• Anonym (Visste du detta?)

    Vansinnig, arg, förtvivlad, förbannad :-( Om detta stämmer vill jag inte vara med.......

    .............. att betala skatt längre! Inte konstigt att det ska sparas in på våra gamla, våra skolbarn, redan överfulla dagis. Sjukvården som idag inte är värt namnet, dom som kan flyr landstinget och söker sig till privata kliniker. Engagerade föräldrar väljer friskolor. Jag kan göra listan hur lång som helst.  Jag har aldrig varit SD, men kan kan efter detta förstå att dom skjuter i höjden och nu har över 10%.

    HUR kan en familj där barnen inte är födda i Sverige få föräldrapening retroaktivt? Vad är det för idioter som beslutat detta?

    Det här är en fruktansvärt stor spark i magen för ALLA svenska familjer som daligen jobbar och sliter för att få ekonomin att gå runt. Ett rent hån vill jag nog säga

    Jag är så arg, så jag tuggar fradga. Tills någon stoppar detta vansinne tänker jag jobba så mycket svart som det bara är möjligt.Förresten: vem kontaktar man för att be dom sluta dra min skatt till detta vansinne? Jag ställer inte upp längre!


    Ekonomisk ersättningen för en nyanländ invandrarkvinna som är arbetslös och har tre barn.
    Kvinnor får:
    6 510 kronor i etableringsersättning
    4 500 kronor i etableringstillägg
    4 500 kronor i bostadsbidrag
    3 754 kronor i barnbidrag
    2 546 kronor i underhållsstöd
    = 21 810 kronor i månaden skattefritt.


    Utöver detta har kvinnan rätt till:


    259 200 kronor i retroaktiv föräldrapeng från det att barnet föddes, oavsett i vilket land det är fött. Hon kan själv välja i vilken takt föräldrapengen ska betalas ut. Exemplet är baserat på den lägsta ersättningsnivån om 180 kronor per dag under 480 dagar per barn.


    Källa: www.statskontoret.se
    http://avpixlat.info/


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 13:51
    Nej, faktiskt! Att det var så här illa hade jag ingen som helst aning om. Varför måste vi hälla ett överflöd av pengar över dessa människor? Hur många svenska barnfamiljer som är hemma med föräldra penning har dessa summor att leva på? Tacka fn för att alla vill hamna i Sverige (
  • Svar på tråden Vansinnig, arg, förtvivlad, förbannad :-( Om detta stämmer vill jag inte vara med.......
  • Anonym

    Det som är tristast är att de sju etablerade partierna verkar ha skygglappar på sig och vägra diskutera invandringen annat än i positiva ordalag, samtidigt som ingen av dem behöver uppleva den i sitt vardagsliv misstänker jag, media skriver bara reportage som handlar om människor som ska utvisas och verkar mest vara till för någon slags politisk och världssolidarisk skolning av medborgarna. Man får själv leta källor om man vill försöka bilda sig en uppfattning baserad på fakta och inte på känslor eller "solidaritet".

    Det där ger väldigt mycket plats för (sd) att plocka röster vilket är en riktigt läskig utveckling. Jag vill inte ha dem i riksdagen alls om jag får välja, samtidigt som jag förstår att människor vänder sig till dem för att det inte finns något annat parti som vill låtsas om de kostnader och problem som vår generösa invandringpolitik fört med sig. 
    Det här var ju inte så bra direkt och hur tänkte sjuklövern nu? Ska vi behöva få 20% som röstar på (sd) innan de fattar? Bevare mig.  

  • Anonym (liknande)
    Anonym (ini) skrev 2012-10-19 22:43:58 följande:
    www.dn.se/debatt/invandring-viktigare-for-sve...
    javisst snart ska svenskar ersättas med invandrare
    "Men det gäller för oss i Sverige att ta till vara den inflyttade kompetensen"
    kompetensen? de flesta är outbildade som kommer från utvecklingsländer
  • Anonym (Fakta)

    Jag har arbetat inom olika myndigheter i flera år och visst finns det invandrare som kommer hit och kämpar för bygga en ny tillvaro i Sverige men det finns också många som satt i system att utnyttja välfärdssystemet. Inom vissa myndigheter har man t.o.m. tillsatt särskilda tjänster för att utreda det utbredda fusket. Det betyder självfallet inte att alla beter sig så men det är relativt vanligt.

    Om man har rest i fattigare länder, vilket jag också har gjort, där levnadsförhållandena är ofattbart hårda för en svensk, så förstår man varför bidragssystemet i Sverige är väldigt lockande. De flesta invandrare kommer från länder där någon motsvarighet till vårt system inte existerar öht. Därför förstår många inte heller hur det fungerar. De är vana att bara överleva och då handlar om att dra in så mycket som möjligt medan pengarna kommer. Man vet aldrig vad som händer imorgon.

    Vårt system är en fantasi, ett skämt eller helt omöjligt att föreställa sig i större delen av världen och ryktet har spridit sig fort. Det är fascinerande vilken stenkoll många har på vilket bidrag de har rätt till redan när de söker asyl. Kör googletranslate på t.ex. några arabiska sidor så förstår ni varför. Råd om vad man ska säga för att få PUT i Sverige och vilka bidrag man kan få finns överallt på nätet.

    Här har ni några vanliga varianter på bidragsfusk.

    Systematisk användning av dubbla identiteter för att kvittera ut dubbla bidrag:

    gd.se/nyheter/gavle/1.1346115-migrationsverket-i-gavle-avslojade-nytt-bidragsfusk

    www.svd.se/nyheter/inrikes/dubbla-identiteter-gav-dubbla-bidrag_86116.svd

    Ensamkommande ankare:

    meritwager.wordpress.com/2010/08/22/en-socialsekreterare-berattar-del-1/

    Skenseparation för att utöka bidragen.

    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris

    Ett flertal, om inte majoriteten, av de familjer som nu åker dit i Försäkringskassans granskning av assistansersättningar till anhöriga och tvivelaktiga assistansbolag kommer dessutom visa sig vara utrikesfödda. Hittills har det sett ut så och de domarna är offentliga.

    Om folk enbart flydde för livet skulle den här typen av fusk knappt förekomma. Det är en konsekvens av att ryktet om det svenska bidragssystemet cirkulerar världen över och lockar hit tusentals. Ett enkelt test skulle vara att dra in alla dessa bidrag eller sänka dem markant som i Finland. Jag kan garantera att flyktingströmmen skulle decimeras direkt, vilket också blev resultatet i vårt grannland.

    Det ironiska är att om det är några som rasar över det här systemet så är det äldre generationer av invandrare som kom hit och slet hund i industrierna utan några bidrag av det här slaget. Det är ingen slump att t.ex. många ex-jugoslaver röstade på Sd.

    Jag är långt ifrån Sverigedemokrat och kommer inte att rösta på dem i nästa val så mitt inlägg är ingen SD-propaganda. Det är helt enkelt fakta.   

  • Anonym (idioti)

    Skaffa fakta & kunskap innan du går på den där skiten. 
    Oav om man är svensk eller invandrare så finns det svenskar även som utnyttjar systemet på samma sätt som en invandrare. Tycker det är ytterst löjligt att man ska gå in på "ras". 

    6 510 kronor i etableringsersättning
    4 500 kronor i etableringstillägg
    svar på detta påstående: Etableringsersättning/etableringstillägg får endast en invandrade då han/hon precis har kommit till sverige dvs det sker bara en gång. För att sedan kunna försöka komma in i samhället på bästa sätt så hjälper soc till med försörjning samt slussar personen vidare för att kunna komma in i samhället på bästa sätt gällande språket och jobb.

    4 500 kronor i bostadsbidrag
    Svar på detta påstående: Försäkringskassan räknar ut dina inkomster samt hur stor din boende yta är. Som jag i det här fallet är studerande och har en 2a på 47kvm får ett bostadsbidrag på 1300:- min hyra ligger på 4200:- 

    3 754 kronor i barnbidrag
    Svar på detta påstående: Barnbidraget ligger på 1050 per person 

  • Anonym
    Anonym (idioti) skrev 2012-10-19 23:07:23 följande:
    Skaffa fakta & kunskap innan du går på den där skiten. 
    Oav om man är svensk eller invandrare så finns det svenskar även som utnyttjar systemet på samma sätt som en invandrare. Tycker det är ytterst löjligt att man ska gå in på "ras". 

    6 510 kronor i etableringsersättning
    4 500 kronor i etableringstillägg
    svar på detta påstående: Etableringsersättning/etableringstillägg får endast en invandrade då han/hon precis har kommit till sverige dvs det sker bara en gång. För att sedan kunna försöka komma in i samhället på bästa sätt så hjälper soc till med försörjning samt slussar personen vidare för att kunna komma in i samhället på bästa sätt gällande språket och jobb.

    4 500 kronor i bostadsbidrag
    Svar på detta påstående: Försäkringskassan räknar ut dina inkomster samt hur stor din boende yta är. Som jag i det här fallet är studerande och har en 2a på 47kvm får ett bostadsbidrag på 1300:- min hyra ligger på 4200:- 

    3 754 kronor i barnbidrag
    Svar på detta påstående: Barnbidraget ligger på 1050 per person 
    Etableringsersättning och etableringstillägg får man varje månad i två år om jag läst rätt. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym (Fakta) skrev 2012-10-19 22:54:07 följande:
    Jag har arbetat inom olika myndigheter i flera år och visst finns det invandrare som kommer hit och kämpar för bygga en ny tillvaro i Sverige men det finns också många som satt i system att utnyttja välfärdssystemet. Inom vissa myndigheter har man t.o.m. tillsatt särskilda tjänster för att utreda det utbredda fusket. Det betyder självfallet inte att alla beter sig så men det är relativt vanligt.

    Om man har rest i fattigare länder, vilket jag också har gjort, där levnadsförhållandena är ofattbart hårda för en svensk, så förstår man varför bidragssystemet i Sverige är väldigt lockande. De flesta invandrare kommer från länder där någon motsvarighet till vårt system inte existerar öht. Därför förstår många inte heller hur det fungerar. De är vana att bara överleva och då handlar om att dra in så mycket som möjligt medan pengarna kommer. Man vet aldrig vad som händer imorgon.

    Vårt system är en fantasi, ett skämt eller helt omöjligt att föreställa sig i större delen av världen och ryktet har spridit sig fort. Det är fascinerande vilken stenkoll många har på vilket bidrag de har rätt till redan när de söker asyl. Kör googletranslate på t.ex. några arabiska sidor så förstår ni varför. Råd om vad man ska säga för att få PUT i Sverige och vilka bidrag man kan få finns överallt på nätet.

    Här har ni några vanliga varianter på bidragsfusk.

    Systematisk användning av dubbla identiteter för att kvittera ut dubbla bidrag:

    gd.se/nyheter/gavle/1.1346115-migrationsverke...

    www.svd.se/nyheter/inrikes/dubbla-identiteter...

    Ensamkommande ankare:

    meritwager.wordpress.com/2010/08/22/en-social.../

    Skenseparation för att utöka bidragen.

    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-...

    Ett flertal, om inte majoriteten, av de familjer som nu åker dit i Försäkringskassans granskning av assistansersättningar till anhöriga och tvivelaktiga assistansbolag kommer dessutom visa sig vara utrikesfödda. Hittills har det sett ut så och de domarna är offentliga.

    Om folk enbart flydde för livet skulle den här typen av fusk knappt förekomma. Det är en konsekvens av att ryktet om det svenska bidragssystemet cirkulerar världen över och lockar hit tusentals. Ett enkelt test skulle vara att dra in alla dessa bidrag eller sänka dem markant som i Finland. Jag kan garantera att flyktingströmmen skulle decimeras direkt, vilket också blev resultatet i vårt grannland.

    Det ironiska är att om det är några som rasar över det här systemet så är det äldre generationer av invandrare som kom hit och slet hund i industrierna utan några bidrag av det här slaget. Det är ingen slump att t.ex. många ex-jugoslaver röstade på Sd.

    Jag är långt ifrån Sverigedemokrat och kommer inte att rösta på dem i nästa val så mitt inlägg är ingen SD-propaganda. Det är helt enkelt fakta.   
    Wow. Fantastiskt inlägg. Jag antar att det blev en del hakor att tappa upp från golvet i stugorna nu.
    FOLK VET INTE OM DETTA och det är det som är så skrämmande. Jag visste ingenting om sånt här förrän nu nyligen. Det är riktigt skrämmande. Jag har jobbat hela livet med undantag för några pluggår, men när jag ska gå i pension (om jag ens hinner dit) så får jag INGENTING eftersom det inte finns pengar kvar. Och detta tycker man är okej? Vill man betala till statskassan när man vet hur det ligger till och vart en jäkligt stor del av pengarna går?

    Det är en av TS frågeställnigar...
  • Anonym
    Anonym (Fakta) skrev 2012-10-19 22:54:07 följande:
    Jag har arbetat inom olika myndigheter i flera år och visst finns det invandrare som kommer hit och kämpar för bygga en ny tillvaro i Sverige men det finns också många som satt i system att utnyttja välfärdssystemet. Inom vissa myndigheter har man t.o.m. tillsatt särskilda tjänster för att utreda det utbredda fusket. Det betyder självfallet inte att alla beter sig så men det är relativt vanligt.

    Om man har rest i fattigare länder, vilket jag också har gjort, där levnadsförhållandena är ofattbart hårda för en svensk, så förstår man varför bidragssystemet i Sverige är väldigt lockande. De flesta invandrare kommer från länder där någon motsvarighet till vårt system inte existerar öht. Därför förstår många inte heller hur det fungerar. De är vana att bara överleva och då handlar om att dra in så mycket som möjligt medan pengarna kommer. Man vet aldrig vad som händer imorgon.

    Vårt system är en fantasi, ett skämt eller helt omöjligt att föreställa sig i större delen av världen och ryktet har spridit sig fort. Det är fascinerande vilken stenkoll många har på vilket bidrag de har rätt till redan när de söker asyl. Kör googletranslate på t.ex. några arabiska sidor så förstår ni varför. Råd om vad man ska säga för att få PUT i Sverige och vilka bidrag man kan få finns överallt på nätet.

    Här har ni några vanliga varianter på bidragsfusk.

    Systematisk användning av dubbla identiteter för att kvittera ut dubbla bidrag:

    gd.se/nyheter/gavle/1.1346115-migrationsverke...

    www.svd.se/nyheter/inrikes/dubbla-identiteter...

    Ensamkommande ankare:

    meritwager.wordpress.com/2010/08/22/en-social.../

    Skenseparation för att utöka bidragen.

    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-...

    Ett flertal, om inte majoriteten, av de familjer som nu åker dit i Försäkringskassans granskning av assistansersättningar till anhöriga och tvivelaktiga assistansbolag kommer dessutom visa sig vara utrikesfödda. Hittills har det sett ut så och de domarna är offentliga.

    Om folk enbart flydde för livet skulle den här typen av fusk knappt förekomma. Det är en konsekvens av att ryktet om det svenska bidragssystemet cirkulerar världen över och lockar hit tusentals. Ett enkelt test skulle vara att dra in alla dessa bidrag eller sänka dem markant som i Finland. Jag kan garantera att flyktingströmmen skulle decimeras direkt, vilket också blev resultatet i vårt grannland.

    Det ironiska är att om det är några som rasar över det här systemet så är det äldre generationer av invandrare som kom hit och slet hund i industrierna utan några bidrag av det här slaget. Det är ingen slump att t.ex. många ex-jugoslaver röstade på Sd.

    Jag är långt ifrån Sverigedemokrat och kommer inte att rösta på dem i nästa val så mitt inlägg är ingen SD-propaganda. Det är helt enkelt fakta.   
    Det är alltid intressant med inlägg från människor som själva arbetar med de här frågorna och inte bara vill sprida propaganda från ena eller andra hållet. Tack!
  • Anonym
    Anonym (idioti) skrev 2012-10-19 23:07:23 följande:
    Skaffa fakta & kunskap innan du går på den där skiten. 
    Oav om man är svensk eller invandrare så finns det svenskar även som utnyttjar systemet på samma sätt som en invandrare. Tycker det är ytterst löjligt att man ska gå in på "ras". 

    6 510 kronor i etableringsersättning
    4 500 kronor i etableringstillägg
    svar på detta påstående: Etableringsersättning/etableringstillägg får endast en invandrade då han/hon precis har kommit till sverige dvs det sker bara en gång. För att sedan kunna försöka komma in i samhället på bästa sätt så hjälper soc till med försörjning samt slussar personen vidare för att kunna komma in i samhället på bästa sätt gällande språket och jobb.

    4 500 kronor i bostadsbidrag
    Svar på detta påstående: Försäkringskassan räknar ut dina inkomster samt hur stor din boende yta är. Som jag i det här fallet är studerande och har en 2a på 47kvm får ett bostadsbidrag på 1300:- min hyra ligger på 4200:- 

    3 754 kronor i barnbidrag
    Svar på detta påstående: Barnbidraget ligger på 1050 per person 
    Etableringsersättning + tillägg: Ja du får det bara en gång. Per månad. I 2 år

    Bostadsbidrag: Givetvis. I detta fall har man räknat med en hyra på 5700 kr vilket ger 4500 kr i bostadsbidrag.

    Barnbidrag: 3 barn i förutsättningen. Läs TS.  
  • Indianica

    Jag har inga synpunkter på andra bidrag än just de där retroaktiva föräldradagarna för invandrare som nu vissa partier vill avskaffa. Tycker det är helt sjukt att folk kan bo i Afrika och skaffa kanske fyra barn och så komma hit och då får föräldrapeenning restroaktiovt i flera år framöver för rätt stora barn, framför allt har det inneburit att det ofta tar 10 år för mammorna att ens påbörja SFI eller annan utbildning/jobb, vilket framför allt är nagativt för invandrarna.

  • Pompeia01
    Indianica skrev 2012-10-19 23:19:27 följande:
    Jag har inga synpunkter på andra bidrag än just de där retroaktiva föräldradagarna för invandrare som nu vissa partier vill avskaffa. Tycker det är helt sjukt att folk kan bo i Afrika och skaffa kanske fyra barn och så komma hit och då får föräldrapeenning restroaktiovt i flera år framöver för rätt stora barn, framför allt har det inneburit att det ofta tar 10 år för mammorna att ens påbörja SFI eller annan utbildning/jobb, vilket framför allt är nagativt för invandrarna.
    Rätta mig om jag har fel, men visst är det väl även så att soc inte får ställa krav att man ska ställa sig till arbetsmarknadens förfogande, så länge som man har föräldradagar kvar och tar ut dem i en följd..? Jag antar att detta gäller även de retroaktiva föräldradagarna..? Alltså måste en svensk mamma skola in sitt barn på dagis när det är 13 månader för att få socialbidrag, men en invandrad får gå hemma med barn upp till åtta år..?
    The difference between dream and reality is the true Hell
Svar på tråden Vansinnig, arg, förtvivlad, förbannad :-( Om detta stämmer vill jag inte vara med.......