• BodilBerglund

    Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????

    Hej!
    Min dotter är 6 år och har sedan hon var ca 1 "pratat" med dom som inte finns. Men nu börjar det bli mer och mer. Har nyss flyttat ut på landet och brukar ofta ta en promenad till kyrkan/kyrkogården då hennes pappa gått bort och hon vill gå dit och tänkta och tända ljus. Vi brukar gå runt och titta på alla fina gravar och läsa på dom och prata. Men nu och sen ett par månader tillbaka kan jag allt oftare komma på henne med att stå och prata vid gravstenarna. En gång sa hon "hör du hur barnen skrattar mamma?" när jag frågade vad hon menade då det var helt tyst sa hon "ja men dom leker ju" när jag tittade stod hon vid en grav där det låg 2 små barn som dött (tvillingar). Sen efter det så var vi där en annan dag då stod hon ännu en gång vid en grav och pratade tyst och helt plötsligt sparka hon på gravstenen. Frågade varför hon gjorde så då hon alltid haft högsta respekt för gravar och döda människor. Hon sa då att gubben var elak med henne och sa att hon inte fick vara där. Och mycket riktigt där låg en äldre man vid namn Albert när jag läste på graven. Allt detta händer mer och mer och man börjar ju fundera kan det vara sant??? Har också hört henne säga saker som "kom så går vi in på mitt rum" när hon är i köket och hämtar saker och då är det bara hon där. Vad tror ni? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-16 22:05
    Spydigheter och antydningar om att min dotter skulle vara sjuk eller behov av BUP och liknande UNDANBEDES!!! Vänligen respektera att det är mitt barn vi pratar om och jag skulle veta om hon var sjuk och i behov av hjälp!

  • Svar på tråden Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????
  • egrandin

    Kan ni vuxna(!) människor bara låta oss tro på vad vi vill tro på? Vi säger inte något ont om er för att ni inte tror på samma sak som oss. Ni är vuxna människor, är det så svårt att respektera att alla tror på olika saker?

    Om ni inte tror på detta, måste ni överhuvudtaget kommentera i denna tråd? Vad tjänar det till? Nej bete er som vuxna människor, låt folk tro på vad de själv vill.

  • BodilBerglund
    egrandin skrev 2013-07-17 12:35:09 följande:
    Kan ni vuxna(!) människor bara låta oss tro på vad vi vill tro på? Vi säger inte något ont om er för att ni inte tror på samma sak som oss. Ni är vuxna människor, är det så svårt att respektera att alla tror på olika saker?

    Om ni inte tror på detta, måste ni överhuvudtaget kommentera i denna tråd? Vad tjänar det till? Nej bete er som vuxna människor, låt folk tro på vad de själv vill.
  • Thespanker
    egrandin skrev 2013-07-17 12:35:09 följande:
    Kan ni vuxna(!) människor bara låta oss tro på vad vi vill tro på? Vi säger inte något ont om er för att ni inte tror på samma sak som oss. Ni är vuxna människor, är det så svårt att respektera att alla tror på olika saker?

    Om ni inte tror på detta, måste ni överhuvudtaget kommentera i denna tråd? Vad tjänar det till? Nej bete er som vuxna människor, låt folk tro på vad de själv vill.

    Det handlar inte om tro eller inte. Det är ett barn som hör röster och hallucinerar. Det måste man kolla upp.
  • BodilBerglund
    Thespanker skrev 2013-07-17 12:38:56 följande:

    Det handlar inte om tro eller inte. Det är ett barn som hör röster och hallucinerar. Det måste man kolla upp.
    Missade du tilläggskommentaren i trådstarten???
  • Thespanker
    BodilBerglund skrev 2013-07-17 12:40:30 följande:
    Missade du tilläggskommentaren i trådstarten???

    Nej, bryr mig inte om den bara.
  • egrandin

    Hur kan du vara så säker på att hon hallucinerar? Bara för att du inte upplevt detta, betyder det inte att det inte finns. Du känner inte denna flicka, du har varken sett eller träffat henne. Hennes mamma födde henne, uppfostrar Henne. Hon skulle märka av ifall det var hallucinationer och om hennes dotter var psykiskt instabil. Att sås till någon att dennes barn är sjuk utan att ha någon bakgrundsfakta eller ens ha träffat barnet är för mig helt absurt.

  • Starkast
    Racer x skrev 2013-07-17 12:26:23 följande:
    Att det lät som jamande kan lika bra ha varit ljud som du tolkade som jamande.

    Att en hund reagerar är ju bara för att den iaf hör bra mycket bättre än vad någon människa gör, inte att den tror att den har sett något som kan kallas övernaturligt.

    Klart att dom har funnits i alla tider men jag vet inte varför folk måste tro på något. Men det har hänt lite sen tiden då folk brändes på bål. Allt som dessa människor inte kunde förklara var ju spöken och andar. Liksom att folk tror på gud och jesus.

    Medium är bara bedragare. Men lyckas lura pengar av godtrogna som tror på det.
    Njae... Det trodde jag först också eftersom jag inte hade en tanke på något annat.  Men med tanke på att det fortsatte under flera år och han även berättat om det senare så måste man vara uppriktigt dum i huvudet om man inte förstått att han jamat hela vägen från början.

    Hunden tror inte, hunden vet.

    Alla är vi olika!
    Men att inte kunna se längre än näsan räcker och inse att vi faktiskt ÄR olika och att det finns enormt mycket som vi inte förstår?
    Som jag tolkar och förstår är det ju ganska bevisat att bibeln och gud är mer en saga. Man har behövt något att tro på hur och varför vår värld blivit till och ser ut.
    Jesus i person är dock en historisk person som vilken annan historisk person som helst! 

    Visst får du tro att medium är bedragare. Precis som att andra får tro att de har en förmåga.
    Själv stod jag mitt i mellan och testade att träffa en som skulle vara erkänt duktig. Hon kan inte veta ett dugg om mig då ingen som helst kontakt funnits. Hon berättade en massa saker som både hade hänt och skulle hända. Allt förflutet stämde precis! Det om framtiden har allt utom en sak slagit in, och det har varit konstiga annorlunda saker och inget som händer vem som helst. Även i tid stämde det.

    En annan gång låg jag på sjukhus. Med smärtor pga min sjukdom. Jag är dock van dem såär duktig på att dölja dem för andra.
    En äldredam rullades in i min sal under natten.
    Jag hade inte träffat någon läkare som pratat om mitt tillstånd, inte haft någon sköterska där. Ingenting.
    Denna kvinna fick otroliga smärtor under natten och mycket hjälp. Mådde dåligt och personalen var förvirrade då det inte stämde med orsaken till att hon var där.
    På morgonen berättade hon för mig att hon känt mina smärtor under natten och inte förstod hur jag stod ut. hon berättade för mig hur och när de uppkommit. Samt att roten till de svåraste smärtorna satt på ett visst ställe där de ännu inte letat.
    Jag höll på att trilla ner till våningen under, det var väldigt läskigt faktiskt! Och ett par år senare, hittade de roten till min värsta smärta. Exakt där den äldre damen hade sagt till mig att den fanns.

    Så jag är inte särskilt tveksam längre...
    Lite för många sammanträffanden.
  • BodilBerglund
    egrandin skrev 2013-07-17 12:41:58 följande:
    Hur kan du vara så säker på att hon hallucinerar? Bara för att du inte upplevt detta, betyder det inte att det inte finns. Du känner inte denna flicka, du har varken sett eller träffat henne. Hennes mamma födde henne, uppfostrar Henne. Hon skulle märka av ifall det var hallucinationer och om hennes dotter var psykiskt instabil. Att sås till någon att dennes barn är sjuk utan att ha någon bakgrundsfakta eller ens ha träffat barnet är för mig helt absurt.
    TACK!!!
Svar på tråden Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????