• telgebo

    Familjen Annorlunda

    Prattråd för oss som följer programmet Familjen Annorlunda på måndagar kl 20 i TV 4.

    Såg att det inte fanns nån tråd för oss så jag startar en nu.


    Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Svar på tråden Familjen Annorlunda
  • Fanny b
    Nalliwer skrev 2013-01-29 10:45:27 följande:
    Preventivmedel! Mig får det att börja leta runt efter en mamma till kommande 6-8barn. Tycker de ser ut att ha en helt underbar tillvaro i familjerna. Visst, säkert slitit som helsike men samtidigt helt underbart....

    Scenen ur telefonaffären var ju klockren. Gratisreklam värd hur mkt som helst. Sen tror jag inte att föräldrarna tyckte att det var en bra ide att ungarna vare sig rev ner telefoner eller hoppade i möblerna. Men, kanske inte så bra tv när de blir tillrättavisade.

    Jag förstår vad du menar med det sista, samtidigt som föräldrarna i detta fall inte alltid behöver tänka på att skapa bra TV.  Det verkar som att i varje säsong av familjen Annorlunda tar med en familj som låter sina barn att agera på detta och liknande sätt utan att ta hänsyn till omgivningen, medans de övriga familjerna verkar vara mer skötsamma, där barnen är lugnare och inte skriker lika mycket.
  • jimbo82

    Tror många barn är så i affärer , man kan ju inte låta bli att ta med dom ! Affärerna är vana vid detta med barn

  • LaFontaine
    jimbo82 skrev 2013-01-29 11:41:43 följande:
    Tror många barn är så i affärer , man kan ju inte låta bli att ta med dom ! Affärerna är vana vid detta med barn
    Nej, jag tror inte att affärer är vana med sådana barn. Jag har själv sagt till otaliga föräldrar när deras barn rev ner kläder och skyltmaterial. De allra flesta föräldrar har dock koll på barnen och tillåter inte den typen av beteende i butiker. 
  • Heligakossan

    bra tråd! älskar familjen från säffle,  hade vart kul om mirka m familj hade vart med en säsong till men men, Tyckte att mamman i den nya familjen känndes lite knepig på nått sätt 

  • XcsM
    Genuin skrev 2013-01-29 10:05:30 följande:
    Samma pappa lät också de små barnen åka nerför backen i hög fart på små trampbilar nära bilar utan hjälm. Det ena barnet körde omkull och han verkade inte särskilt brydd över det heller, bara gick och bar på barnet...
    Tänkte också på detdär med hjälm. Tyckte det där var helt sjukt. Hade fallet skett liite annorlunda hade barnets huvud gått rakt i asfalten och då kunde det slutat riktigt illa..

    I övrigt tycker jag det är ett jätteintressant program. Kastas fram och tillbaka mellan fascination och förundran hela tiden. 
  • Heligakossan
    XcsM skrev 2013-01-29 11:44:32 följande:
    Tänkte också på detdär med hjälm. Tyckte det där var helt sjukt. Hade fallet skett liite annorlunda hade barnets huvud gått rakt i asfalten och då kunde det slutat riktigt illa..

    I övrigt tycker jag det är ett jätteintressant program. Kastas fram och tillbaka mellan fascination och förundran hela tiden. 
    Ja den där åkningen ner för backen såg inte så smart ut! sen tänkte ja även på bilarna, varken kul om barnen ramlar och slår sig eller åker in i folks bilar (och slår sig!)
  • Wilmis07
    swahili skrev 2013-01-29 10:11:53 följande:
    Nu ska de ju inte glömmas bort att de är kommersiell tv de handlar om!

    Att ungarna far omkring i möbelaffären är garanterat uppgjort med filmteamet
    för att de ska bli bra tv o att de ska kommenteras o reta folk till vansinne!

    Det är ju de vi gör på denna tråd!!
    Javisst är det så. Det gäller ju alla sådan här form av program tex Ullaredsprogrammet har ju letat upp dom mest konstiga människorna till sitt program,det ger bra tv. Brat tv,mycket tittarsiffror mer pengar in till tv 4.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • jimbo82

    Set då barn i köpcentret som är så här dagligen så här är det vanligt

  • XcsM
    Heligakossan skrev 2013-01-29 11:46:24 följande:
    Ja den där åkningen ner för backen såg inte så smart ut! sen tänkte ja även på bilarna, varken kul om barnen ramlar och slår sig eller åker in i folks bilar (och slår sig!)
Svar på tråden Familjen Annorlunda