• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Gweny
    JZ79 skrev 2015-03-17 11:27:09 följande:

    Det kommer gå jättebra! Du får morfin och så fort du säger till det gör ont så får du mer. Vid mitt andra äp hade jag även lustgas, det kan jag rekommendera. Självklart håller jag tummarna


    Tack! Jo här ska inte snålas med morfinet. har med lugnande tablett, som jag ska ta innan med. Bad om det.
  • Gweny
    hallonbacken skrev 2015-03-17 12:28:15 följande:

    Vi var tvungna att vänta en cykel så nu hoppas jag att mensen dyker upp i helgen som den ska sedan är det äl-test till omslag och insättning 6 dagar efter det. Borde bli insättning i mitten av april.

    Hur går det för er JZ? Borde väl vara resa till Grekland snart om jag inte minns helt fel?


    Hoppas den dyker upp snart då! Segt gå och vänta...
  • JZ79
    hallonbacken, inte riktigt dags att åka till Aten än. Tar nedregleringsspruta imorgon, tror att ET blir i mitten-slutet på april. Kommer få mer detaljerad plan när min mens kommit efter nedregleringen. Äter just nu kortison och har slutat med östrogen som jag skulle ta efter hysteroskopin, mår ganska dåligt efter att jag slutat med östrogenet, lite olustig i kroppen (typ ångest) och slemhinnorna är torrare än någonsin   Får se vad nedregleringen ställer till med nu också Kortisonet gör mig konstant hungrig, jobbigt eftersom jag vill gå ner lite till innan det är dags för ET. Kanske vi gör ET samtidigt Hoppas din mens kommer som den ska. Kram!

    Dakine, har inte tagit pergo själv men hört att de flesta verkar få äl senare när de tar pergo. Skönt att du äntligen fick glad gubbe Glad
  • hallonbacken

    Ja, det var nog ET som vi sa att de skulle ske ungefär samtidigt (så samtidigt som saker sker i denna processen med olika cyklar och regler...)

    Någon som vet vart man kan köpa fler äl-stickor till de testen som Dakine har här ovan? Har inte tillräckligt för kommande testning och känner inte att jag vill köra med de billiga stickorna då jag så sällan äl-testar att jag känner mig osäker då.

  • Solrosen 83

    Dakine: Vad skönt att äl-testen blev positiva till slut! Nu håller vi alla tummar stenhårt för att du får positivt även på gravtesten om ett par veckor.

  • Pusheen

    Vet hur det känns hallonbacken. Fick också reda på att ett par väntar barn. Faktum är att ingen av paren i vår bekantskapskrets har varit tillsammans lika länge som vi men ändå får de barn före oss en efter en och snart är vi sist kvar. Imorgon blir jag ett år äldre med. Livet suger!

  • Gweny

    Uch det är tungt med såna besked. Speciellt med såna par som varit tillsammans kortare tid.

    Nu ska vi strax åka iväg och göra ÄP.... romantiskt det är att försöka få barn ihop... not. Håll tummarna!

  • hallonbacken

    Det är alltid tungt när andra lyckas före en själv men detta var ändå lite extra när det blev tredje paret under en vecka. Men allt vi kan göra är att fortsätta kämpa så nu hoppas vi på att mensen kommer som den ska så vi kan sätta in ett fryst embryo efter påsk.

    Gweny. Även om jag hade velat slippa allt vad IVF och fertilitetsbehandlingar heter är det ändå häftigt att det går att göra och att vi får testa det. Lycka till idag!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus