• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Snart lycklig
    Cathy skrev 2014-11-10 11:23:34 följande:

    Snart lycklig ; hur är det med dig...? Kram


    Tack som frågar! Mår nu lite bättre, men det har varit några tunga månader. Mycket upp och ner. Ärligen, jag har inte mått bra alls........ Många tankar och känslor. Många tårar....... "Flytt in i jobbet", men det brukar funka ett tag att "fly", sedan kommer sanningen krypande.

    Snart är det väl dags för ettårskalas för ditt mirakel? :) Hoppas du mår bra! Kram.
  • che71
    Snart lycklig skrev 2014-11-10 22:50:56 följande:

    Tack som frågar! Mår nu lite bättre, men det har varit några tunga månader. Mycket upp och ner. Ärligen, jag har inte mått bra alls........ Många tankar och känslor. Många tårar....... "Flytt in i jobbet", men det brukar funka ett tag att "fly", sedan kommer sanningen krypande.

    Snart är det väl dags för ettårskalas för ditt mirakel? :) Hoppas du mår bra! Kram.


    Tänker på dig Snart Lycklig. Du är fantastiskt! Glöm inte det. Kram
  • Snart lycklig
    che71 skrev 2014-11-11 04:53:43 följande:

    Tänker på dig Snart Lycklig. Du är fantastiskt! Glöm inte det. Kram


    Tack vännen! Hoppas du mår bättre nu, att du fått ordning på dina problem som uppstod efter förlossningen. Kram.
  • Solkattan

    Zwillinge: åh, vilket trevligt inlägg ... Håller alla tummar o tår för många fina ägg från donatorn !

    Sammet: bra info ! Har inte gått i Falun själv men skulle utan tvekan välja dem om jag kunde... ( om donation varit tillåtet utanför universitetssjukhusens värld ). Har pratat med personalen ett par ggr i Falun då jag haft lite bryderier. De erfarenheter jag har ifrån två universitetssjukhus är som många andra nämner löpande band principen. Så lite individanpassat som möjligt .. :(.

    "Coolt" av dig att våga anmäla ! Intressant o höra hur det går.. :)

  • MoM11

    Jag har fruktansvärd huvudvärk och nackont. Någon som vet om man kan gå till osteopat under ruvningstiden? Den första trimestern ska man inte få massage minns jag. Jag har BIM till helgen.

  • Solkattan

    Nu har jag planen ifrån dimitri framför mig.

    Det är en sak som jag inte riktigt "vet".

    Han skriver att "det och det ska göras vid start av lutinus".

    Kruxet är att jag inte fått någon ordination när jag ska börja med lutinuset från Riga ava klinik.

    När "brukar" man börja med lutinus när man gör fet och kör med clomifid ( Pergo) + HCG shot för att pricka ägglossningen ?

    Är det innan återföring eller samma dag som återföringen som man börjar med lutinus ?

    Nån med råd ?

    ( på ava säger de bara att jag får mer instruktioner efter mitt VUL på måndag.. Men för dropp så krävs det ledigt från jobbet osv).

    Måste ha lite framförhållning ... :(.

  • Zinfandel

    Solkattan: jag brukar börja med progesteron nån dag (1-2) i förväg.

    MoM: det bästa är nog tyvärr om du kan härda ut till TD Rynkar på näsan

    Zwillinge: härligt!! 

  • che71
    Snart lycklig skrev 2014-11-11 06:22:06 följande:

    Tack vännen! Hoppas du mår bättre nu, att du fått ordning på dina problem som uppstod efter förlossningen. Kram.


    Över 6 månader sen förlossningen men ingen bättring i sikte tyvärr. .de vill inte operera så här tidigt. Amningsstopp o mens hjälpte inte.

    Är så ledsen för detta o det känns obehagligt o jobbigt. Men jag har en liten busunge som får mig att glömma allt annat när hon ler.????

    Vad händer med dig nu? Planer framöver? ÄD?

    Kram
  • Zwillinge86

    Fick ju tips från Sammet om att beställa dropp och nålar från medisave.uk, men då jag tycker att frakten är lite dyr så tänkte jag kolla om det är fler som är intresserade så kan jag lägga in en gemensam beställning ????

  • MoM11

    Zinfandel: ja till TD kan jag nog härda ut. Men OM det är positivt, måste jag då härda ut till v 12 med nackont och huvudvärk från andra sidan?

    Che: tråkigt att höra att dina problem inte blivit bättre :( Finns inget annat att testa förutom op?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!