• sagapo

    Vi singlar som ska insemineras 2012!

    Hej! Jag är singel och tänkte påbörja min resa 2012! Jag kommer använda clearblues fertilitetsmonitor och testa med heminsemination först för att sen gå vidare till Danmark om det inte blir något. Tänkte att alla vi singlar som ska försöka plussa 2012 kan samlas här, skulle vara kul att gå igenom allt med andra :)

  • Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!
  • Vet varken ut eller in
    plopp76 skrev 2012-08-06 16:14:15 följande:
    Haha! Jooo... jag satte på en film :) Två höga kuddar under gumpen och så lixom låg jag i skräddarställning. Dte gick bra! Hade lite frukt och en flaska vatten (modell sportflaska så jag hade en pip att dricka ur). Nåra mandlar och lite russin. Gick fint att ligga hela filmen :)

    Nej, ge inte upp! det tar oftast längre tid än man tror för de flesta att bli gravida och man glömmer att under ultimata förhållanden (ung kvinna, pigga simmare, rätt tidpunkt och allt) så är det 25 % chans att bli gravid. Med åldern dalar procenten. Jag som är 36 har under ultimata förhållanden ca 15-20 % chans att bli gravid. Efter 40 blir det ytterligare ett antal procent ner och efter 43 är chansen 1%...

    I min ålder så tar det runt 5-6 försök. Jag vet inte hur gammal du är, men ge inte upp! Rätt var det är så ploppar det upp ett plus på testet och då kommer inget av det här vara förgäves :)

    Pepp-kram!
    Nu har jag ingen tv i sovrummet, men en bok kan hålla mig sysselsatt istället.; )

    Tack för pepp-kramen och peppandet överhuvudtaget!: ) & jag vet ju hur oddsen ser ut och jag har egentligen inte gett upp. Blir det bara en bebis av det här så gör det inget om det kräver några försök till. Jag är lika gammal som dig så våra chanser åldersmässigt är ju lika. 

    Det har skrivits så mycket i den här tråden nu så jag blandar ihop alla lite... Så hur många förök har du gjort?

    En lycka till-kram till dig!: )     
      
  • plopp76
    Vet varken ut eller in skrev 2012-08-06 20:20:35 följande:
    Nu har jag ingen tv i sovrummet, men en bok kan hålla mig sysselsatt istället.; )

    Tack för pepp-kramen och peppandet överhuvudtaget!: ) & jag vet ju hur oddsen ser ut och jag har egentligen inte gett upp. Blir det bara en bebis av det här så gör det inget om det kräver några försök till. Jag är lika gammal som dig så våra chanser åldersmässigt är ju lika. 

    Det har skrivits så mycket i den här tråden nu så jag blandar ihop alla lite... Så hur många förök har du gjort?

    En lycka till-kram till dig!: )     
      
    Ok, så vi är lika gamla :) Eller unga kanske! Jag har bara gjort ett försök. Och det var i lördags. Än så länge känner jag ingenting eller tror mig veta varken det ena eller andra. Men Jag håller tummarna så klart!

    Hur ser din cykel ut? Har du nånting som talar för att du skulle ha svårt att bli gravid? Jag har en del som talar emot. Men jag tänker att det är "bara" att försöka på. Om jag inte försöker så blir det aldrig nån bebis.
  • finskorpan

    Hej hej igen! Hoppas det rullar på bra för er!

    Nu närmar det sig min test-dag. Bara imorgon och fredag kvar. Så nu börjar det verkligen klia i "test-fingrarna". Det tar verkligen all övertalning till mig själv för att inte skynda mig och testa. Tänk att två dagar kan vara så lååååååååååååååååååååånga! 

  • plopp76
    finskorpan skrev 2012-08-08 20:46:22 följande:
    Hej hej igen! Hoppas det rullar på bra för er!

    Nu närmar det sig min test-dag. Bara imorgon och fredag kvar. Så nu börjar det verkligen klia i "test-fingrarna". Det tar verkligen all övertalning till mig själv för att inte skynda mig och testa. Tänk att två dagar kan vara så lååååååååååååååååååååånga! 
    Håll ut!! :)

    Har tänkt på det där. När brukar ni testa? Hur många dagar väntar ni?
  • finskorpan

    Jag får ju ett datum från kliniken som är 14 dagar efter insemination. Sist fick jag mens 12 dagar efter insemination men eftersom den är lite som den är (jag tror jag bara har ägg som släpper typ varannan månad) så ska jag försöka vänta tills på lördag. Tror inte mensen kommer imorgon! Har absolut inga känningar (brukar få feber) men har inte heller några grav.symptom. Är lite less på att gå och känna efter och tro att man känner saker efter typ en dag. Jag vet att jag bara inbillar mig. Det "värsta" är att nu har ju hoppet tagit över. Jag försökte ta det coolt så jag inte skulle bli så besviken men nu är det kört i alla fal!

    När tänkte du testa? 

  • plopp76
    finskorpan skrev 2012-08-08 21:38:10 följande:
    Jag får ju ett datum från kliniken som är 14 dagar efter insemination. Sist fick jag mens 12 dagar efter insemination men eftersom den är lite som den är (jag tror jag bara har ägg som släpper typ varannan månad) så ska jag försöka vänta tills på lördag. Tror inte mensen kommer imorgon! Har absolut inga känningar (brukar få feber) men har inte heller några grav.symptom. Är lite less på att gå och känna efter och tro att man känner saker efter typ en dag. Jag vet att jag bara inbillar mig. Det "värsta" är att nu har ju hoppet tagit över. Jag försökte ta det coolt så jag inte skulle bli så besviken men nu är det kört i alla fal!

    När tänkte du testa? 
    Ok, är det så det fungerar. Jag tycker du ska försöka hålla dig :) (säger jag som bara har gjort en insemination och inte än så länge har väntat så många dagarCool)

    Om jag skulle bara kört på min cykel och så där. Alltså på den normala cykeln skulle testdagen vara 14/7. Men nu tar jag progeteron för att förlänga lutealfasen... så det blir lite oreda i dagarna. Jag ska sluta med progesteron den 17:e. Sen kommer mensen inom 2-3 dagar om den kommer. Min tanke är att jag ska testa måndagen den 20:e. Hur ska jag kunna hålla det då?

  • finskorpan

    du får hålla dig aktiv så dagarna går fort. :)

    Jag ska verkligen försöka hålla mig - förra gången testade jag redan efter nio dagar och hann gå igenom säkert fem tester. Fast jag testade ju upp till två veckor efter BIM eftersom mensen aldrig kom. 

  • plopp76
    finskorpan skrev 2012-08-08 22:10:40 följande:
    du får hålla dig aktiv så dagarna går fort. :)

    Jag ska verkligen försöka hålla mig - förra gången testade jag redan efter nio dagar och hann gå igenom säkert fem tester. Fast jag testade ju upp till två veckor efter BIM eftersom mensen aldrig kom. 
    Jo man får väl hitta på grejer att göra så man inte bara tänker på det här. Det är lätt att man skenar iväg och bara har detta i tankarna. Till vilken nytta? ingen alls :)

    Nu har du bara fredag morgon kvar, sen får du testa! *tumme upp*
  • Marlee

    Skit också, min barnvakt har dubbelbokat sig. Blir nog ingenting denna cykeln med andra ord...

  • plopp76
    Marlee skrev 2012-08-09 19:09:19 följande:
    Skit också, min barnvakt har dubbelbokat sig. Blir nog ingenting denna cykeln med andra ord...
    Äsch då! Antar att du sonderat terrängen på eventuella backup:er?
Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!