• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Wittra

    JZ79: Jo jag måste väl få tummen ur och prata med psykologen på SU, telefonsamtal som du tipsar om och/eller kanske träffa personen när vi ändå på SU. 

    Dagarna går upp och ned, ena stunden är jag fylld av positiva tankar och i nästa stund är jag bara arg, ledsen osv. Jag tycker det är skitsvårt att "hantera" att andra blir gravida runt mig, har jättesvårt att glädjas åt deras vägnar och känner mig bara ett stort svart hål inom mig. Samtidigt så vet jag ju att så är livet, folk slutar ju knappast skaffa barn bara för att vi har det jobbigt. O visst, personen ifråga kanske också genomgått IVF. ,men ändå...skitsvårt Gråter upplever stress när nästan alla vi känner och umgås med skaffar barn och vi står "kvar". Skitlöjligt egentligen, för det är ju ingen tävling eller så...ändå smyger sig känslan på 

    Sprayat snart i 2 veckor, ont i huvudet av o till. Känner mig yr...:-/ och vimsig. Finns iaf lite positiva grejer med att göra IVF igen, jag är inte lika uppstressad över alla mediciner, undersökningar, ÄP eller ET. Jag vet ju vad som väntar. Är faktiskt helt lugn med den biten. 

  • JZ79

    Calabalic, nej jag har inte hört nått på länge. Sökt henne både här och på pm men inget svar. Ja bebis borde väl kommit nu? Hoppas allt gått bra. Hur är det med dig Calabalic?

    Wonders, är du här?? förstår att du kanske har fullt upp men skriv en rad så vi vet allt är ok med dig och bebis. Kram!!


  • calabalic

    JZ - Då kanske det är att bebisen kommit och att hon har fullt upp och inte hinner med internet. Eller så har hon tillfälligt glömt bort att internet finns i lyckodimman. Vi får hoppas det! :)

    Med mig är det bra, är i mitten av vecka 26 så det tuggar på även om det fortfarande känns väldigt långt kvar.. Har lite problem med karpaltunnelsyndrom och ont i ländryggen, men det är ju inga problem att ta efter allt lidande man gått igenom innan man blev gravid.

    Är precis som de andra bestört över att den svenska sjukvården inte upptäckt alla de där sakerna du nämnde att de upptäckt i Aten. Det får en att undra om det kanske inte hade behövt ta 4,5 år för oss att lyckas (och kostat massa pengar), om vi fått en bättre undersökning. Men men, som sagt man får se det positivt, nu har ni ju mycket bättre chans att lyckas när ni vet vad som behöver åtgärdas. Kram!

  • Gweny

    Igår pratade jag med min BM och mitt värde hade stigit bra, så hon bokade in mig för VUL  på fredag, så hoppas nu att det ser bra ut, det närmar sig nu.

  • Bumbii

    Hej tjejer.
    Har inte skrivit på ett tag, mest bara läst era inlägg.

    Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev att jag skulle få börja med pergotime.
    Och nu, efter första kuren, har jag plussat. Kan inte riktigt fatta det. Har tagit beta-hcg, som stigit fint, och på torsdag nästa vecka blir de vul.
    Är såå glad, samtidigt som jag knappt vågar kolla på toapappret efter toabesök, ifall de kommit blod.

    Positiva tankar!


  • JZ79
    Gweny skrev 2015-03-11 09:39:34 följande:

    Igår pratade jag med min BM och mitt värde hade stigit bra, så hon bokade in mig för VUL  på fredag, så hoppas nu att det ser bra ut, det närmar sig nu.


    Härligt! Hoppas vul går bra imorgon
    Bumbii skrev 2015-03-12 10:44:28 följande:

    Hej tjejer.
    Har inte skrivit på ett tag, mest bara läst era inlägg.

    Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev att jag skulle få börja med pergotime.
    Och nu, efter första kuren, har jag plussat. Kan inte riktigt fatta det. Har tagit beta-hcg, som stigit fint, och på torsdag nästa vecka blir de vul.
    Är såå glad, samtidigt som jag knappt vågar kolla på toapappret efter toabesök, ifall de kommit blod.

    Positiva tankar!


    Grattis till plus! Gött att pergotime funkade för dig

  • Gweny

    Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

    så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

    Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.

  • JZ79
    Gweny skrev 2015-03-13 12:00:06 följande:

    Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

    så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

    Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.


    Jag tror mina va 20mm nånting, men minns inte riktigt.. Märkligt att vissa saker som var så viktiga just då bara försvinner Förvånad  Fint med 14 blåsor Solig Skönt att slippa ta ledigt
  • Dakine

    Går på min andra enkelkur pergo. Första kuren kändes jätte bra & jag fick ägglossning. Denna kuren har jag inte känt någonting, varit lite öm vig äggstockarna men har inte fått pos på äl - testerna än... är på dag 16 nu. Fick äl på dag 14 förra gången. Så det känns rätt kört & tråkigt. Förstår inte varför jag inte fick dubbelkur denna gång.... suck.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus