• Chalot­te
    Äldre 1 Dec 16:17
    41232 visningar
    91 svar
    91
    41232

    Bjudna på middag - ingen av oss vill åka!

    Ikväll är sambon & jag bjudna på middag hos ett par.
    Det är sambons förra jobbarkompis som tyckte att vi skulle komma över på middag.
    (De arbeta ihop förut, och för ett ½ år sedan träffade den här killen en tjej)

    Ingen av oss har lust att åka, vi känner ingen som helst
    gemenskap med dessa människor. Vi har ätit middag hos dem en gång
    och de hos oss. Men vi har verkligen ingen lust att åka.
    Så jag undrar finns det något som vi kan säga för att slippa åka.

    Har själv en tanke att vi ska sms att vi är på akuten och att
    det senare visade sig vara magsår? Låter det bra.
    Om man skriver att min sambo mår dåligt och illa, så kan dom ju inte säga att vi kan komma över ändå?
    Jag vet att det kanske låter elakt, och jag hade önskat att min sambo
    hade kunnat sagt att det inte går, men ja det gjorde han inte så nu sitter vi här.

    Har ni några andra förslag, alltså det ska inte vara så farligt sjukdom
    men själva symptomerna ska vara illa.

  • Svar på tråden Bjudna på middag - ingen av oss vill åka!
  • Äldre 1 Dec 16:19
    #1

    Magsjuka då vill ju ingen umgås

  • Takex
    Äldre 1 Dec 16:19
    #2

    Det är ju december, säg att han kräkts och att det antagligen är vinterkräksjukan. Då brukar ju folk lägga på innan man ens hunnit avsluta meningen :P

  • Anonym
    Äldre 1 Dec 16:20
    #3

    Lite sent påtänkt nu va? De kanske är i full gång och lagar maten? Dåligt av er.

  • Anonym (hng)
    Äldre 1 Dec 16:21
    #4

    Migrän, tillräckligt hemskt så att man behöver total lugn och ro utan att behöva böka med sjukhuslögner.

  • Anonym
    Äldre 1 Dec 16:22
    #5

    Ni kanske inte vill åka. Men att komma ett par timmar innan middagen när de antagligen har handlat och håller på att förbereda är dålig stil. Det gäller en kväll! Tycker ni ska bita ihop och åka dit. 

  • Anonym
    Äldre 1 Dec 16:22
    #6

    tänk om de är medlemmar här inne och ser din TS? De lär ju känna igen dig från bilden.

  • Anonym (hålle­r med)
    Äldre 1 Dec 16:23
    #7
    Anonym skrev 2012-12-01 16:22:25 följande:
    Ni kanske inte vill åka. Men att komma ett par timmar innan middagen när de antagligen har handlat och håller på att förbereda är dålig stil. Det gäller en kväll! Tycker ni ska bita ihop och åka dit. 
  • Äldre 1 Dec 16:23
    #8

    Ja ni kunde väl iaf ljugit redan på fm innan de hunnit sätta igång. Bit ihop, gå dit och som bonus kanske det tom blir trevligt. Sedan bjuder ni aldrig igen, så rinner den sk vänskapen förhoppningsvis ut i sanden.

  • fortsä­tt paddla
    Äldre 1 Dec 16:24
    #9

    Dålig stil...sambon skulle ha hittat på en vit lögn igår senast. Åk och försök att ha trevligt.

  • Pastel­l
    Äldre 1 Dec 16:24
    #10

    Kl är halv fem snart, och de är förmodligen i full gång med att förbereda inför ert besök med allt vad det innebär. Ni är väldigt sent ute, det här kunde ni tänkt på tidigare, inte några timmar bara innan!

Svar på tråden Bjudna på middag - ingen av oss vill åka!