• Nonac

    En fruktansvärd katastrof har inträffat!!

    HEMSKT! FRUKTANSVÄRT! FÖRSTÖRDE SEMESTERN! BRUTALT! KOMMER PERSONLIGEN TRÄFFA DE SOM DRABBATS!

    Är det en tsunami i Thailand? Är det ett blodigt vansinnesdåd i ett köpcentrum? Är det neddrogade och våldtagna små gatubarn i Guatemala?

    Nej. Det är en svensk familj som inte fick åka vattenrutschkana.

    Aldrig i mitt liv har någonsin läst något så fruktansvärt hemskt och förfärligt, jag gråter varje gång jag tänker på detta horribla som denna familj tvingats utstå, hur kan något sådant få hända i Sverige?? Nu måste den stackars familjen ha krisgruppssamtal i flera år för att komma över detta trauma, barnen är skadade för livet! Finns det ingen nåd??!

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17133430.ab

  • Svar på tråden En fruktansvärd katastrof har inträffat!!
  • overdose
    gäst02 skrev 2013-07-16 23:06:08 följande:
    Det är inte konstigt att mobbing fortfarande existerar när det till och med finns vuxna människor som beter sig värre än jag vet inte vad i den här tråden.

     
    Det är beteendet man vänder sig emot - att man skämtar om vikten är i sammanhanget bara ett instrument.

    Runt om i samhället finns begränsningar för allt och ofta accepterar man dem. För vissa saker är man för kort, för andra för lång, eller för ung, eller u-name-it.

    Dessa två behöver inte få höra att det är synd om dem, det är att göra dem en björntjänst.

  • Djinnie

    Ja, det där var pinsamt. Jag kan tycka att tidningarna utnyttjar sådana där människor. Det är säkert lätt i första ilskan att ringa tidningen, men nu lär de ju ha ångrat sig när de bara blivit utskämda för hela Sverige...

    Jag undrar: finns det ingen våg vid attraktionerna? Det vore ju bättre än att vaktens ögonmått ska gälla. Dessutom kan ju personen se själv att han eller hon kommer över viktgränsen för den attraktionen - inget om "fet" behöver sägas ut. 

  • hedersknyffel
    Ann Sjovis skrev 2013-07-16 22:02:00 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article15096861.ab

    Klassiker


    LOL, Världsklass!:
     

    Stina fick beskedet att hennes midjemått inte var förenligt med attraktionens säkerhetsrutiner.


    – Vi hade köat en halvtimme. När jag skulle sätta på bältet så gick det inte. Jag kände mig kränkt och uttittad, säger hon.


    Inte heller karusellen Slänggungan hade rum för Stina – som fick stå bredvid och titta på medan de andra åkte.


    – Det kändes inte så bra. Jag blev väldigt ledsen.


    När Stina gick till biljettkassan för att kräva pengarna tillbaka fick hon nobben.


    – Man betalar ju ändå rätt mycket för att vara här en hel dag. Jag betalade för att gå in och åka, och det gick ju inte, säger hon.


    Det sista som lämnar kroppen är humorn...
  • overdose
    Djinnie skrev 2013-07-16 23:13:02 följande:
    Ja, det där var pinsamt. Jag kan tycka att tidningarna utnyttjar sådana där människor. Det är säkert lätt i första ilskan att ringa tidningen, men nu lär de ju ha ångrat sig när de bara blivit utskämda för hela Sverige...

    Jag undrar: finns det ingen våg vid attraktionerna? Det vore ju bättre än att vaktens ögonmått ska gälla. Dessutom kan ju personen se själv att han eller hon kommer över viktgränsen för den attraktionen - inget om "fet" behöver sägas ut. 
    Hela grejen var ju, om jag har förstått rätt, att de inte fick åka tillsammans. Vakten implicerade alltså inget värre än att de vägde 75 var, eller mer... Den ena av dem skulle väl rätteligen bli smickrad av att få höra att hon vägde 75?


  • hedersknyffel
    gäst02 skrev 2013-07-16 23:06:08 följande:
    Jag tycker också att aftonbladet ödslar lite väl mycket energi på de "lättkränktas" historier, men man behöver ju å andra sidan inte läsa tidningar som aftonbladet om man vill slippa sådana artiklar. Drömmer

     
    Sen behöver man inte vara inne och diskutera sånt här; om man inte finner lite nöje i detFlört
    Det sista som lämnar kroppen är humorn...
  • Djinnie
    hedersknyffel skrev 2013-07-16 23:13:08 följande:


    LOL, Världsklass!:
     

    Stina fick beskedet att hennes midjemått inte var förenligt med attraktionens säkerhetsrutiner.


    – Vi hade köat en halvtimme. När jag skulle sätta på bältet så gick det inte. Jag kände mig kränkt och uttittad, säger hon.


    Inte heller karusellen Slänggungan hade rum för Stina – som fick stå bredvid och titta på medan de andra åkte.


    – Det kändes inte så bra. Jag blev väldigt ledsen.


    När Stina gick till biljettkassan för att kräva pengarna tillbaka fick hon nobben.


    – Man betalar ju ändå rätt mycket för att vara här en hel dag. Jag betalade för att gå in och åka, och det gick ju inte, säger hon.



    HON hade i alla fall vett att inte vika ut sig på bild. Hon har ett så vanligt namn, så det är ingen skada skedd SÅ.
  • Ann Sjovis
    Djinnie skrev 2013-07-16 23:28:50 följande:

    HON hade i alla fall vett att inte vika ut sig på bild. Hon har ett så vanligt namn, så det är ingen skada skedd SÅ.
    Det fanns bild, men den togs bort efter en tråd på flashback startats.... Google and you shall find. 
    Stina var väldigt krenght på bilden.  
  • Djinnie
    Ann Sjovis skrev 2013-07-16 23:30:40 följande:
    Det fanns bild, men den togs bort efter en tråd på flashback startats.... Google and you shall find. 
    Stina var väldigt krenght på bilden.  

    Usch då... Snällt av Aftonbladet att ta bort den på begäran i alla fall.
  • hedersknyffel
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-07-16 23:31:08 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article7725903.ab

    Man får inte slå folk såklart men tycker tjejerna är pinsamma... Bryter mot reglerna och snyftar ut i Aftonbladet när det blir en oanad konsekvens.


    Visst är det fantastiskt vad vissa tror de har rätt till?

    – Vi tyckte det var kul och lite busigt. Något man nästan måste göra på en semester, säger Tina Pajarinen.


    Chockades

    Men nattbadet fick ett plötsligt avbrott när en hotellvakt i 50-årsåldern skrek till tjejerna att gå upp ur poolen


     
    Det sista som lämnar kroppen är humorn...
Svar på tråden En fruktansvärd katastrof har inträffat!!