Anonym (Förlovad) skrev 2013-01-06 17:27:44 följande:
Tack!
Åh, Häringe slott är så fint!! Lite för dyrt för oss dock, kostar väl ca. 2000 per kuvert? Vi behöver hamna några hundringar under det för att det ska gå ihop. Jag letar lokaler vid vattnet, gärna med egen brygga och övernattning. Svårt! Det finns ju så galet mycket att välja på!
Har ni funderat något kring band/musik?
Det är lite i dyraste laget, men vi får väldigt mycket annat via vänner. Min fästman är dj så en av hans kollegor ska spela på festen vilket vi får som bröllopspresent, där sparar vi lite pengar. Transport får vi väldigt billigt oavsett vilken typ av transport vi väljer (goda kontakter även där), hår och smink gratis via vänner, fotograf gratis i bröllopspresent från fotografen. Dryck blir billig då vi känner en importör. Så vi har väldig tur tack vare alla våra olika kontakter. Där känner vi oss otroligt lyckligt lottade.
Skulle det inte funka med Häringe har vi kontakter för lokal och catering också, men då blir det någon krog eller nattklubb och det vet vi inte om vi vill. Häringe är bra med tanke på övernattning också.
Jag kollade vandrarhem tidigare, men det svåra är det här med att hitta rätt storlek för sittningen och hur länge man får ha festen.
Ett tips är Herrängens gård. Visserligen ingen övernattning där tror jag, lite osäker på hur många personer det tar också, men det är en otroligt vacker kulturmärkt gård i Älvsjö. Men där handlar det ju om uppvärmning av maten osv., hur det fungerar.
Har ni något särskilt område ni önskar lokalen ligger? Förutom vid vattnet?
Har hört att man kan hyra fjärilshuset också. Och hågelby. Men allting återkommer ju till budgeten, så tänker vi också. Det måste ju vara rimligt. Även om vi gärna vill ha en stor fest fylld av glädje så har det ju också ett pris. Skulle det visa sig att vi hittar ett bra ställe för festen där vi caterar maten själva och med annan övernattning och det är billigare än helhetalösningen, men vi ändå skulle trivas lika bra, då blir det så klart det billigare alternativet.
Hur ska ni göra med musik? Säg till om ni behöver en dj!