• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • fridalilla

    Grattis till er som lyckats! :)  Jag tror det var i december jag fick lapp om infomöte och vi fick tid i februari. nu ska jag vänta till april eftersom det var fullt upp på kliniken.   Det bryrs på Tany när du får börja. tror de hoppar över första mensen , eftersom man ska ta vitaminer i en månad innan man börjar. hoppas du inte får vänta så länge som jag! På mötet ska du gärna veta hur lång menscykel du har och när du hade senast mens.

  • Loo

    Tany,
    Jag tror att vi är "färdigutredda" av vårt landsting, så RMC och IVF är väl nästa steg i utredningen. Hittills har det inte hittats någon förklaring på varken min man eller mig varför vi inte lyckats bli gravida.

    Just nu väntar jag på BIM som är den 30/3 efter min första behandling med pergotime. Och tar det inte sig den här gången heller får jag prata med min gyn hur vi ska göra med eventuell fortsatt pergotimebehandling.

  • Snövitt
    fridalilla skrev 2012-03-27 15:50:23 följande:
    Grattis till er som lyckats! :)  Jag tror det var i december jag fick lapp om infomöte och vi fick tid i februari. nu ska jag vänta till april eftersom det var fullt upp på kliniken.   Det bryrs på Tany när du får börja. tror de hoppar över första mensen , eftersom man ska ta vitaminer i en månad innan man börjar. hoppas du inte får vänta så länge som jag! På mötet ska du gärna veta hur lång menscykel du har och när du hade senast mens.
    Hej fridalilla och ni andra som går hos RMC
    Jag ligger lite efter er men ska göra ivf i sommar. Ni undrade tidigare om sommarstängt och till mig sa de att de har stängt v 29-32.
    Jag undrar om det är något mer man ska veta inför infomötet?
    Ställs man inför några ytterligare val som man ska ta ställning till under mötet?
    Vad är det för vitaminer man ska äta?
  • zuzett

    Hej Igen!

    Vi var på vårt första besök under maj månad, och tyvärr var där ingen plats att börja innan sommaren. Men sen börja vår resa i slutet på Aug. Jag började äta b12 och folsyra några veckor inna begandlingen började...
    Håller alla tummar för er.....resan är som en berg och dalbana men det är värt varje minut...
    p&k zuzett

  • Tany

    Hej snövit
    Välkommen till detta forum ... det är bra att se fler människor gå med oss ​​.... när ärdu infömöte? min är den 4 april ... Jag tror att jag inte kan starta före sommaren också. Glad 

  • Tany

    Hej Zuzett Hjärta 

    Tack för din information. Jag har min infömöte nästa vecka den 4 april ... tror du att jag ska börja efter sommaren? det är ok för mig eftersom jag har saker att göra för mitt jobb före sommaren ... vad tycker ni?
    också en annan fråga, hur många månader du hade mellan första och andraIVF?
    ledsen för min dåliga svenska Skäms puss

  • Tany

    hej tjejer :) jag har infömöte idag ... Jag är så spännande att se vad som är planen .... hörs senare

  • Tany

    idag gick jag till RMC och de säger att jag kan börja den här månaden men vi föredrar att starta efter sommaren på grund av mitt arbete .... så kommer jag börja min behandling i augusti och jag börjar med kort protokoll. så med korta protokol jag få resultat i 2 veckor.
    Frida, du börjar 10 april med kort eller lång protokollet?

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö