• Anonym (ööhmm)

    Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!

    Satt och läste en tråd där kvinnan hade ertappat mannen med att se på porr. 18 år senare vill hon nu skiljas då hon känner att alla känslor tagit slut efter detta. 

    Nu till frågan, varför har så många kvinnor svårt med porr?
    Jag har en tjejkompis som har varit tillsammans med sin pojkvän i 5 år, han får inte titta på porr. Hon kollar igenom datorn om hon har minsta misstanke att han sett på porr. Ett jävla liv blir det om han ska ha gått in på ngn sida som har det minsta med porr att göra eller nakna tjejer. Och om han nåde skulle ha kollat på det vet han att hon kommer göra slut.. 

    Jag var tillsammans med en kille i 6 år, kan erkänna att från början (19 år) så hade jag väldigt svårt med porr, blev väldigt ledsen osv när jag sett han tittat på porr..

    Många nämner att dom tror det är att tjejerna har dåligt självförtroende.. Men jag tror inte det, om jag går till mig själv så handlade det nog mer om att jag inte kunde ha full kontroll på min kille. JAG fick inte bestämma..

    Låter helt sjukt nu när jag skriver det, i mitt förhållande iaf så kom det till en punkt då jag bara kände, nä men ge dig nu, skit i det. och började helt enkelt kolla själv (vilket han då inte gillade men det är en annan historia ;))

    Jag vet inte bara, kan inte riktigt förstå att en sån sak som en film som tjejen inte tycker om ska kunna bryta ett förhållande, för om filmen kan avbryta förhållandet, då är det väl ändå inte så starkt förhållande från början. 

    Och vem vill leva med en människa som måste kväva partnern till den grad att han/hon inte får kolla på vad han/hon själv vill? 

    Jag skulle bara tycka det va otroligt jobbigt...
     

  • Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!
  • ForReal
    Anonym (Nix) skrev 2012-03-28 13:56:00 följande:
    Du har fortfarande inte berättat vilket underlag det var? Om det var på RFSU:s hemsida exempelvis så går ju mest folk som är intresserade av sex in där. Det finns ett syfte med att man besöker en sådan sida. Dessutom tror inte jag att 68 % av alla kvinnor kollar på porr. För då får man ju räkna med de som är 80 + också.

    Om du menar det du skriver så är det alltså så att den som går in på RFSU:s sida oftast gillar porr, och den som är intresserad av sex oftast gillar porr. Då bör man alltså skaffa en partner som är ointresserad av sex, om man inte vill ha en partner som tittar på porr. Trodde du med flera hävdade att så inte var fallet med era respektive.


     


    Statistiska undersökningar räknar med alla som svarat. Jag har inte sett undersökningen så kan inte svara på om 80+-tanterna tittar på porr så mycket eller inte. Men jag tror definitivt att 68% av kvinnorna är en rimlig siffra.

  • Anonym (Nix)
    ForReal skrev 2012-03-28 14:19:23 följande:

    Om du menar det du skriver så är det alltså så att den som går in på RFSU:s sida oftast gillar porr, och den som är intresserad av sex oftast gillar porr. Då bör man alltså skaffa en partner som är ointresserad av sex, om man inte vill ha en partner som tittar på porr. Trodde du med flera hävdade att så inte var fallet med era respektive.


     


    Statistiska undersökningar räknar med alla som svarat. Jag har inte sett undersökningen så kan inte svara på om 80+-tanterna tittar på porr så mycket eller inte. Men jag tror definitivt att 68% av kvinnorna är en rimlig siffra.


    Jaha, ok, du får tro vad du vill men jag vill se hur det gjorde undersökningen.
    Min man är väldigt intresserad av sex med mig men han skulle aldrig surfa runt på rfsu:s sida till exempel. Jag skulle inte heller svara på en undersökning de gör.

    Men många över 80 + har ju inte ens internet, knappt en video. Menar du då att de köper porrtidningar på macken?
  • Anonym (hjhj)
    Anonym (Nix) skrev 2012-03-28 13:54:04 följande:
    Jag tycker varken man ska visa grova samlagsscener eller mord i TV. Man kan ändå visa att nån dör eller att folk har haft sex. Varför ska man visa sexscener då? Det visas ALDRIG när nån sitter och bajsar och knappt när folk äter heller. Det är ju inte för handlingen man behöver visa att skådespelarna har underliv??
    Håller med. Det är helt naturligt att bajsa och ger säkert en hel del till stämningen i en film. Eller att dricka ett glas vatten. Eller sova. Varför sovs det så lite på film? Klia sig är också underrepresenterat.
  • Anonym (hjhj)
    Janice01 skrev 2012-03-28 10:33:43 följande:
    Nej inte riktigt alla män men nästan! 97% är det "bara". 68% av alla kvinnor gör det.
    68 procent av de som svarat. Inte tillförlitligt, eftersom det inte är en slumpmässit utvald grupp.
  • Anonym (Bella)

    Pengar, sex och våld sa banktanten när vi diskuterade lån. Det är det samhället är intresserade av. tyckte hon. lite pessimistisk livssyn typ.

  • Janice01
    Anonym (hjhj) skrev 2012-03-28 19:34:30 följande:
    68 procent av de som svarat. Inte tillförlitligt, eftersom det inte är en slumpmässit utvald grupp.
    Gruppen var 15-65år, inte speciellt slumpmässigt.
  • Janice01
    Anonym (Nix) skrev 2012-03-28 14:30:35 följande:
    Jaha, ok, du får tro vad du vill men jag vill se hur det gjorde undersökningen.
    Min man är väldigt intresserad av sex med mig men han skulle aldrig surfa runt på rfsu:s sida till exempel. Jag skulle inte heller svara på en undersökning de gör.

    Men många över 80 + har ju inte ens internet, knappt en video. Menar du då att de köper porrtidningar på macken?
    Gruppen var 15-65år så dina 80-åringar kan du glömma. Sedan gjordes undersökningen inte på deras sida utan som en helt vanlig SIFO-undersökning. Dvs alla möjliga olika personer tillfrågades.

    Kan du inte inse att du är extrem på ditt sätt när det gäller synen på porr? Inse att du är en extrem minoritet och har haft en förbaskad tur att hittat en man som också tillhör en extrem minoritet (2%) som inte gillar porr.
    Såvida han inte är som dom flesta män som säger att dom minsann aaaaaldrig skulle titta på något sådant.
  • Spartacus
    swen skrev 2012-03-22 17:29:01 följande:
    Ordet "alla" betyder i "alla" såna här trådar "de flesta".. självklart finns det undantag. 

    Tror många ljuger om det dock, inte för att det är något fel med det heller... 

    Porr har i sin nuvarande form (film) funnits sedan filmen uppfanns, av tekniska skäl. Kring år 0 var det bilder och skrifter. Sedan har det troligtvis alltid funnits sexuella "shower" så man kunde se på porrfilm förr, fast live. Mycket kring sexualiteten har ändrats under människans livstid. För länge sedan innan det ens bodde folk här uppe i norden så var det i vissa samhällen t.ex. fullt normalt att män hade sex med varandra eller att idealet var att mannen skulle ha liten penis istället för stor som är ett ideal idag. Sex har heller inte alltid varit tabubelagt som det är till stor del nu.

    Prostitution är tillsammans med prästyrket det äldsta yrket i världen.

    "Du får mat så behöver du bara betala med att ha sex med mig"
    "Du får mat så kan du ta hand om våra existentiella problem" 

    ...allt som en naturlig följd av den friska människans två mest elementära behov.

    Men alla behöver inte, vissa vill avstå precis som du säger.

    Men tänk om svinet spelar upp porrfilm i hjärnan!? Ut med honom bara!

    du talar om erotiska bilder och inte om porr! det är bilder som är målade och inte innehåller riktiga människor.

    och du vill tydligen dra en paralell med prostitution, javisst, sex för pengar visserligen....
    världens mest hjärnlösa förklaring på det har du också, "det är ju så gammalt så då måste det vara rätt/naturligt"? jag tror jag har både mer hjärnkapacitet, kunskap och kroppskontroll än vad våra grottoende människor hade om man säger så.

    och så slutklämmen då... där du såklart vill trampa på några ömma tår (vilket jag som ovan nämnt är rätt van vid)...skriver det tydligare nedan så alla kan se;

    FANTASI är inte samma sak som PORR.

    att vara EMOT porr är inte detsamma som att vara FRIGID!

    jag tror tvärtom om att bojkottandet av porr föder fantasi och lusta i mängder... ni tar till det bekväma snabba sättet medan vi jobbar lite mer :-P                 
  • Janice01
    Spartacus skrev 2012-03-29 09:09:06 följande:
    du talar om erotiska bilder och inte om porr! det är bilder som är målade och inte innehåller riktiga människor.

    och du vill tydligen dra en paralell med prostitution, javisst, sex för pengar visserligen....
    världens mest hjärnlösa förklaring på det har du också, "det är ju så gammalt så då måste det vara rätt/naturligt"? jag tror jag har både mer hjärnkapacitet, kunskap och kroppskontroll än vad våra grottoende människor hade om man säger så.

    och så slutklämmen då... där du såklart vill trampa på några ömma tår (vilket jag som ovan nämnt är rätt van vid)...skriver det tydligare nedan så alla kan se;

    FANTASI är inte samma sak som PORR.

    att vara EMOT porr är inte detsamma som att vara FRIGID!

    jag tror tvärtom om att bojkottandet av porr föder fantasi och lusta i mängder... ni tar till det bekväma snabba sättet medan vi jobbar lite mer :-P                 
    Bojkotta du! Ni är en lite grupp som är emot det, så det lär inte märkas speciellt mycket i efterfrågan eftersom ni annars inte heller konsumerar någon porr! Hahaha!
  • Anonym (Bella)

    Man kan isolera golvet med flera kubik porrtidningar, hemligt från grannens mamma då förstås.

Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!