• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • leah2012

    Nu slutar jag med prednisolon. Trappar ned alltså. Jag kan ju inte äta det för evigt. En månad kvar till sprutstart förmodligen.

    Är det svårt att få tag i Life Clinic? Får inte tag i dem...
    Vem var det mer som hade ont i halsen vid insättning/ÄL? Hur gick det för dig?

  • Solkattan

    Cathy: Jag hängde inte riktigt med där med geografiska tungan... är det bara 1% av hela befolkningen som har geografisk tunga..? Eller är det 1% av dom med fertilitetsproblem som har sån tunga..?
    Vet när jag var hos tandläkaren för över 10 år sen. Och hon kallade in 2 kolleger som skulle kolla på min tunga. Kändes lite komiskt med tre pers som stirrade in i munnen o konstaterade "geografisk tunga"... .:)

    Nu har jag mailat min privata hemklinik om att jag vill ta lite prover pga missfallen. Hoppas de svarar. Usch igår sa sambo "att han inte tror" på alla mediciner läkaren här i stan skrivit ut... :(. Att det bara handlar om att guldägget ska dyka upp och "rätt tajming". Känns i nuläget oöverkomligt att locka med honom till Aten.... :(

  • aylak
    leah2012 skrev 2013-11-05 13:01:50 följande:
    Nu slutar jag med prednisolon. Trappar ned alltså. Jag kan ju inte äta det för evigt. En månad kvar till sprutstart förmodligen.

    Är det svårt att få tag i Life Clinic? Får inte tag i dem...
    Vem var det mer som hade ont i halsen vid insättning/ÄL? Hur gick det för dig?
    Det har varit lätt för mig att få tag i Life Clinic. Har du provat på mobilnumret? 
    Jag får influensakänsla några dagar efter äl (några gånger om året) - detta är första cykeln med mediciner och nya prover imorgon. Men det känns inget bra. Typ 100% säker på att mensen är på G, men har ändå 15% hopp - trots att det inte går ihop sig... Vi får ta nya tag!!! Kram
  • Cathy
    leah2012 skrev 2013-11-05 12:21:04 följande:
    Tack! Ja jag behöver Dr D. Väntar på att de ringer....
    Men det är så mycket man kan tänka på så jag får ont i huvudet. Vad är hysto egentligen? Tack för tips ska kolla där
    Jag vet, det är mycket man ska tänka på men kan rekommendera att göra en to-do lista innan man kör vidare med försök Skäms. Med hjälp av hysto kan man se att livmodern är ok och samtidigt (i t ex Grekland) man kan göra implantationssnitt som sägs förbättra chanserna till implantation för ett embryo.
    Angla skrev 2013-11-05 12:33:36 följande:

    Hemma igen, allt såg bra ut. Fina gulesäckar, fin hinnsäck för att vara tvillinggraviditet. Två hjärtan som tickade fint och två embryon som var jämnstora. Läkaren tror att det är enäggstvillingar (det vet vi satte ju bara tillbaks ett i stim cykel) i en hinnsäck dvs en riskgraviditet bara där  


    Å härligt!! Jättegrattis!
    Solkattan skrev 2013-11-05 14:35:47 följande:
    Cathy: Jag hängde inte riktigt med där med geografiska tungan... är det bara 1% av hela befolkningen som har geografisk tunga..? Eller är det 1% av dom med fertilitetsproblem som har sån tunga..?
    Vet när jag var hos tandläkaren för över 10 år sen. Och hon kallade in 2 kolleger som skulle kolla på min tunga. Kändes lite komiskt med tre pers som stirrade in i munnen o konstaterade "geografisk tunga"... .:)

    Nu har jag mailat min privata hemklinik om att jag vill ta lite prover pga missfallen. Hoppas de svarar. Usch igår sa sambo "att han inte tror" på alla mediciner läkaren här i stan skrivit ut... :(. Att det bara handlar om att guldägget ska dyka upp och "rätt tajming". Känns i nuläget oöverkomligt att locka med honom till Aten.... :(
    Menade att 1% av befolkningen har geografisk tunga Flört Jag har haft det så länge jag kan minnas. Å min man trodde inte heller på immunmedicineringen så jag åkte ensam till Aten. Men efter att NK panelen visade rejält förhöjda värden och vi nu lyckades med medicinerna så förstod även han att inte allt bara var påhittat Flört 

      
  • Blingbling
    Solkattan skrev 2013-11-05 14:35:47 följande:
    Usch igår sa sambo "att han inte tror" på alla mediciner läkaren här i stan skrivit ut... :(. Att det bara handlar om att guldägget ska dyka upp och "rätt tajming". Känns i nuläget oöverkomligt att locka med honom till Aten.... :(

    Då har vi likadana sambos du och jag... Vi kanske ska strunta i karlarna (de behöver ju ändå inte följa med dit) och sticka till Aten tillsammans istället?
  • Zwillinge86
    Blingbling skrev 2013-11-05 16:06:35 följande:
    Då har vi likadana sambos du och jag... Vi kanske ska strunta i karlarna (de behöver ju ändå inte följa med dit) och sticka till Aten tillsammans istället?



    Jag gör er gärna sällskap ;)
  • TWH

    Åk ner tjejer, ni kommer inte ångra er😍 perfekt med sällskap! Katt, värdena ska bli ungefär 100 så det verkar vara i sin ordning, Zin har beskrivit nk cellerna på ett toppensätt, se Cathys länk. Varje värde bör ligga inom sitt referensvärde så du har avvikelser🌺

  • leah2012
    aylak skrev 2013-11-05 15:28:32 följande:
    Det har varit lätt för mig att få tag i Life Clinic. Har du provat på mobilnumret? 
    Jag får influensakänsla några dagar efter äl (några gånger om året) - detta är första cykeln med mediciner och nya prover imorgon. Men det känns inget bra. Typ 100% säker på att mensen är på G, men har ändå 15% hopp - trots att det inte går ihop sig... Vi får ta nya tag!!! Kram
    Fick tag i de till slut. Tror det var D som svarade. De ska återkomma om tid imorgon.
    Jag åker också själv. Hoppas på de 15% för dig Ayak!

    Tack för info om hysto Cathy. Är det säkert att det inte förstör någonting?
  • lill111

    Grattis Angla!! Härligt med 2:)

    Håller tummen stenhårt för dig nu Fenan!!

    Leah gött att du fick tag på Dr D...

    Kram till dig solkatta.....illa av läkaren, men jag är tyvärr inte förvånad....

    Jag undrar med över Hysto?? Det kan väl inte förstöra ngt..? Jag ska ju försöka få det i mitt landsting, ngn som vet hur lång väntetid det är? Har inte möjlighet att åka till Aten igen och jag känner att de bör kunna hjälpa mig här hemma eller hu??

    När kan man förvänta sig få sina provresultat från Dr d?? Väntat två veckor nu...nyfiken??

    Mitt prolaktinvärde var 8 - så antar att det är bra?? -  vad beror mina jäkla spottings på?? Blir galen av att inte få veta....

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!