Skrattandehallonbacken, åh nej vad tråkigt Wittra, låter som du har det riktigt jobbigt nu på många sätt. Ledsen över din mamma..och din kompis mamma, förstår att det drar upp många känslor Hjärta Tror du inte det är vanlig magsjuka då? Går mkt sån skit nu.. Hur har din mage fungerat annars vid dieten? Jag fick ta laxermedel vissa dagar för att jag blev förstoppad, tänkte om det är därför du har magsmärtor. Sköterskan som jag träffade på SU sa att magen måste "skötas" minst var tredje dag. Hoppas verkligen du mår bättre snart. Stor kram!!
  • BaPumba
    calabalic skrev 2014-10-10 12:34:03 följande:

    Tack! Vilken är adressen till fortsättningstråden? Kommer nog inte våga gå in där än på ett tag, men ska favorita den. :)

    Idag är TD och jag testade återigen positivt med CB digital, den här gången 2-3 veckor. Har ringt till kliniken och meddelat och fått tid för ultraljud vecka 8. Så nu är det bara att hoppas att den lilla eskimån hänger kvar tills dess!


    Fortsättningstråden heter: Vi som försökt ett tag utan plus - men nu är gravida! Ser fram emot att se dig där inne och hoppas att fler snart kan haka på!

    Jz: Så härligt att höra att det går framåt för er, med STORA kliv!

    Wittra: Så ledsamt att höra om din väns mamma. Usch det är så mycket cancer överallt! Jag tror alla känner någon eller flera som drabbats av den hemska sjukdomen. Förstår att det rör upp känslor kring din egen mamma och kan tänka mig att du saknar henne extra mycket nu när det är så mycket tufft runt omkring dig. Men du kämpar på bra med allt och nu är ni närmare än någonsin att få barn!
  • Wittra

    Jag tror inte att jag haft någon magsjuka utan snarare det här med dieten som jag mår riktigt illa av. Åkte inte till sjukan utan jag värmde tomatsoppa och tog lite skorpor. Herregud......jag trodde aldrig att jag skulle säga att soppa och skorpor smakade likt en gourmetmåltid. Kändes som om hela kroppen fylldes med energi och värme...jag slutade frysa, magontet gav sig. Jag begriper inte hur andra lyckas hålla igång med detta..... jag har mått så fruktansvärt dåligt av det här. Hade det inte varit för lite frukt emellanåt så jag definitivt inte klarat det känns det som. Den här orkeslösheten alltså....

    tänker eventuellt ha kvar något av dieten men försöka balansera med lite annat. Tyvärr...jag fixar inte ren kur. Dessutom tycker jag att det är konstigt att Modifast innehåller sockerarter och socker......liksom på pudding förpackningen står socker som första ingrediens.....?! O jag tycker nästan allt är väääldigt sött. Jordgubbsshaken är riktig sötsliskig. ..:-/ jävligt konstigt med så mkt socker i viktminskningsprodukter...

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus