• BodilBerglund

    Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????

    Hej!
    Min dotter är 6 år och har sedan hon var ca 1 "pratat" med dom som inte finns. Men nu börjar det bli mer och mer. Har nyss flyttat ut på landet och brukar ofta ta en promenad till kyrkan/kyrkogården då hennes pappa gått bort och hon vill gå dit och tänkta och tända ljus. Vi brukar gå runt och titta på alla fina gravar och läsa på dom och prata. Men nu och sen ett par månader tillbaka kan jag allt oftare komma på henne med att stå och prata vid gravstenarna. En gång sa hon "hör du hur barnen skrattar mamma?" när jag frågade vad hon menade då det var helt tyst sa hon "ja men dom leker ju" när jag tittade stod hon vid en grav där det låg 2 små barn som dött (tvillingar). Sen efter det så var vi där en annan dag då stod hon ännu en gång vid en grav och pratade tyst och helt plötsligt sparka hon på gravstenen. Frågade varför hon gjorde så då hon alltid haft högsta respekt för gravar och döda människor. Hon sa då att gubben var elak med henne och sa att hon inte fick vara där. Och mycket riktigt där låg en äldre man vid namn Albert när jag läste på graven. Allt detta händer mer och mer och man börjar ju fundera kan det vara sant??? Har också hört henne säga saker som "kom så går vi in på mitt rum" när hon är i köket och hämtar saker och då är det bara hon där. Vad tror ni? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-16 22:05
    Spydigheter och antydningar om att min dotter skulle vara sjuk eller behov av BUP och liknande UNDANBEDES!!! Vänligen respektera att det är mitt barn vi pratar om och jag skulle veta om hon var sjuk och i behov av hjälp!

  • Svar på tråden Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????
  • BodilBerglund
    bramble skrev 2013-07-17 18:44:40 följande:
    Hej,
    Vad mig anbelangar får du tro vad du vill. En sak jag undrar bara är varför du uteslutit alla andra förklaringar utan att ha undersökt de närmare.
     
    har inte uteslutit något alls det handlar om sättet man skriver saker på.
  • YummyMami
    Kimona skrev 2013-07-17 00:38:15 följande:
    Fast jag har aldrig varit på en kyrkogård som helt saknat andar.



    Inte saknar en skolgård heller helt och hållet barn.

    Andar är där ibland, för att möta upp någon och så. Men det kryllar inte av dem där bara för att det är en kyrkogård.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • boandersson
    Thespanker skrev 2013-07-16 08:10:27 följande:
    Skulle föreslå en konsultation på BUP.
  • Lindsey Egot the only one

    Jag drömde att min pappa dog och kl 7:30 på morgonen ringde min mamma och sa att han hade dött. Samma sak med min dotter. Jag drömde att hon låg själv alldeles kall på bårhuset och jag satt bredvid gråtandes och ville lägga på henne ett varmt täcke så hon inte skulle frysa. Ca två månader senare dog hon och låg på bårhuset i över en månad på rättsmedicin. Det känns oerhört konstigt att jag på 15 månaders mellanrum drömt om mina nära anhöriga som min pappa och dotters död.

  • Racer x
    egrandin skrev 2013-07-17 13:54:51 följande:
    Hur vet det att de inte finns? Har du bevis på att andar inte finns? Hur kan du veta(!) och vara så säker? Bara för att du inte har upplevt det, så finns det inte?

    Så om någon påstår att kärlek inte finns bara för att denne inte upplevt det så finns inte kärlek? Men vi som upplevt kärlek och vet att det finns då? Vi hallucinerar inte pm kärlek, inte sant?
    Hur vet det att de finns? Har du bevis på att andar finns? Hur kan du veta(!) och vara så säker? Bara för att du har upplevt det, så finns det?
  • egrandin

    Om jag har upplevt det så är det väl klart att de finns? Om jag sett det med mina egna ögon, hört med mina egna öron och känt med hela min kropp? Jag vet att de finns eftersom jag fått många bevis. Min farmor som alltid tyckte om att buss har vid ett flertal tillfällen både startat, stängt av och höjt ljudet på min stereo. Och nej, det fanns ingen annan förklaring. Inga radiovågor, strömavbrott eller liknande.

    Och nu är det så här. Jag tvingar inte dig eller någon här att tro på detta. Jag kallar er inte dumma i huvudet, psykiskt störda eller schizofrena för att ni inte tror på samma sak som mig. Varför måste det bli en diskussion om vad man tror eller inte tror på, och varför? Låt alla tro på vad de själva vill tro på.

    Ts har visat tydligt att hon gärna lyssnar på oss som har upplevt sånt, så varför måste ni andra lägga er i? Om hon nu väljer att gå i vår riktning, varför måste ni försöka dra henne till er i stället? Alla här är vuxna människor som kan ta ansvar för sig själva och för sina barn. Jag har föräldrar, jag behöver inte fler som talar om för mig vad jag ska tro på och inte. Jag tror på vad jag upplevt.

  • Sandrine
    egrandin skrev 2013-07-18 10:29:35 följande:
    Om jag har upplevt det så är det väl klart att de finns? Om jag sett det med mina egna ögon, hört med mina egna öron och känt med hela min kropp? Jag vet att de finns eftersom jag fått många bevis. Min farmor som alltid tyckte om att buss har vid ett flertal tillfällen både startat, stängt av och höjt ljudet på min stereo. Och nej, det fanns ingen annan förklaring. Inga radiovågor, strömavbrott eller liknande.

    Och nu är det så här. Jag tvingar inte dig eller någon här att tro på detta. Jag kallar er inte dumma i huvudet, psykiskt störda eller schizofrena för att ni inte tror på samma sak som mig. Varför måste det bli en diskussion om vad man tror eller inte tror på, och varför? Låt alla tro på vad de själva vill tro på.

    Ts har visat tydligt att hon gärna lyssnar på oss som har upplevt sånt, så varför måste ni andra lägga er i? Om hon nu väljer att gå i vår riktning, varför måste ni försöka dra henne till er i stället? Alla här är vuxna människor som kan ta ansvar för sig själva och för sina barn. Jag har föräldrar, jag behöver inte fler som talar om för mig vad jag ska tro på och inte. Jag tror på vad jag upplevt.
  • Racer x
    egrandin skrev 2013-07-18 10:29:35 följande:
    Om jag har upplevt det så är det väl klart att de finns? Om jag sett det med mina egna ögon, hört med mina egna öron och känt med hela min kropp? Jag vet att de finns eftersom jag fått många bevis. Min farmor som alltid tyckte om att buss har vid ett flertal tillfällen både startat, stängt av och höjt ljudet på min stereo. Och nej, det fanns ingen annan förklaring. Inga radiovågor, strömavbrott eller liknande.

    Och nu är det så här. Jag tvingar inte dig eller någon här att tro på detta. Jag kallar er inte dumma i huvudet, psykiskt störda eller schizofrena för att ni inte tror på samma sak som mig. Varför måste det bli en diskussion om vad man tror eller inte tror på, och varför? Låt alla tro på vad de själva vill tro på.

    Ts har visat tydligt att hon gärna lyssnar på oss som har upplevt sånt, så varför måste ni andra lägga er i? Om hon nu väljer att gå i vår riktning, varför måste ni försöka dra henne till er i stället? Alla här är vuxna människor som kan ta ansvar för sig själva och för sina barn. Jag har föräldrar, jag behöver inte fler som talar om för mig vad jag ska tro på och inte. Jag tror på vad jag upplevt.
    Inte mycket till bevis om bara du har upplevt precis samma sak. Har du lyckats få dom på foto? Borde inte vara så svårt om du varit med om så mycket. Och hur vet du att det är din mormor? Nä, det låter mest som att bara för att man inte vet vad det är så skyller man på andar och spöken.
  • Thespanker

    Det är ju skrämmande vilka råd en del ger. Ser man saker som ingen annan ser bör det koillas upp. Att hallucinera är inte normalt. Ni som säger att detta är normalt borde skämmas. Med all respekt, det är ju uppenbart nåt fel med flickan. Nej säger inte det för att vara elak.

Svar på tråden Min dotter pratar med andar på kyrkogården?????