• Anonym (ööhmm)

    Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!

    Satt och läste en tråd där kvinnan hade ertappat mannen med att se på porr. 18 år senare vill hon nu skiljas då hon känner att alla känslor tagit slut efter detta. 

    Nu till frågan, varför har så många kvinnor svårt med porr?
    Jag har en tjejkompis som har varit tillsammans med sin pojkvän i 5 år, han får inte titta på porr. Hon kollar igenom datorn om hon har minsta misstanke att han sett på porr. Ett jävla liv blir det om han ska ha gått in på ngn sida som har det minsta med porr att göra eller nakna tjejer. Och om han nåde skulle ha kollat på det vet han att hon kommer göra slut.. 

    Jag var tillsammans med en kille i 6 år, kan erkänna att från början (19 år) så hade jag väldigt svårt med porr, blev väldigt ledsen osv när jag sett han tittat på porr..

    Många nämner att dom tror det är att tjejerna har dåligt självförtroende.. Men jag tror inte det, om jag går till mig själv så handlade det nog mer om att jag inte kunde ha full kontroll på min kille. JAG fick inte bestämma..

    Låter helt sjukt nu när jag skriver det, i mitt förhållande iaf så kom det till en punkt då jag bara kände, nä men ge dig nu, skit i det. och började helt enkelt kolla själv (vilket han då inte gillade men det är en annan historia ;))

    Jag vet inte bara, kan inte riktigt förstå att en sån sak som en film som tjejen inte tycker om ska kunna bryta ett förhållande, för om filmen kan avbryta förhållandet, då är det väl ändå inte så starkt förhållande från början. 

    Och vem vill leva med en människa som måste kväva partnern till den grad att han/hon inte får kolla på vad han/hon själv vill? 

    Jag skulle bara tycka det va otroligt jobbigt...
     

  • Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!
  • systeryster3

    Jag frågade faktiskt min kille för några veckor sedan om han kollar på porr. Jag har aldrig trott att han har gjort det, aldrig ens haft en tanke på att han skulle göra det. När jag väl började fundera på det (efter någon tråd här på FL, tänkte jag att jag kanske bara är naiv. Men min kille sa lugnt att han gjorde det några gånger för några år sedan men har aldrig gjort det när vi har varit ihop. Jag gjorde det ändå klart för honom att han får om han vill...
    Det kanske inte är vad jag vill att min kille ska syssla med, men vill han så får han. Han sa bara att han behöver inte det när han har mig...

    Och ja, jag tror på honom.

  • Anonym (hjhj)
    Anonym (Bella) skrev 2012-03-30 09:07:02 följande:
    Jag tycker de flesta killar är desperata fånar. Jag onanerar inte heller.

    Jag har samma åsikt. Hur kan man vilja få en utlösning så gärna att man ljuger och bedrar för det?
  • Janice01
    Anonym (hjhj) skrev 2012-03-30 11:10:20 följande:
    Jag har samma åsikt. Hur kan man vilja få en utlösning så gärna att man ljuger och bedrar för det?
    Bedrar???
  • Anonym (hjhj)
    Janice01 skrev 2012-03-30 11:26:32 följande:
    Bedrar???
    Att ljuga och gömma och föra bakom ljuset är att bedra. Det måste inte innefatta otrohet. Använd ett lexikon, vetja.
  • Anonym

    jag kan titta på porr själv och likaså min sambo, vi har pratat med varandra och båda är trygg med det.
    För mig är det väldigt enkelt, har man kommit överränns om något annat i förhållandet eller man vet att ens partner ogillar det ja då får man respektera det och antingen sluta titta eller byta partner om det är så att ens lust att titta är så stark. Eventuellt söka hjälp för beroende om man har så stark drift att titta att man är beredd att riskera förhållandet  

  • Anonym (Bella)
    Anonym skrev 2012-03-30 09:20:14 följande:
    Troll...
    Hooohooo hur gammal ska man vara för att sluta peta sig i rumpan då. Onanerar era mammor, mormor, farmor? Jag har blivit kallad lesbisk många gånger bara för att jag sagt nej åt alla killar. nu är jag ingen gamling men kvinnor är vackrare än män, konstigt nog blir bögar hetero med mig.
  • Anonym
    Anonym (Bella) skrev 2012-03-30 14:17:11 följande:
    Hooohooo hur gammal ska man vara för att sluta peta sig i rumpan då. Onanerar era mammor, mormor, farmor? Jag har blivit kallad lesbisk många gånger bara för att jag sagt nej åt alla killar. nu är jag ingen gamling men kvinnor är vackrare än män, konstigt nog blir bögar hetero med mig.
    Du får ursäkta men jag förstod ingenting av det där.
  • Anonym

    Jag är tjej och kollar på porr medans jag onanerar. Fast bara om jag är ensam hemma. Och om jag är kåt.
    Men att tala om det för min man skulle jag aldrig göra. Sedan så gör säkert han också så. Men vi älskar varann och har ett härligt sexliv i hop oxå ;)
     

  • sexdysberoende

    Jag tror att en anledning till varför porrsurfning kan vara så problematiskt i en parrelation är att den "andra" parten, som har ett problem med porrsurfandet, tänker att porrsurfandet innebär att han eller hon inte duger, eller inte är attraktiv. Eller så kan problem uppstå för att den som surfar porr ljuger och säger att han/hon inte gör det, trots att denne faktiskt gör det. När sedan partnern ertappar porrsurfaren, så uppstår ett förtroendeproblem. Jag förstår verkligen varför vissa kan ha svårt att hantera att sin partner surfar porr. Det var väldigt svårt för mig själv att förstå varför jag surfade så mycket porr. Nu har jag insett att jag gjorde det för att stressa av och för att döva oroliga känslor. Det hade inget med sex att göra. Nu går jag i behandling och mår bättre. Jag säger inte att det är ett missbruk för alla, verkligen inte. Men det var det för mig.


  • Janice01
    Anonym (hjhj) skrev 2012-03-30 11:27:30 följande:
    Att ljuga och gömma och föra bakom ljuset är att bedra. Det måste inte innefatta otrohet. Använd ett lexikon, vetja.
    Så du jämnställer alltså att ha sex med en annan kvinna som att han kollar på porr och runkar?
    Sedan ljuger han inte om något eftersom ingen annar har något med ens mest privata att göra!
Svar på tråden Alla killar tittar på porr vare sig kvinnorna vet om det eller ej!