• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • kristina27
    quintana7 skrev 2020-03-23 20:59:56 följande:

    Undvik att träffa Marie om du har feber. Gå dit när du är helt symptomfri. Hon är äldre och ska absolut inte träffa ngn som har minsta symptom.


    Har testat negativt mot Corona så helt vanlig feber bara men tiden är senare i veckan så är förhoppningsvis helt frisk då! Skulle självklart inte åka dit sjuk men var bara lite nyfiken om provet skulle bli missvisande om man tog det med lite feber eller vanlig förkylning, tänker alltså utöver Corona -tiden :) en liten fundering jag fick.
  • UndrandeSökare
    kristina27 skrev 2020-03-23 21:31:54 följande:

    Har testat negativt mot Corona så helt vanlig feber bara men tiden är senare i veckan så är förhoppningsvis helt frisk då! Skulle självklart inte åka dit sjuk men var bara lite nyfiken om provet skulle bli missvisande om man tog det med lite feber eller vanlig förkylning, tänker alltså utöver Corona -tiden :) en liten fundering jag fick.


    Om man har feber eller en infektion så ökar antalet vita blodkroppar i blodet och det ger då förhöjda värden. Jag skulle aldrig rekommendera någon att ta blodprover för att utreda immunförsvaret om man har feber. Dessutom har det visat sig att Coronatesterna ofta visar falskt negativt ibörjan (innan virusnivåerna blivit tillräckligt höga), vilket innebär att du mycket väl kan vara smittad med Corona.
  • pipperoni

    Hej alla gamla och nya!

    Nu var det längesedan jag besökte tråden. Har haft fullt upp med flytt mitt i senare delen av graviditeten. Är nu i vecka 33 och det närmar sig... Just nu ligger båda tvillingarna med huvudet uppåt, men jag hoppas fortfarande att tvilling ett ska vända tillbaka sig (han låg rätt från start till v.28) så att jag kan föda vaginalt. Men det blir som det blir... oroar mig mest över att Corona sätter stopp för min man att vara med på BB.

    I alla fall - Dr D vill att jag ska ta ett sista dropp i v34, men jag använde min sista IL-påse förra veckan och tänker inte ta ut en 10-pack till. Så är det någon som har en över får ni gärna PM:a.

    Lycka till alla som försöker!


  • angels8

    Åå GRATTIS såååå himla glad att du får din 2 bebisar! Så som du har väntat och kämpat! Tvillingar är ju redan drömmen efter allt ????????.
    Den som inte ger sig är det som gäller, du kommer bli bästa mamma ???????????????????

  • angels8
    angels8 skrev 2020-03-28 18:35:29 följande:

    Åå GRATTIS såååå himla glad att du får din 2 bebisar! Så som du har väntat och kämpat! Tvillingar är ju redan drömmen efter allt ????????.
    Den som inte ger sig är det som gäller, du kommer bli bästa mamma ???????????????????


    HjärtaHjärtaGravidNalleNalle skulle skicka hjärtan och så men det blev bara massa tecken Solig
  • pipperoni
    angels8 skrev 2020-03-28 18:35:29 följande:

    Åå GRATTIS såååå himla glad att du får din 2 bebisar! Så som du har väntat och kämpat! Tvillingar är ju redan drömmen efter allt ????????.

    Den som inte ger sig är det som gäller, du kommer bli bästa mamma ???????????????????


    Tack! Ja, vi hade i princip gett upp och accepterat ett liv utan barn, så det känns fortfarande overkligt att vi ska få tvillingar. Tack vare Dr D och att han vågade testa en ny behandling för slemhinnan på mig.
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2020-03-28 21:46:24 följande:

    Tack! Ja, vi hade i princip gett upp och accepterat ett liv utan barn, så det känns fortfarande overkligt att vi ska få tvillingar. Tack vare Dr D och att han vågade testa en ny behandling för slemhinnan på mig.


    Det är nära nu! Hur länge får du gå innan dom sätter igång dig eller kejsarsnittar dig?

    Håller med dig i att vi också hade givit upp, det var vårt sista försök som vi ville få överstökat så vi kunde gå vidare med ett fint liv utan barn. Men vår lilla kille ville gå oss som föräldrar, 10 veckor i torsdags.

    Så alla kämpar, ge inte upp.
  • Lillivanilli
    pipperoni skrev 2020-03-28 10:43:50 följande:

    Hej alla gamla och nya!

    Nu var det längesedan jag besökte tråden. Har haft fullt upp med flytt mitt i senare delen av graviditeten. Är nu i vecka 33 och det närmar sig... Just nu ligger båda tvillingarna med huvudet uppåt, men jag hoppas fortfarande att tvilling ett ska vända tillbaka sig (han låg rätt från start till v.28) så att jag kan föda vaginalt. Men det blir som det blir... oroar mig mest över att Corona sätter stopp för min man att vara med på BB.

    I alla fall - Dr D vill att jag ska ta ett sista dropp i v34, men jag använde min sista IL-påse förra veckan och tänker inte ta ut en 10-pack till. Så är det någon som har en över får ni gärna PM:a.

    Lycka till alla som försöker!


    Åhhh vad härligt stort grattis pipperoni!! Tyvärr har jag inga il påsar kvar hoppas det löser sig!

    Min lilla tjej ligger nu på tvären hoppas hon vänder sig rätt snart. Vill hela föda vaginalt igen...,Är i vecka 34 nu helt galet nära målet nu...

    Längtar massor nu:) tänk ni får två på en gång, underbart vi hörs:) vi har bf 15/5. Igångsättning då om inte vattnet gått tidigare:) kraaam
  • kristina27

    Hej hörni! Har nu fått veta att jag har något överaktivt immunförsvar. När började ni med erat dropp? Vid plus på gravtest eller innan det? Och när började ni med övriga mediciner, kortison,fragmin,Trombyl ? Tacksam för svar. Mvh

  • cooco
    kristina27 skrev 2020-03-30 19:33:22 följande:

    Hej hörni! Har nu fått veta att jag har något överaktivt immunförsvar. När började ni med erat dropp? Vid plus på gravtest eller innan det? Och när började ni med övriga mediciner, kortison,fragmin,Trombyl ? Tacksam för svar. Mvh


    Hej,

    Jag har tagit dropp vid ägglossning och sedan en vecka efter. Under ivf har jag tagit vid äggplock och et. Samt positivt gravtest. Kortison från dag Cd6, trombyl och fragmin cd 19. Så har det varit för mig, men alla har en individuell plan så det ser olika ut.

    Lycka till!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!