• Anonym (ööhmm)

    Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!

    Satt och läste en tråd där kvinnan hade ertappat mannen med att se på porr. 18 år senare vill hon nu skiljas då hon känner att alla känslor tagit slut efter detta. 

    Nu till frågan, varför har så många kvinnor svårt med porr?
    Jag har en tjejkompis som har varit tillsammans med sin pojkvän i 5 år, han får inte titta på porr. Hon kollar igenom datorn om hon har minsta misstanke att han sett på porr. Ett jävla liv blir det om han ska ha gått in på ngn sida som har det minsta med porr att göra eller nakna tjejer. Och om han nåde skulle ha kollat på det vet han att hon kommer göra slut.. 

    Jag var tillsammans med en kille i 6 år, kan erkänna att från början (19 år) så hade jag väldigt svårt med porr, blev väldigt ledsen osv när jag sett han tittat på porr..

    Många nämner att dom tror det är att tjejerna har dåligt självförtroende.. Men jag tror inte det, om jag går till mig själv så handlade det nog mer om att jag inte kunde ha full kontroll på min kille. JAG fick inte bestämma..

    Låter helt sjukt nu när jag skriver det, i mitt förhållande iaf så kom det till en punkt då jag bara kände, nä men ge dig nu, skit i det. och började helt enkelt kolla själv (vilket han då inte gillade men det är en annan historia ;))

    Jag vet inte bara, kan inte riktigt förstå att en sån sak som en film som tjejen inte tycker om ska kunna bryta ett förhållande, för om filmen kan avbryta förhållandet, då är det väl ändå inte så starkt förhållande från början. 

    Och vem vill leva med en människa som måste kväva partnern till den grad att han/hon inte får kolla på vad han/hon själv vill? 

    Jag skulle bara tycka det va otroligt jobbigt...
     

  • Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!
  • Anonym (hjhj)
    Janice01 skrev 2012-03-29 08:59:01 följande:
    Gruppen var 15-65år, inte speciellt slumpmässigt.

    Åldern är inte enda parametern. Var hittade man personerna? Vet du inget om statistik ska du kanske inte vifta med den.
  • Anonym (hjhj)
    Janice01 skrev 2012-03-29 09:02:15 följande:
    Gruppen var 15-65år så dina 80-åringar kan du glömma. Sedan gjordes undersökningen inte på deras sida utan som en helt vanlig SIFO-undersökning. Dvs alla möjliga olika personer tillfrågades.

    Kan du inte inse att du är extrem på ditt sätt när det gäller synen på porr? Inse att du är en extrem minoritet och har haft en förbaskad tur att hittat en man som också tillhör en extrem minoritet (2%) som inte gillar porr.
    Såvida han inte är som dom flesta män som säger att dom minsann aaaaaldrig skulle titta på något sådant.

    Varför säger de flesta män så? Om nu 68% är så positiva?
  • Janice01
    Anonym (hjhj) skrev 2012-03-29 11:50:01 följande:
    Varför säger de flesta män så? Om nu 68% är så positiva?
    Kanske för att dom använder porr vid onani.
  • Anonym (aldrig)
    Janice01 skrev 2012-03-29 08:59:01 följande:
    Gruppen var 15-65år, inte speciellt slumpmässigt.

    Hmm är du igång igen och viftar med siffor tagna ur luften? Suck, du börjar bli riktigt jobbig!
  • Anonym

    Har inte läst hela tråden men jag svarar ändå. Jag är inte emot porr igentligen. När jag var yngre kunde jag gärna sitta och titta på en rulle med min man. Nu för tiden efter 3barn känner man sig själv inte lika attraktiv så lusten att titta på dessa perfekta kroppar har avtagit för mig i alla fall. Känner också att när man väl har tid att få sig ett nyp vill man inte ha konkurens av en fil utan jag vill ha min mans fulla uppmärksamhet. Men någon gång ibland tittar vi ändå. Jag måste ju jobba med mitt självförtroende också

  • Janice01
    Anonym (aldrig) skrev 2012-03-29 13:29:48 följande:
    Hmm är du igång igen och viftar med siffor tagna ur luften? Suck, du börjar bli riktigt jobbig!
    Och du som aldrig kan acceptera att du i din extrema minoritet inte har någon förståelse bland oss vanliga....
  • Anonym (aldrig)
    Janice01 skrev 2012-03-29 14:02:22 följande:
    Och du som aldrig kan acceptera att du i din extrema minoritet inte har någon förståelse bland oss vanliga....
    Jag tänker bara att du någon gång kanske kan visa en källa tll dina påstådda siffror, men det kan du inte = siffror tagna ur luften.
  • Janice01
    Anonym (aldrig) skrev 2012-03-29 14:03:41 följande:
    Jag tänker bara att du någon gång kanske kan visa en källa tll dina påstådda siffror, men det kan du inte = siffror tagna ur luften.
    Eftersom den inte ligger kvar på deras sida kan jag inte det. men har du glömt att sist vi pratade om den så var det fler än jag som sett den! Varför tycker du att det är så konstigt att så många män tittar på porr?
  • Anonym

    Jag skulle inte gå in i ett förhållande där porr förekom, så jag har inga intentioner att styra över min man. Jag är lycklig nog att ha en man som faktiskt inte tycker att det är något att se och som säger att han inte skulle gilla om jag kollade på det heller, vilket gör att ingen av oss tittar eller lider av att inte göra det. Alla killar tittar inte på porr, tro det eller ej! Det är en sådan jäkla generalisering.

  • Anonym (aldrig)
    Janice01 skrev 2012-03-29 14:27:49 följande:
    Eftersom den inte ligger kvar på deras sida kan jag inte det. men har du glömt att sist vi pratade om den så var det fler än jag som sett den! Varför tycker du att det är så konstigt att så många män tittar på porr?
    Ok om den nu inte ligger kvar så känns det ju som om den är rätt gammal och då har jag svårt att dessa siffror kan gälla just idag (om det nu ens existerat en sådan undersökning), jag vill ju ha en källa på siffror innan jag tror på dem, så jag, med flera, har svårt att tro på DINA siffror tagna från någonstans. Så klart slut!
Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!