• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Hoomlan
    Alvii skrev 2012-08-01 21:53:33 följande:
    Är det någon mer som har problem med att ni "sträcker äggstockarna" när ni nyser? x)
    haha jag tror jag har det! Gör fruktansvärt ont när jag nyser! 
    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo ♥
  • Hoomlan
    Fridzl skrev 2012-08-01 21:59:14 följande:
     Tänker han slänga ut er för att ni inte betalar hyra? Ja soc är lite krångliga. När jag bodde hos min sambos pappa sa de att jag inte hade rätt till något bidrag i och med att min sambo blir försörjningsskyldig. Grejen var den att han pluggar ju på komvux och fick inte alls tillräckligt i månaden för att kunna försörja oss båda.
    Ja men det låter jättebra, då kommer ni ha det bättre ställt än nu iaf :)

    Ja tyvärr då han måste se till så dom klarar sig ekonomiskt eftersom det blir ju mer på elen med mera! Men men, gör han det ringer jag till socialen och lipar och säger att jag har ingenstans att bo med mera så löser det nog sig då ;) 
    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo ♥
  • Fridzl
    Hoomlan skrev 2012-08-01 22:30:38 följande:
    Ja tyvärr då han måste se till så dom klarar sig ekonomiskt eftersom det blir ju mer på elen med mera! Men men, gör han det ringer jag till socialen och lipar och säger att jag har ingenstans att bo med mera så löser det nog sig då ;) 
    Ja fast ring innan så kan ni säkert ordna det på annat sätt :)
  • Alvii
    Hoomlan skrev 2012-08-01 22:28:38 följande:
    haha jag tror jag har det! Gör fruktansvärt ont när jag nyser! 
    Haha ja det är sjukt obehagligt, varför blir de så för? :D
  • Johanna 413

    Alvii: jag får oxå så ont när jag nyser, måste böja mig fram eller dra upp benen mot magen annars får jag jätteont! Och ofta när jag reser mig för snabbt så gör det ont, men det är ganska vanligt tror jag? Har att göra med "trådarna" som håller upp livmodern som sträcker ut sig om jag läst rätt. Någon som vet?

  • Hoomlan
    Fridzl skrev 2012-08-01 22:34:18 följande:
    Ja fast ring innan så kan ni säkert ordna det på annat sätt :)
    ja vi ska ju dit på måndag när jag ändå ska in och göra ultraljudet! :) 
    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo ♥
  • MammaTillEnStjärna

    Smärtan som ni får när ni nyser tror jag är ligamentssmärtor. Jag får själv det när jag reser mig upp, nyser, hostar o.s.v... Jag hade ligamentssmärtor i förra graviditeten men inte såhär tidigt!

    Det gör ont. Jag uppfattar det nästan som "knivhugg"... det känns som att livmodern "sträcker" ut sig och det håller i sig i några sekunder.

    En annan sak som jag igår kände ordentligt är att jag har börjat få sammandragningar! I förra graviditeten började jag få sammandragningar från vecka 25 (nästan så fort jag rörde mig) ungefär och höll på så fram till förlossningen. Vad jag förstår så börjar ju livmodern att arbeta från vecka 7 ungefär, men tror inte det är så vanligt att man känner dom såhär tidigt. Jag vet vad jag känner då jag kommer ihåg hur sammandragningar känns.

  • Laliii
    Hoomlan skrev 2012-08-01 20:02:27 följande:
    Så nu har jag precis tecknat försäkring på mig och bebisen kör på trygg hansas gratis gravid försäkring! :) 
    Gjorde hag med för några veckor sedan :)
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    Friida11 skrev 2012-08-01 20:02:03 följande:
    Oj orkar inte läsa ikapp allt men har varit borta på semester så de blir en del att läsa men hoppar in här igen :)

    Är nu inne i v.8 och mår illa som bara den! Trött är jag också..

    Är det någon annan som gått upp i vikt än?!? Jag väntar vårat andra barn och det är helt sjukt men jag har redan gått upp 4kg äter inte alls dåligt eller onyttigt och jag har redan fått mage alltså svullnat upp då.. Den e så stor så jag måste dölja den för jag tycker det e pinsamt att det syns så tidigt :S Är det dumt av mig att känna så ? Är ju bara i v 8 som sagt..

    Jag och killen har båda tvillingar i släkten och är lite inne på att det kanske är två st där inne.. känns lite läskigt i så fall :P  
    Jag har gått upp ca 2 kg nu & är i slutet av vecka 9 :D Hur ska detta sluta haha!
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Laliii
    Alvii skrev 2012-08-01 21:53:33 följande:
    Är det någon mer som har problem med att ni "sträcker äggstockarna" när ni nyser? x)
    Inte så mkt när jag nyser men när jag reser mig upp för snabbt, då drar det till som bara den!
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
Svar på tråden Marsbebis 2013