• Anonym (ööhmm)

    Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!

    Satt och läste en tråd där kvinnan hade ertappat mannen med att se på porr. 18 år senare vill hon nu skiljas då hon känner att alla känslor tagit slut efter detta. 

    Nu till frågan, varför har så många kvinnor svårt med porr?
    Jag har en tjejkompis som har varit tillsammans med sin pojkvän i 5 år, han får inte titta på porr. Hon kollar igenom datorn om hon har minsta misstanke att han sett på porr. Ett jävla liv blir det om han ska ha gått in på ngn sida som har det minsta med porr att göra eller nakna tjejer. Och om han nåde skulle ha kollat på det vet han att hon kommer göra slut.. 

    Jag var tillsammans med en kille i 6 år, kan erkänna att från början (19 år) så hade jag väldigt svårt med porr, blev väldigt ledsen osv när jag sett han tittat på porr..

    Många nämner att dom tror det är att tjejerna har dåligt självförtroende.. Men jag tror inte det, om jag går till mig själv så handlade det nog mer om att jag inte kunde ha full kontroll på min kille. JAG fick inte bestämma..

    Låter helt sjukt nu när jag skriver det, i mitt förhållande iaf så kom det till en punkt då jag bara kände, nä men ge dig nu, skit i det. och började helt enkelt kolla själv (vilket han då inte gillade men det är en annan historia ;))

    Jag vet inte bara, kan inte riktigt förstå att en sån sak som en film som tjejen inte tycker om ska kunna bryta ett förhållande, för om filmen kan avbryta förhållandet, då är det väl ändå inte så starkt förhållande från början. 

    Och vem vill leva med en människa som måste kväva partnern till den grad att han/hon inte får kolla på vad han/hon själv vill? 

    Jag skulle bara tycka det va otroligt jobbigt...
     

  • Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!
  • systeryster3
    Janice01 skrev 2012-04-02 09:54:27 följande:
    Så du jämnställer alltså att ha sex med en annan kvinna som att han kollar på porr och runkar?
    Sedan ljuger han inte om något eftersom ingen annar har något med ens mest privata att göra!
    Om han säger att han inte kollar på porr och sedan gör det ändå, är inte det att ljuga? Och i ett förhållande tycker jag att man har ganska mycket med den andras privatliv att göra. Hela poängen är ju att ha ett privatliv tillsammans? Det är så jag, och min sambo, ser det iaf. Sen om man nu väldigt gärna vill se på porr så kan man väl prata med sin partner om det och stå för vad man gör. Om partnern sen inte gillar det får man antingen gilla läget, kompromissa, eller helt enkelt tänka över om man ska göra det ändå med risk att såra sin partner.

    I ett förhållande tycker jag att man ska vara ärlig och öppen med varandra. Och ärligt talat, om man hellre håller tyst/ljuger om något bara för att det kan vara ett känsligt ämne, kanske man ska fundera över hela förhållandet.
  • Janice01
    systeryster3 skrev 2012-04-02 11:21:40 följande:
    Om han säger att han inte kollar på porr och sedan gör det ändå, är inte det att ljuga? Och i ett förhållande tycker jag att man har ganska mycket med den andras privatliv att göra. Hela poängen är ju att ha ett privatliv tillsammans? Det är så jag, och min sambo, ser det iaf. Sen om man nu väldigt gärna vill se på porr så kan man väl prata med sin partner om det och stå för vad man gör. Om partnern sen inte gillar det får man antingen gilla läget, kompromissa, eller helt enkelt tänka över om man ska göra det ändå med risk att såra sin partner.

    I ett förhållande tycker jag att man ska vara ärlig och öppen med varandra. Och ärligt talat, om man hellre håller tyst/ljuger om något bara för att det kan vara ett känsligt ämne, kanske man ska fundera över hela förhållandet.
    När det gäller onani så är det något som bara angår en själv! Ingen inte ens partnern har med det att göra! Vet man om att partnern tillhör minoriteten som inte gillar porr så drar man en vit lögn helt emkelt!
  • systeryster3
    Janice01 skrev 2012-04-02 11:30:50 följande:
    När det gäller onani så är det något som bara angår en själv! Ingen inte ens partnern har med det att göra! Vet man om att partnern tillhör minoriteten som inte gillar porr så drar man en vit lögn helt emkelt!
    Det tycker inte jag är okay. Visst, jag själv hade aldrig sagt till min sambo att han inte fick se på porr eller onanera... Sen kan jag säga att jag inte hade uppskattat det särskilt mycket för jag hade känt det som att jag inte räckte till. Men jag tar hellre att han berättar och står för att han ser på porr och onanerar än att han ljuger om det. Det är inte okay att ljuga för varandra i ett förhållande och jag tror helt och fult på att anledningen till att jag och min sambo har ett så bra förhållande är för att vi är helt öppna med varandra.
  • Janice01
    systeryster3 skrev 2012-04-02 11:41:24 följande:
    Det tycker inte jag är okay. Visst, jag själv hade aldrig sagt till min sambo att han inte fick se på porr eller onanera... Sen kan jag säga att jag inte hade uppskattat det särskilt mycket för jag hade känt det som att jag inte räckte till. Men jag tar hellre att han berättar och står för att han ser på porr och onanerar än att han ljuger om det. Det är inte okay att ljuga för varandra i ett förhållande och jag tror helt och fult på att anledningen till att jag och min sambo har ett så bra förhållande är för att vi är helt öppna med varandra.
    Men den andre onani har man inte ett skit med att göra!
  • systeryster3
    Janice01 skrev 2012-04-02 11:48:19 följande:
    Men den andre onani har man inte ett skit med att göra!
    Fast när han onanerar så stör det vårt sexliv jättemycket då han inte orkar mer än en gång om dagen, t.ex. Och om han gör något som stör VÅRT sexliv, då måste väl jag ha med det att göra eller? I början av vårt förhållande pratade vi om detta, och jag förklarade hur jag kände och tyckte, och det respekteraed han. Nu onanerar han bara om jag inte vill ha sex då. Eller nu när jag inte kan pga operation, och då kan jag hjälpa honom onanera ist. Jag tycker man får se en större bild av det hela.
  • Alfred811
    Janice01 skrev 2012-04-02 11:48:19 följande:
    Men den andre onani har man inte ett skit med att göra!
    Så tycker jag med, även om man kan ha olika sätt att se på det naturligtvis
    systeryster3 skrev 2012-04-02 12:05:34 följande:
    Fast när han onanerar så stör det vårt sexliv jättemycket då han inte orkar mer än en gång om dagen, t.ex. Och om han gör något som stör VÅRT sexliv, då måste väl jag ha med det att göra eller? I början av vårt förhållande pratade vi om detta, och jag förklarade hur jag kände och tyckte, och det respekteraed han. Nu onanerar han bara om jag inte vill ha sex då. Eller nu när jag inte kan pga operation, och då kan jag hjälpa honom onanera ist. Jag tycker man får se en större bild av det hela.

    Set är därför jag söker älskarinna och inte en flickvän, bra att bli påmind ibland
  • systeryster3
    Alfred811 skrev 2012-04-02 12:12:27 följande:
    Så tycker jag med, även om man kan ha olika sätt att se på det naturligtvis

    Set är därför jag söker älskarinna och inte en flickvän, bra att bli påmind ibland
    Bra att du vet vad du vill. Alla ser det ur olika perspektiv och så länge man är nöjd själv så :)
    Jag vet att så jag tänker kanske inte passar alla andra, men det fungerar faktiskt väldigt bra för mig och min sambo. Och som sagt, jag skulle aldrig säga att han inte FÅR göra något... Jag tänker aldrig stå ivägen för honom och vad han vill, men sen finns det saker som ger konsekvenser och det får han fundera på vad som är värt det. Sen om han ser på porr kan jag väll överleva, även onanera så länge det inte påverkar vårt förhållande väldigt negativt.
  • Alfred811
    systeryster3 skrev 2012-04-02 12:19:59 följande:
    Bra att du vet vad du vill. Alla ser det ur olika perspektiv och så länge man är nöjd själv så :)
    Jag vet att så jag tänker kanske inte passar alla andra, men det fungerar faktiskt väldigt bra för mig och min sambo. Och som sagt, jag skulle aldrig säga att han inte FÅR göra något... Jag tänker aldrig stå ivägen för honom och vad han vill, men sen finns det saker som ger konsekvenser och det får han fundera på vad som är värt det. Sen om han ser på porr kan jag väll överleva, även onanera så länge det inte påverkar vårt förhållande väldigt negativt.
  • Anonym

    Jag tycker mig skönja tre huvudargument till varför en del inte tolererar att ens partner tittar på porr.


    Att porr går mot de egna värderingarna. Man gillar själv inte porr, man tycker det är exploatering osv. Man tycker att det man själv borde vara tillräckligt och ens partner skall inte behöva söka annat. Porrkonsumtionen går ut över förhållandet, dvs partnern kan spendera timtal framför datorn och det får biverkningar på vardagen men kanske främst på det egna sexlivet/förhållandet då det inte finns någon ork kvar att ha sex. När det gäller 1) så har alla en egen syn på porr. Det får man acceptera och det är väl svårt att få någon att börja gilla porr om man inte har lust till det. Samtidigt så är det svårt för att förbjuda/hindra någon att titta på porr som vill det. Man kan alltid fråga sig ifall man har den "rätten" att styra över någons lust. Men det är sant att ett förhållande bygger på att ge och ta samt att mötas och hitta en gemensam lösning. Om den ena personen säger att jag inte accepterar att du tittar på porr så har den andra två val - acceptera detta eller rösta med fötterna (dvs gå).

    Punkt 2) handlar mycket om självkänsla och trygghet i sig själv. Vissa har inga problem med att partnern tittar på porr så länge förhållandet fungerar och även sexlivet samt att allt känns tryggt. Man litar på partnerns kärlek och ord samt får bevis på detta under dygnets alla andra timmar (då partnern inte tittar på porr). Men känner man sig osäker, tvivlar på ifall man verkligen räcker till för partnern, man är osäker på att personen verkligen älskar en och ofta är rädd att man skall bli lämnad eller sviken (och även kanske kan bli svartsjuk) så är en stunds porrtittade lika allvarligt som en otrohet eller grovt flirtande med någon annan från partnerns sida. Porren blir en konkurrent där man lätt jämför sig själv och sina egna "tillkortakommanden".

    Den sista punkten skiljer sig lite från de andra eftersom här kan man hitta ett dolt missbruk. Porren är egentligen inte för att dämpa en tillfällig lust utan kan vara en flykt från något annat. För någon annan kan det istället visa sig i jakten på att hela tiden hitta nya sexuella partners, spelmissbruk osv. Tecknen är dock speciella då en person med missbruk kan spendera timtal framför datorn i sin jakt på nya kickar. Nätter framför skärmen drabbar sömnen, humöret, hälsan, förhållandet och kanske även jobbet och därmed även ekonomin. Depressioner är inte ovanliga.

    Nu är inte allt svart eller vitt utan det finns varianter på allt eftersom vi alla är unika och har egna utgångspunkter. Porr kan fungera som ett verktyg för att förstärka lusten och känslan när man onanerar. Det kan även fungera som en ersättning när man inte har möjlighet till sex. Men man får aldrig glömma att onani ofta kan fungera som ett sätt att slappna av. Något exklusivt man unnar sig efter en tid med stress. Och finns porr tillgänglig så är det lätt att använda det. Rätten till en privat sfär måste respekteras och onani behöver inte betyda att man är missnöjd med förhållandet. Detsamma gäller porr. Det är när det ersätter sexlivet som det blir ett problem. Och att man väljer att onanera och/eller konsumera porr framför sin partner.

    Fantasin kan även spela in. Det är inte alla som vågar berätta för sin partner vad man fantiserar om. Än mindre överraska sin partner med det i sängen. Det kan t.o.m vara så att några föredrar att behålla fantasierna för sig själv. Många verkar dock tro att när partnern tittar på porr så är det alltid om någon helt annan som personen tänder på. Men det är ofta en handling, ett scenario, kanske en "fetish"  men där den egna partnern finns med på något sätt. Dvs partnern tittar på vad de gör på filmen men i huvudet så är det båda i det egna förhållandet som gör det som sker på filmen eller bilden. Inte alltid så men ofta. Man kan då tycka att partnern istället borde ta upp det med en själv. Men det är kanske inte så lätt när personen känner till vad man själv tycker om porr eller "förbjudna" saker i sängen. Det sista personen vill är att ses som sjuk, pervers eller äcklig i sin partners ögon. Och man kanske känner att risken är oerhört stor att det bara kommer att tas emot på fel sätt så det är ändå ingen idé. Så personen fortsätter att titta, fantisera och hoppas på att en dag så kanske. Som mest kanske man försiktigt försöker att introducera något som man tar med sig från någon film. För jag tror att de flesta delar samma önskan och det är få göra det med sin partner och inte bara se det på film.

    Oavsett hur man förhåller sig mot porr så finns den där. Vi har under mycket lång tid fått lära oss att porr är fult, fel och äckligt. Trots det så konsumerar vi mer och mer. Självklart kan det bli helt fel om man tror att en porrfilm är som det fungerar i verkligheten. Precis som en spelfilm. Och det är sant att porrindustrin inte är något bra ställe för många som är där idag. Samt att det ger en skev bild på vad som är kärlek och sex. Dessutom kan ingen förneka att tjejer framställs som förbrukningsvaror i de flesta filmer som görs. Vilken effekt detta kommer att ha på yngre generationer återstår att se och allt detta kan man prata om hur länge som helst. Men jag tror att många som tittar på porr ser förbi detta och istället ser den fysiska akten. Sedan lägger man till saker från det egna livet, det man gör i det egna förhållandet och sedan skapar sin egen "film" trots att det kanske sker något helt annat i klippet. Det viktigaste är dock att man är medveten om att man är två i ett förhållande och om den ena inte gillar porr så får man respektera detta. Man har alltid val att välja mellan. Och handlar det om ett missbruk så är problemet på en helt annan nivå och handlar om mycket mer komplicerade saker.   

     

            
  • Anonym (kvinna)

    gillar att titta på porr både med min sambo och på egen hand..kan vara väldigt upphetsandeTungan ute

  • swen
    Spartacus skrev 2012-03-29 09:09:06 följande:
    du talar om erotiska bilder och inte om porr! det är bilder som är målade och inte innehåller riktiga människor.

    och du vill tydligen dra en paralell med prostitution, javisst, sex för pengar visserligen....
    världens mest hjärnlösa förklaring på det har du också, "det är ju så gammalt så då måste det vara rätt/naturligt"? jag tror jag har både mer hjärnkapacitet, kunskap och kroppskontroll än vad våra grottoende människor hade om man säger så.

    och så slutklämmen då... där du såklart vill trampa på några ömma tår (vilket jag som ovan nämnt är rätt van vid)...skriver det tydligare nedan så alla kan se;

    FANTASI är inte samma sak som PORR.

    att vara EMOT porr är inte detsamma som att vara FRIGID!

    jag tror tvärtom om att bojkottandet av porr föder fantasi och lusta i mängder... ni tar till det bekväma snabba sättet medan vi jobbar lite mer :-P                 
    Jag förstår din skillnad mellan ritningar och porr, men menar att det relativa läget gör att de med tiden blivit utbytbara: Det var dåtidens porr. Nu finns ju dock allt: vanlig porrfilm med tusen underkategorier (djur, offentligt, spermafest, bajs.. you name it), sexnoveller och sedan hybriderna (tecknad film och tecknade bilder) med motsvarande underkategorier. Men visst, de tecknade bilderna/filmerna innehåller inte riktiga människor... Märk dock att jag inte gett mig in i diskussionen om Lilja 4-ever som några varit inne på tidigare och snacket om den olyckliga horan, med mera. Det jag vill poängtera är att många av de upprörda kvinnorna skulle bli lika besvikna på sina otrogna män om de satt och runkade till animeporr.

    Du jämför dig med grottmänniskor på ett speciellt sätt, men du är lite för högtravande så du missar ett par saker: Du har inte högre hjärnkapacitet. Du är mer eller mindre en kopia av dina förfäders "snitt"... Ni har samma mage, samma storlek på hjärna och samma förutsättningar att överleva både i dagens kommunikationssamhälle och gårdagens stenålder. (Jag tänker inte hålla en biologikurs här, men rekommenderar starkt att du kollar upp dessa grundläggande fakta om du inte kände till det redan)
    Det du skriver om kunskap är sant, men det är för att många människor slitit och skrivit böcker före din tid, och du har tagit den snabba vägen till att lära dig dem genom att läsa och lyssna istället för att göra alla misstag själv. Det skulle grottmannen också kunnat göra om han föddes samtidigt som dig.
    Vi har även lärt oss att tillaga vårt kött så du slipper sitta och tugga i två timmar på en karreskiva som vår käre grottman var tvungen att göra. Så grottmannen tuggar och du läser och tar dig en smoothie. Det är anledningen till att du har mera kunskap.
    Den sista punkten handlar om våra sociala standard, som du pekar ut en del av här: kroppskontroll... jag vet inte om jag tror på det, man har ju många gånger hört att grottmännen slog ner kvinnorna med en knölpåk och sedan satte på dem hemma i grottan... För vissa kanske så många gånger att vi börjat tro att det skitsnacket är sant; som du förstår tror jag inte det. Jag tror kvinnorna hade sitt underbara sociala sätt att handskas med män lika bra då som nu. Och jag tror även att männen kunde reflektera över sitt beteende lika mycket då som vi kan nu. Sedan kanske det var naturligt att saker var mer öppet, som jag påpekat tidigare är jag övertygad och att detta går i vågor över tid.

    Jag kan tyvärr inte hitta något motargument till min "hjärnlösa förklaring" som jag inte alls tycker är hjärnlös...
    Att människor I ALLA TIDER sålt sina kroppar mot pengar eller annat vederlag ska man inte förkasta så enkelt som du gör, särskilt inte om du inte kan förebringa någon djupare analys än att bara påstå att du är smartare än en oteknologisk grottman. Rätt eller fel att sälja sin kropp ska jag inte gå in på, men naturligt får jag nog hålla fast vid. Hur kan man påstå något annat? Prostitution är ju aktuellt även idag.

    Hoppas det framgick för alla andra men du såg tydligen inte att det sista tåtrampet var ett skämt, så det släpper jag direkt utan replik.
  • Anonym (Bella)

    Ifall vi skulle maila partnern till de kvinnor som visat upp sig och skrivit att våra män runkat till dem hade vi blivit våra partners kanske skilt sig, så hur kan då män försvara sitt anonyma runkande.

  • Anonym (hjhj)
    Janice01 skrev 2012-04-02 09:54:27 följande:
    Så du jämnställer alltså att ha sex med en annan kvinna som att han kollar på porr och runkar?
    Sedan ljuger han inte om något eftersom ingen annar har något med ens mest privata att göra!

    Du läser dåligt. Jag jämställer att ljuga med att bedra. Att bedra måste inte betyda att man är otrogen. Ta och öppna ordboken.
  • maaammaaa

    hm, tanken att vara otrogen leker väl endel kvinnor med när gubben porrsurfar. Själv skulle jag inte nedlåta mig till det. Min man säger att han inte porrsurfar men gör han det är det inte hela världen men förtroendet skulle nog få sig en rejäl törn. Jag tycker det är oetiskt att runka till andra än sin partner. Jag gör det inte. Jag är väldigt gammaldags vad gäller trohet och vet ni det har jag all rätt att vara.

  • Trevor18

    Nej verkligen inte! Detta är en könssterotyping som görs av allmänheten! Porren betalar jätte mycket för lobbying verksamhet för att få nya customers genom att berätta att alla män tittar på porr och porr e normalt. 1 porr är inte normalt. 2 könssterotyping är inte reality. 3 är du I ett förhållade Med någon som tittar på annan kvinna/man I porr gör slut! Kåthet delar man exklusivt tillsammans- det är det som gör det till ett förhållade. Annars va är vitsen art det ska va du och Han Eller Han och du. 4 Det är ett orespektabelt respektlöst beteende.

    Håller Med #mattias haggren och #daniel lilja. Vill sätta rätsida på alla kommentarer här inne. Man mår ju illa när man Läser detta. Detta är inte beskrivningen på en riktig man. Detta är beskrivningen på ett riktigt svin. Jag tittar inte på porr, det är disqusting kunde va nåns syrra, brorsa, mamma Eller pappa, det är förnedrande mot både män och kvinnor. Jag har en flickvän som jag på riktigt älskar, jag tittar inte på andra tjejer- det är otrohet I mina ögon. Och jag ser det som otrohet om min tjej Skulle checka in andra killar Eller titta på andra mens penis i porr, eller tänka på min vän eller ex en fotbollspelare när vi har sex. Så gör man bara inte om man har ett respektfulkt bra förhållade som man vill ska hålla. Nu vet jag att det finns svin därute, otrogna kvinnor otrogna men. Men denna post är verkligen ett skämt och ger ett gott skratt för ingen riktig man är så. Så lugn tjejer- det finns gott om riktiga män för er därute. Om Vad Detta skämt beskriver om män och kvinnor skulle va sant Skulle ingen vilja va tillsammans Med dem. Det finns ingen seriös man eller kvinna som skulle vilja va tillsammans med någon som tittar på det motsatta könet i porr eller titta på det motsatta könet på ett sexuellt sätt utan att tänka att det är otrohet eller ha en flickvän elker pojkvän som tänker på nån annan i sexet. Detta är oseriösa respektlösa typer. Det finns bra kvinnor och bra män därute. Och dessa går inte att beskriva Med könssterotyper. Könssterotyper finns för att skapa debatt, förstöra för folks förhålladen, och lobbyingverksamhet som i porr för att inte förlora deras customers. Men könssterotyper är långt ifrån reality. Jag är en man till en lycklig tjej som hjälper till I hemmet, tjänar pengarna, Lagar mat, aldrig respektlös, har en finkänslig sida, tar alltid Hand på det bästa sättet om Min tjej, inte intresserad av att titta på andra kvinnor(otrohet och respektlöst) porr är inte en mans grej, det är ett val och en personlighet. Av den del av folk som tittar, är det både män och kvinnor. De får göra Vad de vill, de finns också rånare, ljugare, alkolister etc etc alla dessa grupper går ej att säga är en mans Eller kvinnogrej - det är Rena bullshit. Själv Skulle jag inte titta för det är disqusting. Jag är en kille connected Med Min soul vet vad som är äckligt , rätt och fel, porr är förbjudet I vissa länder och starkt förbjudet I religioner och det finns en anledning. För att sätta punkt inget av detta ovan beskriver en man, Eller en kvinna, det beskriver en personlighets typ - I mina ögon och i många andras ögon ett svin. Om du har en partner som är såhär- mitt tips lämna direkt för det är ingen partner att dela ett liv med. Detta beskriver ett riktigt dåligt förhållade Utan intresse, riktig kärlek Eller respekt.,

Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!