• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • hallonbacken
    Gweny skrev 2015-03-13 12:00:06 följande:

    Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?

    så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)

    Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall. smile1.gif


    Dom ska vara ca 20 mm vid äggplock
  • Solrosen 83
    Dakine skrev 2015-03-15 17:03:30 följande:

    Går på min andra enkelkur pergo. Första kuren kändes jätte bra & jag fick ägglossning. Denna kuren har jag inte känt någonting, varit lite öm vig äggstockarna men har inte fått pos på äl - testerna än... är på dag 16 nu. Fick äl på dag 14 förra gången. Så det känns rätt kört & tråkigt. Förstår inte varför jag inte fick dubbelkur denna gång.... suck.


    Fick du äl på cd 14 förra kuren fanns ju ingen anledning att öka dosen även om du inte blev gravid. Hormonmängden räckte ju bra då och att öka dosen innebär ju risk för överstimulering. Tycker inte du ska ge upp hoppet än om du är på cd 16 då äl fortfarande kan komma. Hur har det sett ut vid vul denna kuren?
  • Dakine
    Solrosen 83 skrev 2015-03-15 21:09:15 följande:

    Fick du äl på cd 14 förra kuren fanns ju ingen anledning att öka dosen även om du inte blev gravid. Hormonmängden räckte ju bra då och att öka dosen innebär ju risk för överstimulering. Tycker inte du ska ge upp hoppet än om du är på cd 16 då äl fortfarande kan komma. Hur har det sett ut vid vul denna kuren?


    Saken är den att jag fick pos äl test förra gången på dag 14 & 15. Dock visade blodprovet att jag inte hade en säker ägglossning. Så det råder tveksamheter om jag hade det eller inte. Har för mig att om äl sker senare än dag 16 så är den inte bra... men lär väl visa sig på blodprovet den 24e. Jag har inte varit på något VUL denna gång.
  • Gweny
    hallonbacken skrev 2015-03-15 20:27:56 följande:

    ... Och de växer 1-2 mm per dag


    Ok, det undrade jag lite över med. Tack för infon.

    Ska dit nu vid 10 igen, hoppas dem växt på sig mer.
  • Solrosen 83
    Dakine skrev 2015-03-15 22:37:39 följande:
    Saken är den att jag fick pos äl test förra gången på dag 14 & 15. Dock visade blodprovet att jag inte hade en säker ägglossning. Så det råder tveksamheter om jag hade det eller inte. Har för mig att om äl sker senare än dag 16 så är den inte bra... men lär väl visa sig på blodprovet den 24e. Jag har inte varit på något VUL denna gång.
    Ok. Då är jag med. Har dock aldrig hört något om att sen äl med pergo är något problem. Har snarare för mig att jag läste att det var vanligt att äl kom lite senare än cd 14 när man åt det. Jag fick äl runt cd 20 alla mina tre kurer och var aldrig tal om att det var något negativt. Blev ju gravid tredje gången dessutom. Jag tog aldrig några blodprov utan de gjorde vul varje omgång och sen testade jag med digitala äl test och tempade för att själv se att äl skett.
  • Gweny

    Mina 14 äggblåsor har växt på sig och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.

  • JZ79
    Gweny skrev 2015-03-16 10:49:38 följande:

    Mina 14 äggblåsor har växt på sig och det kommer bli ÄP på Torsdag! Vad nervös jag är nu... hur äp ska gå och om det gör ont, sen om allt kommer gå bra så det kan bli återföring till helgen! håll tummarna är ni snälla.


    Det kommer gå jättebra! Du får morfin och så fort du säger till det gör ont så får du mer. Vid mitt andra äp hade jag även lustgas, det kan jag rekommendera. Självklart håller jag tummarna
  • hallonbacken

    Vi var tvungna att vänta en cykel så nu hoppas jag att mensen dyker upp i helgen som den ska sedan är det äl-test till omslag och insättning 6 dagar efter det. Borde bli insättning i mitten av april.

    Hur går det för er JZ? Borde väl vara resa till Grekland snart om jag inte minns helt fel?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus