• Anonym (ööhmm)

    Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!

    Satt och läste en tråd där kvinnan hade ertappat mannen med att se på porr. 18 år senare vill hon nu skiljas då hon känner att alla känslor tagit slut efter detta. 

    Nu till frågan, varför har så många kvinnor svårt med porr?
    Jag har en tjejkompis som har varit tillsammans med sin pojkvän i 5 år, han får inte titta på porr. Hon kollar igenom datorn om hon har minsta misstanke att han sett på porr. Ett jävla liv blir det om han ska ha gått in på ngn sida som har det minsta med porr att göra eller nakna tjejer. Och om han nåde skulle ha kollat på det vet han att hon kommer göra slut.. 

    Jag var tillsammans med en kille i 6 år, kan erkänna att från början (19 år) så hade jag väldigt svårt med porr, blev väldigt ledsen osv när jag sett han tittat på porr..

    Många nämner att dom tror det är att tjejerna har dåligt självförtroende.. Men jag tror inte det, om jag går till mig själv så handlade det nog mer om att jag inte kunde ha full kontroll på min kille. JAG fick inte bestämma..

    Låter helt sjukt nu när jag skriver det, i mitt förhållande iaf så kom det till en punkt då jag bara kände, nä men ge dig nu, skit i det. och började helt enkelt kolla själv (vilket han då inte gillade men det är en annan historia ;))

    Jag vet inte bara, kan inte riktigt förstå att en sån sak som en film som tjejen inte tycker om ska kunna bryta ett förhållande, för om filmen kan avbryta förhållandet, då är det väl ändå inte så starkt förhållande från början. 

    Och vem vill leva med en människa som måste kväva partnern till den grad att han/hon inte får kolla på vad han/hon själv vill? 

    Jag skulle bara tycka det va otroligt jobbigt...
     

  • Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!
  • Anonym (Nix)
    Farbror6 skrev 2012-01-03 11:02:05 följande:
    Alla männsikor utan det asexuella är mer eller mindre slavar av sin sexdrift.....
    Det beror ju på hur du menar med det!! Fast jag vet ju inte, för jag har fri tillgång till samlag..=)
  • Loriyana
    Anonym (Nix) skrev 2012-01-03 10:50:44 följande:
    Ja, ni är begränsade!! Tänk vad killar kunde utföra om de inte var slavar under sin sexdrift! Tänk vad mycket tid ni kunde ägna åt annat om ni inte behövde bruka porr...Kanske är bra att porren finns så att tjejerna har tid att träffa andra karlar.....!!

    Och framförallt...tänk så mycket bättre sexlivet hade varit! Män som tittar på porr blir ofta lata, istället för att få igång kvinnan så sätter de sig framför en film....betydligt enklare och partnern i förhållandet blir lidande. Jag har varit tillsammans med män som tittat på porr, och den erfarenheten räckte för att aldrig acceptera porr i ett förhållande igen. Sexlivet utan porr är sanslöst mycket bättre!
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Nix) skrev 2012-01-03 10:52:33 följande:
    Det är ju bara skitsnack!! Handlar alltså porr om att se snyggare tjejer då menar du???
    Det blev kanske lite fel :P Nej det gör det inte.
    Men en man skulle förmodligen inte sitta och titta på porr med skådespelare han inte tände på. Till exempel, en man som tänder på den normala kroppstypen skulle väl knappast söka sig porrfilmer med kvinnor som väger 200kg eller mer.
    Kvinnan i förhållandet ser ju att mannen söker sig porrfilmer (med akter, skådespelare, detaljer) som tänder honom för syftet (alltså ofta ganska attraktiva människor!) - och tyvärr är det ofta en misstolkning men många kvinnor upplever det nog som att mannen söker sådant som hon inte har, och tror att det är något som han saknar. Fastän det i verkligheten kan se helt annorlunda ut.
  • Anonym (Nix)
    Loriyana skrev 2012-01-03 11:04:50 följande:
    Och framförallt...tänk så mycket bättre sexlivet hade varit! Män som tittar på porr blir ofta lata, istället för att få igång kvinnan så sätter de sig framför en film....betydligt enklare och partnern i förhållandet blir lidande. Jag har varit tillsammans med män som tittat på porr, och den erfarenheten räckte för att aldrig acceptera porr i ett förhållande igen. Sexlivet utan porr är sanslöst mycket bättre!
    Ja all media och internet förstör för många, även FB och FL! En sitter vid datorn och en vid TV:n. Ja jag tror också att de utan porr har mer levande sexliv men det vågar man inte skriva i denna tråden! Eller en närmare relation kanske man ska säga (fast det gäller ju inte alla).
  • Anonym (Nix)
    Anonym (kanske) skrev 2012-01-03 11:06:16 följande:
    Det blev kanske lite fel :P Nej det gör det inte.
    Men en man skulle förmodligen inte sitta och titta på porr med skådespelare han inte tände på. Till exempel, en man som tänder på den normala kroppstypen skulle väl knappast söka sig porrfilmer med kvinnor som väger 200kg eller mer.
    Kvinnan i förhållandet ser ju att mannen söker sig porrfilmer (med akter, skådespelare, detaljer) som tänder honom för syftet (alltså ofta ganska attraktiva människor!) - och tyvärr är det ofta en misstolkning men många kvinnor upplever det nog som att mannen söker sådant som hon inte har, och tror att det är något som han saknar. Fastän det i verkligheten kan se helt annorlunda ut.
    Hur vet DU att det är annorlunda i verkligheten? En kille kanske inte vågar vara tillsammans med en tjej på 200 kg eller tänker att hon inte lever mer än 20 år till...men det kanske är hans dröm och han kanske inte alls attraheras av sin tjej på 100 kg. För om JAG skulle börja titta på porr så skulle det vara för att jag inte tänder på min partner längre. Kanske finns fler som mig?
  • Farbror6
    Loriyana skrev 2012-01-03 11:04:50 följande:

    Och framförallt...tänk så mycket bättre sexlivet hade varit! Män som tittar på porr blir ofta lata, istället för att få igång kvinnan så sätter de sig framför en film....betydligt enklare och partnern i förhållandet blir lidande. Jag har varit tillsammans med män som tittat på porr, och den erfarenheten räckte för att aldrig acceptera porr i ett förhållande igen. Sexlivet utan porr är sanslöst mycket bättre!
    Du är smart du! Generalisera över hur alla mäng fungerar! Så enligt dej så är 97% av alla män lata och slöa då....
  • Anonym (Nix)
    Farbror6 skrev 2012-01-03 11:16:13 följande:
    Du är smart du! Generalisera över hur alla mäng fungerar! Så enligt dej så är 97% av alla män lata och slöa då....
    HAHA, 100 % av alla män är LATA!
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Nix) skrev 2012-01-03 11:10:45 följande:
    Hur vet DU att det är annorlunda i verkligheten? En kille kanske inte vågar vara tillsammans med en tjej på 200 kg eller tänker att hon inte lever mer än 20 år till...men det kanske är hans dröm och han kanske inte alls attraheras av sin tjej på 100 kg. För om JAG skulle börja titta på porr så skulle det vara för att jag inte tänder på min partner längre. Kanske finns fler som mig?
    Vore det så att han tände på en kvinna som väger 200kg så skulle han väl säkert kolla på sådan porr (om han ändå söker sig porrfilmer), eller? Det betyder ju inte att han måste vara tillsammans med någon som då väger 200kg.
    En man söker förmodligen porr, där skådespelarna har egenskaper som tänder honom, och inte raka motsatsen. Tänder man inte på stora kvinnor så tittar man väl inte på sån porr heller, och vise versa.
    För att återgå till topicen, kvinnan ser vilka egenskaper mannen tänder på och finner nog i många fall att hon skiljer sig från skådespelarna på ett sätt eller flera. Vilket säkert kan vara anledningen till varför många (nej inte alla :P) har svårt för att deras män tittar på porr.

    Jag håller med dig om den ståndpunkten, jag skulle inte heller kolla på porr om jag har ett fungerande sexliv med min partner. Men många tänker annorlunda.
  • sextiotalist
    Anonym (Nix) skrev 2012-01-03 11:08:32 följande:
    Ja all media och internet förstör för många, även FB och FL! En sitter vid datorn och en vid TV:n. Ja jag tror också att de utan porr har mer levande sexliv men det vågar man inte skriva i denna tråden! Eller en närmare relation kanske man ska säga (fast det gäller ju inte alla).
    jag är säker på att pga porren så har vi ett bra sexliv
    Jag har låg sexdrift, men min sambo har ändå lyckats locka fram den lilla sexlust jag har. Men tack vare att han sköter mycket på egen hand så har jag inte pressen, utan han fixa sitt större behov på egen hand och vårt gemensamma sexliv blir inte styrt av krav på samma sätt.
    Min sambo behöver det visuella (personligen så slår jag av allt visuellt, vi är olika där jag och sambon).

    Vi har en nära relation, kanske delvis pga vi ger varandra utrymme, min sambo får inte dåligt samvete om han använder porr.
    Jag är säker på att om jag hade varit negativ mot porr, så hade säkert sambon döljt den biten för mig och skapat ett avstånd mellan oss
  • Anonym
    Anonym (Nix) skrev 2012-01-03 11:22:29 följande:
    HAHA, 100 % av alla män är LATA!
    Du är inte så gammal va?
Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!