• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-23 15:50:32 följande:

    Åh så spännande! Vet du vilken läkare som ska göra plocket?


    Jo det blev carina som jag träffade häromdagen så det blir nog bra :).
    Fröken Smilla skrev 2015-01-23 17:19:23 följande:

    Skönt att höra!

    Idag hade vi fått brev från RMC, vi fick två blastocyster till frysen också :) känns skönt med två små eskimåer som väntar på oss.


    Grattis :)
  • Kajo

    jo jag fick ut en massa klumpar i samband med förra mensen (alltså efter vårt 1a ivf försök), men det är helt normalt att få det efter hand under tiden man använder det. Det berättade även  sköterskan som visade hur man använder sprutorna. Idag är det 10 dagar kvar till testdagen. Känns som en hel evighet.

  • Kajo

    Danisen - när fick du gravidsymtom? För visst har du lyckats med ivf en gång tidigare? 

  • Danisen
    Kajo skrev 2015-01-23 18:03:44 följande:

    Danisen - när fick du gravidsymtom? För visst har du lyckats med ivf en gång tidigare? 


    Jag sitter här med vår 3 månaders lilla tjej så ja, visst gick det till slut <3. Crinonen spelade spratt. Men jag gjorde ett test 1 vecka innan testdagen som var den dagen som mensen skulle kommit, men tog inte det på allvar förrän testdagen. Då tog jag inte crinone mer, bara kände det på mig på ett märkligt sätt . Ont i brösten som sören och molvärk (växtvärk) i livmodern. Och sen runt testdagen kom illamåendet.
  • Fröken Smilla

    Alltså det med crinone och ont i brösten kan jag verkligen skriva under på! Vaknade inatt av att de gjorde så ont när jag vände mig att jag nästan började gråta ;) sprang upp och tog på mig en sport-bh...

    Jag brukar ha ömma bröst innan mens i vilket fall som helst men detta var överdrivet ;)

  • Fröken Smilla

    Jag håller på att förlora vettet. Är ju bara på RD 4 och letar symtom som en galning. Detta var jag rädd för skulle hända... Och allt beror nog ändå på crinonen. Förståndet säger att jag ska släppa allt, men ändå går det i ett i huvudet. Usch.

  • Kerstin
    Fröken Smilla skrev 2015-01-24 11:01:16 följande:

    Jag håller på att förlora vettet. Är ju bara på RD 4 och letar symtom som en galning. Detta var jag rädd för skulle hända... Och allt beror nog ändå på crinonen. Förståndet säger att jag ska släppa allt, men ändå går det i ett i huvudet. Usch.


    Jag var likadan, skit jobbigt. Var så skönt de dagar jag upptäckte att jag inte tänkt på det.

    Lycka till!
  • Fröken Smilla
    Kerstin skrev 2015-01-24 11:20:57 följande:

    Jag var likadan, skit jobbigt. Var så skönt de dagar jag upptäckte att jag inte tänkt på det.

    Lycka till!


    Tack!

    Det hjälper inte att mannen jobbar hela helgen och jag sitter ensam hemma utan bil ;)

    Tackolov för mån-fredag då jag själv jobbar haha! Visste inte att man kunde längta till jobb så ;)
  • Pusheen
    Fröken Smilla skrev 2015-01-24 11:01:16 följande:

    Jag håller på att förlora vettet. Är ju bara på RD 4 och letar symtom som en galning. Detta var jag rädd för skulle hända... Och allt beror nog ändå på crinonen. Förståndet säger att jag ska släppa allt, men ändå går det i ett i huvudet. Usch.


    Åh nej! Vad jobbigt! Jag fruktar att även jag ska bli på det viset.. Kanske lika bra att sätta upp sig på jobb de helgerna när det är dags.. :)
  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-24 11:01:16 följande:

    Jag håller på att förlora vettet. Är ju bara på RD 4 och letar symtom som en galning. Detta var jag rädd för skulle hända... Och allt beror nog ändå på crinonen. Förståndet säger att jag ska släppa allt, men ändå går det i ett i huvudet. Usch.


    Jobbigt!

    Jag har börjat noja lite om att det kanske inte finns ägg i blåsorna och om det finns och de blir befruktade att de inte överlever till återinsättandet. Det ska finnas en offknapp men jag hittar inte den ;).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö