• Jellinor

    Söker värsta skräckfilmen, någon som har tips?

    Jag älskar rysare i form av spökfilm, men har lite problem att hitta något som skrämmer mig.

    Gillar inte typ Saw eller scream eller sånnadära college skräckisar.

    The ring, the grudge å liknande har jag redan sett. Finns det verkligen inget värre?

    Söker en film som ger mig en fruktansvärt obehaglig och kuslig känsla. Tycker inte att någon film jag sett riktigt gjort det, förutom en: Insidious

    Det är det värsta jag har sett och den plågade mig mentalt i veckor innan jag lyckades komma över den.

    Någon som vet av nåt liknande?          

  • Svar på tråden Söker värsta skräckfilmen, någon som har tips?
  • Sucker

    Kan någon hjälpa mig?

    Den handlar om en småstad där allting är till synes normalt...en kust stad vill jag minnas...den har alltså ett par år på nacken denna film. Människor som besöker staden blir brutalt mördade, så brutalt det bara är möjligt för att begravningsentreprenören i staden tycker om att reparera liken som sen också väcks upp från dem döda. Det är inte en sån där traditionell zombie rulle utan här lever alla människor i staden som normalt fast dem är zomies eller vad an skall säga. Någon som vet eller kommer ihåg?   


    Shine on you crazy diamond
  • kamomillmilla
    Becca88 skrev 2013-04-07 04:41:55 följande:
    Någon som sett The Serbian film oklippta versionen? Hört att den ska vara hemsk
    Hemsk ja, men inte förns slutet tyckte jag. Innan det kändes det bara som en riktigt kass porrfilm.
    William 2011-02-08
  • kamomillmilla

    Inte läst igenom hela tråden så ursäkta om jag är upprepande nu men;

    The unborn
    Dread
    The haunting in Connecticu. 2an kom ut iår.
    The uninvited
    Amusement
    The descent 1 och 2 är ju rätt populära!
    Husk
    The final
    After life
    Bereavement
    The happening
    Mirrors
    Shutter
    Hostel filmerna är också populära
    The abandoned
    Silent hill
    The hills have eyes, 1-3

    Några som jag kommer på iaf. Sen gillar jag också alla exorsismen filmerna, finns ju en del där också Skrattande


    William 2011-02-08
  • Kimona
    Sucker skrev 2013-04-08 13:30:08 följande:
    En Norsk sådan va 

    Tokrulle vill jag minnas



    Skratta så jag skulle dö xD "Bli icke bitt"
  • Bianca1

    En svensk film/serie som utspelar sig på Gotland. En skolklass ska besöka nått gammalt hus som heter lika som nått gammalt skepp som mystiskt sjönk för längesen. Minns inte vad den heter men tyckte den var jätte otäck i alla fall. Men var ju flera år sen jag såg den :)

  • Östlund

    Gillar du skräck ska du se "One missed call" 1-3, JAPANSKA versionerna. Finns bara en etta på amerikanska från -08, inte ett dugg läskig. Japanerna kan det där med skräck.

  • Sucker
    Bianca1 skrev 2013-04-08 16:35:59 följande:
    En svensk film/serie som utspelar sig på Gotland. En skolklass ska besöka nått gammalt hus som heter lika som nått gammalt skepp som mystiskt sjönk för längesen. Minns inte vad den heter men tyckte den var jätte otäck i alla fall. Men var ju flera år sen jag såg den :)
    På Gotland!? Vad kan det varit för film?

    Fast visst... här finns gott om spökhus.. riktiga alltså Cool 
    Shine on you crazy diamond
  • Leone i Västerås
    Bianca1 skrev 2013-04-08 16:35:59 följande:
    En svensk film/serie som utspelar sig på Gotland. En skolklass ska besöka nått gammalt hus som heter lika som nått gammalt skepp som mystiskt sjönk för längesen. Minns inte vad den heter men tyckte den var jätte otäck i alla fall. Men var ju flera år sen jag såg den :)

    Kan det vara Skuggornas Hus du tänker på? Med Gunilla Rör i en av huvudrollerna, där hon spelar lärare.
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
Svar på tråden Söker värsta skräckfilmen, någon som har tips?