• Kajsan

    Har prinsessan Estelle ett handikapp?

    Jag snubblade in på denna artikel i Expressen: http://www.expressen.se/kvp/nu-kan-aven-du-kopa-prinsessans-barnvagn/ där man kan läsa att en Brio representant sagt:


    "Prinsessan Estelles vagn, har både en sittdel och en liggdel, och förmodligen har prinsessan Estelle redan fått använda sin sittvagn.


    – Liggvagnen har man de första åren, sen så har man sittvagn. Det kan vara så att de redan har bytt till sittvagnen, säger han."

    Jag har ännu inte mött det barn som har en liggdel i några ÅR, några månader är ju mer rimligt.
    Och att det är ett skrivfel är ju inte troligt eftersom han tror att hon _Eventuellt_ börjat använda sin sittdel nu, vid drygt 1 års ålder.

    En människa på Brio borde väl veta bättre? Eller är det Prinsessan Estelle som har någon form av speciella behov som gör att hon ligger ner i sin liggdel vid dryga 1 års ålder?

    Spännande!       


    Jo just det!
  • Svar på tråden Har prinsessan Estelle ett handikapp?
  • Lattjo
    La Lola skrev 2013-03-17 12:10:36 följande:
    Ja samma här.
    Alma var 11 mån när vi bytte. Det verkar vara ovanligt länge.
    Min dotter var 9 månader och jag känner ingen som väntat så länge. Dom flesta verkade byta redan efter några månader... Jag tyckte hon såg så liten ut i sittdelen och inte satt hon bra heller trots att hon satt tidigt på egen hand...
  • Linnéa S

    Haha jag har då aldrig sett en ettåring i en liggvagn.

    De brukar ju sitta väl fastspända för att inte sticka iväg och ramla ur vagnen. Väldigt konstigt formulerrat av Brio, och väldigt löjlig reklam för deras vagn.

  • Jennie med ie

    Är citatet korrekt sa hon ju inte att man normalt använder _liggdelen_ i några år utan _liggvagnen_ vilket jag tolkar som att man helt enkelt går över till en "vanlig" sittvagn efter några år och att man med liggvagn menar en sån som man både kan ligga och sitta i.


  • KimPossible

    Det är väl Brio som vill att ungar ska åka vagn så länge som möjligt så att de tjänar mer pengar.

    Eftersom det finns bilder på att hon både sitter och går tror jag inte att hon har något handikapp i det avseendet iaf, inte heller tror jag att de tvingar ner henne i en ligginsats. Foglig unge i så fall som går med på det. 


    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • puss

    Är det månne så att man kan göra olika? Det är väl bra att ha liggvagn om hon vill sova middag i vagnen.

  • Fiona M

    skulle brio på ngt sätt ha insyn om det var så att Estelle hade specialbehov?
    nej, jag tror bara det lades fram lite tokigt.

  • Fiona M
    puss skrev 2013-03-17 13:22:37 följande:
    Fiona
    Det så klart. Hovet ba "vi måste ringa brio!!".
    såklart.
Svar på tråden Har prinsessan Estelle ett handikapp?