• Stjärnstoft

    # 4 - tråden för alla oss sjuksköterskor! Välkomna nya som gamla trådmedlemmar!

    Tiden rusar och nu stängs strax vår tredje diskussionstråd .... så jag startar en ny för diskussion, peppning och stöd till varandra.

    Hoppas alla gamla trådmedlemmar hänger med och att nya kommer till.
    Vi tycks vara många sjuksköterskor här på FL.

    Ser fram emot massa roliga och intressanta inlägg.

  • Svar på tråden # 4 - tråden för alla oss sjuksköterskor! Välkomna nya som gamla trådmedlemmar!
  • Springsteen

    Tror jag tar allt!!!! Både sövd och en ny slang!!!!! och ska försöka undvika det in i det längsta!!!!

  • Rebekka

    Hej och hopp alla syrror.
    Jag har inte varit här inne på ett tag. Har jobbat lite som timanställd på en kirurgisk gynekologisk/onkologisk avdelning, (min första anställning). Gör mest kvällar och helger. ... Är helt paff över hur svårt jag tycker att allting är... hålla kolll på allt hela tiden..... Känns verkligen som om man inte kan någonting alls.. de flesta dagar känns det som om jag har valt helt fel yrke. Känner mig grundlurad från skolans sida, inte ett dugg förberedd för verkligeheten...
    Usch... vad jag känner mig gnällig. Men anatagligen är det ett helt fel sätt att börja jobba på för man får inte in några bra rutiner känns det som när man bara hoppar in ibland.
    Dela gärna med er av era erfarenheter och era tankegångar ni hade när ni var nya...
    kram kram

  • SysterStorhjärta

    Rebekka> Kände som dig i början, kunde ju lika gärna ha struntat i de där tre åren på högskolan jag fick ju ändå lära mig allt från början! Men efter ett tag, när den värsta nervositeten lagt sig, upptäckte jag att mycket kunde jag redan innan. Det satt där i bakhuvudet ifrån skolan... Lycka till, det kommer att kännas lättare tror jag! kram

  • Amine

    Rebekka, lyssna på Syster storhjärtas kloka ord, det kommer att bli bättre!

  • Mamma76

    Hej allihopa!
    Jag har ställts inför en svår fråga (i mitt huvudet). Vågar jag begära 20000 kr i lön på ett sommarvikariat eller är risken stor att arbetsgivaren väljer någon annan? Jag tar examen i juni. Jag bor i Västmanland. Hur hade ni gjort?

  • Amy

    mamma76
    Jag vet inte hur lönerna ligger där du bor, men här i Skåne hade det aldrig gått igenom!

  • SysterStorhjärta

    Mamma76> Försöka går ju alltid, men jag har svårt att tro att det går igenom. Tyvärr.

  • Springsteen

    När de säger att du ska komma o jobba Mamma76 de är då du löneförhandlar.. och då har de redan valt dig.. enda du kan få är en lägre lön!!! Alltså de kan inte välja någon annan då...

  • Majsan71

    Mamma76, det är bara att försöka. De kan ju inte göra mer än att säga nej.

    Jag fick 20000:- i ingångslön när jag var nyfärdig så det går med lite tur *så hejja, hejja, på dem bara *

  • Kusin Vitamin

    Åh, igår var jag och skrev "papper" för mitt nya jobb. Så skönt, en stor sten föll från mina axlar. Jag är alltid så mistänksam, vågar inte tro på något fullt ut förrän jag har papper på vad som gäller. Från och med maj tituleras jag projektledare! Det ska bli superspännande och nervöst att byta arbete, men vilken utmaning! Det är dessutom precis den väg jag vill styra min karriär så det känns riktigt bra.

Svar på tråden # 4 - tråden för alla oss sjuksköterskor! Välkomna nya som gamla trådmedlemmar!