• Anonym

    Jag är kär i min boendestödjare!?

    Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

    Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 
     
    Jag tänkte mejla honom detta:

    "Nu får det bära eller brista...


    Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

    Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar?  
  • Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?
  • Anonym

    Det är ett extremt vanligt fenomen tror jag ...det är t.ex väldigt vanligt att bli att förälskad i sin terapeut, äntligen någon som lyssnar och låter en vara som man är. Svårt det där med "betald" uppmärksamhet och gränser. Jag tror, som någon innan föreslog att du kanske ska byta boende stödjare och se om han vill fortsätta umgås privat. Att du blivit förälskad är inget att skämmas över ni umgås mycket och du tycker att han är en fin person men gör saker i rätt ordning ...

  • Anonym (VV)
    Anonym skrev 2012-06-30 11:53:00 följande:
    Han har gett mig sitt privatnummer, så jag kan nå honom även när han inte är tillgänglig på jobbet.
    Hur ska jag tolka det tycker du?
    Ja, du tolkar det uppenbarligen som att han är intresserad. Behöver det inte alls vara. Möjligen att det inte är korrekt att göra det men att han är väldigt engagerad i sitt arbete och bryr sig om dig. Han är väl helt enkelt en människa som bryr sig mycket om andra.

    Av vilken anledning har du fått boendestöd? Kan inte vara enbart pga tidigare sexmissbruk? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-30 11:09:41 följande:
    Som rubriken lyder...
    Vet inte vad jag ska göra? Det känns som han också är lite intresserad, fast jag har så svårt att avläsa sånt där. Har lite problem när det gäller social kontakt och vet inte om jag inbillar mig eller inte.

    Han är så lugn och snäll och bryr sig och hjälper mig med allt och kan sitta och prata om helt oväsentliga saker. Han skulle vara den perfekta killen för mig. Men jag vet faktiskt inte alls vart han står. Är det helt emot alla regler att inleda något i en sån här situation? 
     
    Jag tänkte mejla honom detta:

    "Nu får det bära eller brista... Jag tänker på dig hela tiden. Jag har inte känt såhär på många år. Du utstrålar nån omedveten sexighet som får mig att bli helt knäsvag. Blyg och försiktig men även så sexigt manlig och trygg i dig själv. Jag drömmer om att du ska börja kyssa mig, och ta mig hårt och passionerat. Så fort du är i min närhet så blir jag på bra humör och jag känner ett oerhört förtroende för dig. En otrolig dragninskraft som jag måste få utlopp för på något sätt... 

    Jag har verkligen försökt att få bort dessa tankar, men det går inte. Jag har ingen aning om hur du känner.. Men, jag kommer säga upp den här insatsen med Boendestöd. Om det finns något intresse från din sida, så kanske det underlättar? 

    Är du tjej eller kille?

    Jag kan tycka det var liite märkligt att ta in en manlig boendestödjare till en tjej med tidigare sexmisbruk,nämligen.... 
  • Coyote

    Jag är rätt övertygad (och hoppas!) att han inte är intresserad av dig på något annat sätt än arbetsmässigt. Det är hans jobb att bry sig om dig, att lyssna på dig och att bry sig om dig.

  • Anonym

    Jag är tjej, och det är inte pga mitt sexmissbruk som jag har boendestöd. Men jag kan tycka att han som vet om det borde tänka sig för innan han ger sitt privatnummer då jag tolkar det som ett visst intresse..

  • Anonym (VV)
    Anonym skrev 2012-06-30 12:16:31 följande:
    Jag är tjej, och det är inte pga mitt sexmissbruk som jag har boendestöd. Men jag kan tycka att han som vet om det borde tänka sig för innan han ger sitt privatnummer då jag tolkar det som ett visst intresse..
    Eller så kanske du borde reflektera över hur DU tolkar folks signaler pga av ditt tidigare sexmissbruk? Det är inte andras ansvar (utom möjligen en terapeut) att reda ut ditt missbruk. FOlK måste kunna bete sig normalt, bry sig om dig och vara omtänksam och vänlig utan att du ska tolka det som sexuellt eller romantiskt intresse. Du vet om ditt problem och då får du ha det i åtanke när du tolkar folks agerande. har du inte fått hjälp med ditt sexmissbruk och vad det grundar sig i?

    Sen undrar jag igen, varför har du fått boendestöd? 
  • Anonym

    Men testa den här tanken TS ... Låt det vara, njut av att känna något för en annan person utan att agera på det... förälskelse är fint och ger lite guldkant åt tillvaron, men det kan också vara perfekt att låta det stanna där.. fortsätt jobba med dig själv och dina sociala kontakter

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-30 12:16:31 följande:
    Jag är tjej, och det är inte pga mitt sexmissbruk som jag har boendestöd. Men jag kan tycka att han som vet om det borde tänka sig för innan han ger sitt privatnummer då jag tolkar det som ett visst intresse..
    Jag tolkar det mera att om du mår extremt dåligt att du kan nå han på sin privat tid.. Inte att han är intresserad av dig.

    Dessutom är det emot lagen då han räknas som att han är i beroendeställning så han får inte inleda ett förhållande med dig och han kan bli av med jobbet om han gör det.
  • Nyfiken gul

    varför måste du över huvud taget agera även om du känner något?

    varför inte bara njuta av en förälskelse och känna åtrå utan att för den skull göra något åt det. Som sexmissbrukare kan det vara en ny utmaning kanske och ett skönt sätt att landa i verkligheten att faktiskt inte alla VILL göra något av det.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • joseeffin

    Jag arbetar på behandlingshem och hade jag fått ett sådant mail hade jag omedelbart kontaktat min chef och begärt att avsluta arbetet. Vilket jag med all säkerhet hade fått också.

Svar på tråden Jag är kär i min boendestödjare!?