• Anonym (ööhmm)

    Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!

    Satt och läste en tråd där kvinnan hade ertappat mannen med att se på porr. 18 år senare vill hon nu skiljas då hon känner att alla känslor tagit slut efter detta. 

    Nu till frågan, varför har så många kvinnor svårt med porr?
    Jag har en tjejkompis som har varit tillsammans med sin pojkvän i 5 år, han får inte titta på porr. Hon kollar igenom datorn om hon har minsta misstanke att han sett på porr. Ett jävla liv blir det om han ska ha gått in på ngn sida som har det minsta med porr att göra eller nakna tjejer. Och om han nåde skulle ha kollat på det vet han att hon kommer göra slut.. 

    Jag var tillsammans med en kille i 6 år, kan erkänna att från början (19 år) så hade jag väldigt svårt med porr, blev väldigt ledsen osv när jag sett han tittat på porr..

    Många nämner att dom tror det är att tjejerna har dåligt självförtroende.. Men jag tror inte det, om jag går till mig själv så handlade det nog mer om att jag inte kunde ha full kontroll på min kille. JAG fick inte bestämma..

    Låter helt sjukt nu när jag skriver det, i mitt förhållande iaf så kom det till en punkt då jag bara kände, nä men ge dig nu, skit i det. och började helt enkelt kolla själv (vilket han då inte gillade men det är en annan historia ;))

    Jag vet inte bara, kan inte riktigt förstå att en sån sak som en film som tjejen inte tycker om ska kunna bryta ett förhållande, för om filmen kan avbryta förhållandet, då är det väl ändå inte så starkt förhållande från början. 

    Och vem vill leva med en människa som måste kväva partnern till den grad att han/hon inte får kolla på vad han/hon själv vill? 

    Jag skulle bara tycka det va otroligt jobbigt...
     

  • Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!
  • Anonym (Bella)

    Jag är hellre singel än har en kille som kollar porr eller nakna tjejer så det så.

  • Anonym (hjhj)
    Anonym (hjhj) skrev 2012-03-29 11:50:01 följande:

    Varför säger de flesta män så? Om nu 68% är så positiva?

    Ok, skriver tydligare; varför ljuger män om porr om 68% av kvinnorna är positiva till porr?
  • Alfred811

    Jag kan för upplysningens skull meddela att de forskat på vilka män som kollade på porr i UK och bland dessa var det två egenskaper som stack ut: högre empatisk och kreativ förmåga än övriga... Tyvärr har den utgått ur svtplays arkiv men om jag hittar den skall jag länka den här. 

  • Janice01
    Anonym (hjhj) skrev 2012-03-29 14:36:10 följande:
    Ok, skriver tydligare; varför ljuger män om porr om 68% av kvinnorna är positiva till porr?
    Dom ljuger för den minoritet som har fått porr om bakfoten och inte tollerera den.
  • Anonym (hjhj)
    Janice01 skrev 2012-03-29 14:45:43 följande:
    Dom ljuger för den minoritet som har fått porr om bakfoten och inte tollerera den.

    Så de flesta män ljuger för en liten minoritet? Varför då? De behöver inte ljuga alls om minoriteten inte ogillar porr.
    DU sa att de flesta män ljuger om sitt tittande. 
  • Janice01
    Anonym (hjhj) skrev 2012-03-29 14:48:12 följande:
    Så de flesta män ljuger för en liten minoritet? Varför då? De behöver inte ljuga alls om minoriteten inte ogillar porr.
    DU sa att de flesta män ljuger om sitt tittande. 
    Dom flesta män vars kvinnor ogillar porr! Det andra behöver inte ljuga.
  • Anonym
    Anonym (Nix) skrev 2012-03-28 14:30:35 följande:
    Jaha, ok, du får tro vad du vill men jag vill se hur det gjorde undersökningen.
    Min man är väldigt intresserad av sex med mig men han skulle aldrig surfa runt på rfsu:s sida till exempel. Jag skulle inte heller svara på en undersökning de gör.

    Men många över 80 + har ju inte ens internet, knappt en video. Menar du då att de köper porrtidningar på macken?
    Och varför vill du så krampaktigt hålla fast vid att kvinnor INTE tittar på porr? Varför får kvinnor inte vara rent biologiska varelser ibland? Varför måste sex intelektualiseras? Det heter inte "sexualDRIFT" för att det är något man kontrollerar till 100%.

    "Min man är väldigt intresserad av sex med mig" skriver du. Om du tror att han BARA  tänder på dig så vet jag inte var jag ska börja...

    Jag tänder på sex generellt, min fru oxo. Vi är relativt unga så det kanske är ett generationsskifte på gång där det är ok att njuta av sex utan svartsjuka. Jag kan ju naturligtvis inte kontrollera  vad min fru tänder på så så länge hon har sex med mig får hon gå igång på blommiga gummistövlar om hon vill. 
    Jag blir upphetsad för att hon blir upphetsad och vice versa.

    Dessutom tror jag att det definitivt har med självkänsla att göra, dom av mina ex som varit mest svartsjuka har varit dom med absolut sämst självkänsla. Och självkänsla och självförtroende kan ingen annan ge oss, vi måste bygga det själva. Det är ingen annans jobb att göra det, det är helt orimligt och fruktansvärt själviskt att lägga det ansvaret på nån annan.

    Uppmuntra er partner att njuta av det som gör honom/henne upphetsad och ni kommer ha ett ärligare, friskare och roligare liv tillsammans!

     
  • Janice01
    Anonym skrev 2012-03-30 08:18:31 följande:
    Och varför vill du så krampaktigt hålla fast vid att kvinnor INTE tittar på porr? Varför får kvinnor inte vara rent biologiska varelser ibland? Varför måste sex intelektualiseras? Det heter inte "sexualDRIFT" för att det är något man kontrollerar till 100%.

    "Min man är väldigt intresserad av sex med mig" skriver du. Om du tror att han BARA  tänder på dig så vet jag inte var jag ska börja...

    Jag tänder på sex generellt, min fru oxo. Vi är relativt unga så det kanske är ett generationsskifte på gång där det är ok att njuta av sex utan svartsjuka. Jag kan ju naturligtvis inte kontrollera  vad min fru tänder på så så länge hon har sex med mig får hon gå igång på blommiga gummistövlar om hon vill. 
    Jag blir upphetsad för att hon blir upphetsad och vice versa.

    Dessutom tror jag att det definitivt har med självkänsla att göra, dom av mina ex som varit mest svartsjuka har varit dom med absolut sämst självkänsla. Och självkänsla och självförtroende kan ingen annan ge oss, vi måste bygga det själva. Det är ingen annans jobb att göra det, det är helt orimligt och fruktansvärt själviskt att lägga det ansvaret på nån annan.

    Uppmuntra er partner att njuta av det som gör honom/henne upphetsad och ni kommer ha ett ärligare, friskare och roligare liv tillsammans!

     
    Nix och hihi tillhör den extremt lilla skaran av folk som aldrig onanerer....Inte deras killar häller, tror dom....
  • Anonym (Bella)

    Jag tycker de flesta killar är desperata fånar. Jag onanerar inte heller.

  • Anonym
    Anonym (Bella) skrev 2012-03-30 09:07:02 följande:
    Jag tycker de flesta killar är desperata fånar. Jag onanerar inte heller.
    Troll...
Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!