• Anonym (förbannad)

    samduschning

    jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

  • Svar på tråden samduschning
  • Tom Araya
    La Lola skrev 2013-01-09 16:23:49 följande:
    Varför är det nödvändigt att visa sin nakna kropp inför andra? Det skulle ju inte behöva vara så.
    Presentera gärna lösningar.
  • Anonym (...)

    Min son har inte duschat i skolan på säkert 5-6 år. Han har alltid varit mobbad, och han är även betydligt större i de nedre regionerna än sina klasskamrater (än många vuxna med..) så han vill slippa mobbing för detta med.

    På badhus så brukar han duscha i badbyxorna. Sen tar han handduken på och drar av och på kallsongerna under handduken.

    Jag trivs heller inte med att vara naken med andra. Tror jag skippade den biten i skolan också. Men duschade på badhuset.   

  • La Lola
    Tom Araya skrev 2013-01-09 16:36:17 följande:
    Presentera gärna lösningar.
    Separata duschbås med nån form av dörr.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

    Många frågar varför det är nödvändigt att visa sin nakna kropp inför andra. Vad kan svaret vara annat än att majoriteten så bestämt?

    Många tycker att fysisk aktivitet är viktig och skolgymnastik ett bra sätt att få barn att röra sig.
    Många tycker att god hygien är viktig och att man därför bör duscha efter gymnastiken och ha duschar som är lätta att städa.
    Många tycker att pengar ska läggas på annat än individuella duschar och den omfattande städning som skulle krävas för att hålla dessa fräscha.

    Får man till en omfattande förändring i samhällets syn på dessa punkter så skulle också nödvändigheten att klara av att vistas naken bland andra av samma kön minska. Jag tror dock inte det blir lätt då de flesta vuxna är vana vid delade omklädningsrum på jobb, gym, badhus mm.

  • Tom Araya
    La Lola skrev 2013-01-09 16:33:04 följande:
    Har jag problem med matte i skolan kan jag få hjälp.
    Vad får jag för hjälp om jag inte vill duscha ihop med andra? Ingen.
    Får du hjälp för att du har svårt med matte eller för att du känner obehag av siffror, räkning och att behöva vara tillsammans med andra på mattelektionen?

    Vad är det du behöver hjälp med i duschen om du känner obehag av nakenhet inför andra?
  • Tom Araya
    La Lola skrev 2013-01-09 16:35:38 följande:
    Näe?
    Man slipper inte idrotten heller. Men man kan för helvete få slippa att duscha ihop med andra efteråt.
    ..eller slippa allt man inte vill.
  • La Lola
    Tom Araya skrev 2013-01-09 16:38:50 följande:
    Får du hjälp för att du har svårt med matte eller för att du känner obehag av siffror, räkning och att behöva vara tillsammans med andra på mattelektionen?

    Vad är det du behöver hjälp med i duschen om du känner obehag av nakenhet inför andra?
    Äh, du vill inte förstå. Vi skiter i att ens försöka diskutera saken.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

    På sonens skola får man inte vara med på badet eller gympan om man inte duschar,o anser jag är kränkande..

  • Tom Araya
    La Lola skrev 2013-01-09 16:37:23 följande:
    Separata duschbås med nån form av dörr.
    Den idén har redan dementerats av flera skäl, behöver jag nämna dem igen?
Svar på tråden samduschning