• Anonym (ööhmm)

    Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!

    Satt och läste en tråd där kvinnan hade ertappat mannen med att se på porr. 18 år senare vill hon nu skiljas då hon känner att alla känslor tagit slut efter detta. 

    Nu till frågan, varför har så många kvinnor svårt med porr?
    Jag har en tjejkompis som har varit tillsammans med sin pojkvän i 5 år, han får inte titta på porr. Hon kollar igenom datorn om hon har minsta misstanke att han sett på porr. Ett jävla liv blir det om han ska ha gått in på ngn sida som har det minsta med porr att göra eller nakna tjejer. Och om han nåde skulle ha kollat på det vet han att hon kommer göra slut.. 

    Jag var tillsammans med en kille i 6 år, kan erkänna att från början (19 år) så hade jag väldigt svårt med porr, blev väldigt ledsen osv när jag sett han tittat på porr..

    Många nämner att dom tror det är att tjejerna har dåligt självförtroende.. Men jag tror inte det, om jag går till mig själv så handlade det nog mer om att jag inte kunde ha full kontroll på min kille. JAG fick inte bestämma..

    Låter helt sjukt nu när jag skriver det, i mitt förhållande iaf så kom det till en punkt då jag bara kände, nä men ge dig nu, skit i det. och började helt enkelt kolla själv (vilket han då inte gillade men det är en annan historia ;))

    Jag vet inte bara, kan inte riktigt förstå att en sån sak som en film som tjejen inte tycker om ska kunna bryta ett förhållande, för om filmen kan avbryta förhållandet, då är det väl ändå inte så starkt förhållande från början. 

    Och vem vill leva med en människa som måste kväva partnern till den grad att han/hon inte får kolla på vad han/hon själv vill? 

    Jag skulle bara tycka det va otroligt jobbigt...
     

  • Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!
  • Furstinna
    Anonym (Nix) skrev 2011-12-22 11:44:33 följande:
    Ja det med, för mig går porr, action, sport, dataspel, bort. varför förutsätter du att de tittar? Varför skulle de smyga med det? Min man tittar inte, om han inte har köpt en bärbar dator som jag inte vet om och har en egen uppkoppling med sig på jobbet (han jobbar i en del av hemmet). Nä jag skulle inte få ihop det.

    Jag bara gör de. Jag skulle tycka det va skumt om de inte gjorde de och jag hoppas att dom gör de eftersom det gynnar mig..De flesta har jag vetat om de såklart då vi tittat mycket tillsammans. Övriga kanske är skrämda av att deras tidigare varit nojiga och är rädda för att jag är likadan. Dessutom vill säker många ha de stunderna för sig själv. Är jag hemma så finns det ju ingen anledning att kolla på porr.
  • Anonym
    Anonym (Nix) skrev 2011-12-22 11:01:59 följande:
    Ja det är ju värre. Men jag tror porren gör att man blir avtrubbad och har längre till att bli upphetsad. Varför behöver endel ladda med porr innan frugan kommer hem? (har läst detta i några trådar).
    Min gubbe laddar med porr för att han vill ha porr mer än mig.
  • Pulaski
    Anonym skrev 2011-12-21 20:26:22 följande:
    Men om mannen mest tittar på ensamma tjejer, inte på sexuella handlingar-då måste det ju vara att han tänder på den tjejen?
    Eller så tänder han på att se en tjej onanera. Helst skulle han kanske vilja att det var hans flickvän, bara att hon inte är bekväm med att onanera inför honom. Jag kan ju bara tala för mig själv, men det mesta av den porr som jag ser är sånt som jag skulle vilja uppleva tillsammans med min flickvän, men som av olika anledningar inte kan bli av.
  • Anonym
    Pulaski skrev 2011-12-22 12:34:57 följande:
    Eller så tänder han på att se en tjej onanera. Helst skulle han kanske vilja att det var hans flickvän, bara att hon inte är bekväm med att onanera inför honom. Jag kan ju bara tala för mig själv, men det mesta av den porr som jag ser är sånt som jag skulle vilja uppleva tillsammans med min flickvän, men som av olika anledningar inte kan bli av.
    Men jag tänker på bilder på tjejer som bara poserar nakna, inte gör så mycket.det är ju tjejen han gillar då, eller hur?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-22 14:22:16 följande:
    Men jag tänker på bilder på tjejer som bara poserar nakna, inte gör så mycket.det är ju tjejen han gillar då, eller hur?
    Han gillar en viss kroppstyp, till exempel. Varför väljer man inte att vara ihop med en sån tjej om man har så stort behov av den synen att man porrsurfar dagligen? Det är trist att vara tanten hemma och veta vad han vill ha och roar sig med.
  • Anonym (Nix)
    Pulaski skrev 2011-12-22 12:34:57 följande:
    Eller så tänder han på att se en tjej onanera. Helst skulle han kanske vilja att det var hans flickvän, bara att hon inte är bekväm med att onanera inför honom. Jag kan ju bara tala för mig själv, men det mesta av den porr som jag ser är sånt som jag skulle vilja uppleva tillsammans med min flickvän, men som av olika anledningar inte kan bli av.
    Usch vad falskt. Fan vad jag tycker synd om alla yngre tjejer som inte vågar stå emot. Gör man inte det inför killen så måste ha se andra tjejer göra det. Du fattar inte att du kommer såra din framtida flickvän med detta?
  • Pulaski
    Anonym (Nix) skrev 2011-12-22 14:32:10 följande:
    Usch vad falskt. Fan vad jag tycker synd om alla yngre tjejer som inte vågar stå emot. Gör man inte det inför killen så måste ha se andra tjejer göra det. Du fattar inte att du kommer såra din framtida flickvän med detta?
    Hur menar du att det är falskt?
  • Anonym (Nix)
    Pulaski skrev 2011-12-22 14:40:55 följande:
    Hur menar du att det är falskt?
    Att man väljer porren då flickvännen tycker det känns obekvämt med vissa saker! Så sitter du och drömmer om det till en annan naken tjej. usch jag blir faktiskt ledsen när jag hör sånt. Det känns som om det inte spelar roll vem som gör det, bara du får se det och få dina lustar tillgodosedda. Usch jag blir deppig av alla egoistiska människor.
  • Pulaski
    Anonym (Nix) skrev 2011-12-22 14:46:00 följande:
    Att man väljer porren då flickvännen tycker det känns obekvämt med vissa saker! Så sitter du och drömmer om det till en annan naken tjej. usch jag blir faktiskt ledsen när jag hör sånt. Det känns som om det inte spelar roll vem som gör det, bara du får se det och få dina lustar tillgodosedda. Usch jag blir deppig av alla egoistiska människor.
    Det finns ju ett antal olika alternativ till handling när ett sånt scenario uppstår där jag vill göra en sak med flickvännen som hon inte vill:
    - Jag undertrycker mina sexuella behov
    - Jag tvingar henne att gå med på det ändå
    - Jag letar upp en annan tjej som är villig att gå med på det
    - Jag tittar på en porrfilm där en okänd tjej gör det

    Punkt ett och två representerar ju båda en lösning där bara den ena av oss får som den vill, punkt tre är moraliskt förkastlig (eftersom vi i exemplet antar att flickvännen inte uppmanar mig att hitta nån annan istället), medan punkt fyra blir en sorts "gyllene medelväg", eller kompromiss, om man så vill - en konstform som räddat många förhållanden från krasch.

    Hur tycker du att det borde lösas?
Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!