• Jellinor

    Söker värsta skräckfilmen, någon som har tips?

    Jag älskar rysare i form av spökfilm, men har lite problem att hitta något som skrämmer mig.

    Gillar inte typ Saw eller scream eller sånnadära college skräckisar.

    The ring, the grudge å liknande har jag redan sett. Finns det verkligen inget värre?

    Söker en film som ger mig en fruktansvärt obehaglig och kuslig känsla. Tycker inte att någon film jag sett riktigt gjort det, förutom en: Insidious

    Det är det värsta jag har sett och den plågade mig mentalt i veckor innan jag lyckades komma över den.

    Någon som vet av nåt liknande?          

  • Svar på tråden Söker värsta skräckfilmen, någon som har tips?
  • kivirush
    Aniiee skrev 2015-09-08 23:34:21 följande:

    När jag ändå är här så rekar jag väl lite anime också

    Mina favoriter:

    Deaadman wonderland

    Hellsing/Hellsing ultimate

    Pet shop of horrors

    Hell girl

    Elfen lied

    Serial Experiments Lain

    Shiki

    Death Note (Gills! Faktsikt! ..... Eh... ok, man kan diskutera om det är skräck....)

    Paranoia agent

    Shingeki no kyojin

    "Critically acclaimed":

    Boogiepop phantom

    Perfect blue

    Another

    Umineko no Naku koro ni

    Corpse party

    Mirai nikki

    Ghosthunt


    Bra lista.

    Anime gör skräck så mycket bättre än spelfilmer.

    I spelfilmer så brukar vi oftast välja en en karaktär var i början och hoppas på att en inte dör först. Sedan sitter en och hatar alla dumma beslut ens karaktär gör.
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush
    Aniiee skrev 2015-09-08 23:34:21 följande:

    När jag ändå är här så rekar jag väl lite anime också

    .........


    High school of the dead skulle jag lägga till där också. Den enda riktiga Zombie animen jag känner till. Lite ecchi, men riktigt bra.
    Säger lite vad jag vill.
  • Zarch

    Ingen som har sett Sinister 2? Vill se den, ettan är enligt mig 2010-talets bästa skräckfilm. Men man blir antagligen besviken på uppföljaren?!

  • Aniiee
    kivirush skrev 2015-09-10 09:13:07 följande:
    High school of the dead skulle jag lägga till där också. Den enda riktiga Zombie animen jag känner till. Lite ecchi, men riktigt bra.
    HSD hade kommit med om jag orkat skriva mer.

    Totally left side-tips från mig är Until Dawn. Det är INTE en film - det är ett spel. Väldigt bra. Har man ingn spelkonsoll så kolla in en playthrough på youtube eller ywitch (själv föreslår jag ffstv/farfromsubtles Until Dawn AWESOME, för lite "sällskap" och reaktioner)
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • kivirush
    Aniiee skrev 2015-09-10 14:33:57 följande:

    HSD hade kommit med om jag orkat skriva mer.

    Totally left side-tips från mig är Until Dawn. Det är INTE en film - det är ett spel. Väldigt bra. Har man ingn spelkonsoll så kolla in en playthrough på youtube eller ywitch (själv föreslår jag ffstv/farfromsubtles Until Dawn AWESOME, för lite "sällskap" och reaktioner)


    JA! Det är ett fantastiskt spel. Älskar att en själv kan välja att göra Alla de där dumma sakerna som folk gör i skräckfilmer. Ja, nu ska jag gå ner ensam i den mörka källaren.....
    Säger lite vad jag vill.
  • Aniiee
    kivirush skrev 2015-09-10 15:25:21 följande:
    JA! Det är ett fantastiskt spel. Älskar att en själv kan välja att göra Alla de där dumma sakerna som folk gör i skräckfilmer. Ja, nu ska jag gå ner ensam i den mörka källaren.....
    Tungan ute Don't get killed.
    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Satra

    Hide and seek med Robert De Niro

    Ett perfekt mord med Michael Douglas

    (två av mina favoritskådespelare)

  • xibaty9187
    Bianca1 skrev 2015-09-10 07:53:58 följande:

    Jag gillade inte riktigt babadook. Den var ok till en början men blir det för overkligt och man kan se demonen så tycker jag mest det blir barnsligt. Samma med Annanelle och mama. Storyn är hur bra som helst men jag blir besviken när demonenerna ska synas

    Spöken en en helt annan sak. I mänsklig form. Typ som i the shining eller the ring.

    Mer sånt vill jag se!


    Måste faktiskt göra reklam för the Haunting igen ;) Det fantastiska med den filmen är att man aldrig vet vad som är verklighet och vad som bara är huvudpersonens fantasi. Mycket subtil, inga spökansikten eller något liknande. Den känns oerhört renodlad och verklig, som en spökhistoria som faktiskt kunde hända... den påminner en hel del om the shining fast utan scenerna som tydligt avslöjar att det faktiskt pågår något otherwordly...
  • Aniiee

    På tal om, så ser jag fram emot Knock, nock, som kommer i oktober. Keanu Reeves är ju på g igen, John Wick var ju bra. Så något att hoppas på. The Final girls kan också vara något. 


    Gire bless me, have I only hot-blooded boys left in my fold?
  • Bianca1
    xibaty9187 skrev 2015-09-18 07:25:16 följande:
    Måste faktiskt göra reklam för the Haunting igen ;) Det fantastiska med den filmen är att man aldrig vet vad som är verklighet och vad som bara är huvudpersonens fantasi. Mycket subtil, inga spökansikten eller något liknande. Den känns oerhört renodlad och verklig, som en spökhistoria som faktiskt kunde hända... den påminner en hel del om the shining fast utan scenerna som tydligt avslöjar att det faktiskt pågår något otherwordly...
    Ja den är faktiskt bra den oxå. Kollade på screamfilmerna igår som jag var skitskraj för när de släpptes. De är fortfarande bra men nu skrattade jag mest :)
  • Hugful80

    August Underground-serien är väl ok:


    Penance




    Mordum




    Annars, Guinea Pig-serien är bra. Speciellt Flowers of flesh and blood



     


     


     


     


    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • holidodi

    Hellreiser är det läskigaste jag sett. Kanske det funkar för dig också.

Svar på tråden Söker värsta skräckfilmen, någon som har tips?