• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • Therese2014

    Fick även reda på att det är även första försöket för min syster att få ett syskon till deras son, Gud vad roligt om det tog sig samtidigt för oss!:) (hon vet dock inte att vi försöker så vore en rolig överraskning)

  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-12 09:10:40 följande:

    Jag och min sambo har inte ens varit ilag ett år, men vi har känt varandra i ca sex år. Vi var vänner och har umgåtts tillsammans med hans ex(min kompis). Och när det tog slut mellan dom fortsatte vi umgås och utvecklades visst till något mer(kom även fram att vi hade känt så för varann innan dom började dejta). Var verkligen inte populärt och vi kände oss hemska och försökte sluta men tillslut gick det inte, vi ville helt enkelt ha en framtid tillsammans oavsett om jag blev av med en vän. Men vad gör man inte för kärleken? Nu planerar vi hus och barn och det kunde inte vara bättre!:)

    Inte sådär jätteromantiskt men det är våran story:) era var lite bättre;)


    Så kan det gå, känslorna går inte alltid att styra över. Sen är det ju jobbigt när det gäller att såra en kompis.
    Men kul att ni har det så bra och planerar så fina saker ihop :)

    Jag tycker inte min historia är så speciell, känns lite larvig :P Hade gärna haft någon spännande historia om att man möttes på en strand en kväll i solnedgången och blev kära :P Men vi alla har vår egna story :D
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-12 09:33:14 följande:
    Så kan det gå, känslorna går inte alltid att styra över. Sen är det ju jobbigt när det gäller att såra en kompis.
    Men kul att ni har det så bra och planerar så fina saker ihop :)

    Jag tycker inte min historia är så speciell, känns lite larvig :P Hade gärna haft någon spännande historia om att man möttes på en strand en kväll i solnedgången och blev kära :P Men vi alla har vår egna story :D
    Haha javisst att killen kom ridande på en häst eller något i solnedgången, det hade vart något det!;)

    Men hur går det för alla? Vilka datum ska vi hålla tummarna?:)

    Har sån lång cykel så måste vänta på bim till 7oktober, så drygt!!
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-12 09:39:53 följande:
    Haha javisst att killen kom ridande på en häst eller något i solnedgången, det hade vart något det!;)

    Men hur går det för alla? Vilka datum ska vi hålla tummarna?:)

    Har sån lång cykel så måste vänta på bim till 7oktober, så drygt!!
    Hahha ja det hade varit något :P

    Ska testa imorgon, så ni får gärna hålla en tumme för mig då :D Idag är jag på BIM+6.

    Åh men gud va drygt! Hoppas det blir ett positivt besked då :D

    Jag funderar på att ringa barnmorskan, har känt av UVI till och från, vet inte om penicillin går att äta om man skulle vara gravid, vet ni? Men det borde man väl kunna?
  • NattaLind

    Nu har jag tagit ut p-staven och är på min första cykel sedan dess så är ju inte riktigt med på hur min kropp funkar.

    MEN, om man ska köra på att den fungerar som den ska (håller tummarna!) så hade jag min första "fertila" dag igår, men med ÄL på tisdag. Och BIM blir den 30:e sep (suck, lååååångt kvar). 

    Däremot har jag inte en aning hur ÄL känns så vet inte om jag kan avgöra att jag har det. Samtidigt vill jag inte bli ett test-psyko, men lär väl beställa hem om det inte tar sig den här gången :P


  • Therese2014

    Oj, bim+6! Har du några symptom? Och regelbunden cykel annars?

    Bara att mysa på då!;) ja så himla tråkigt att vänta! Blir att man räknar dagarna:(

    Jag har inte heller någon aning om äl när jag har den eller så men vi myser varannan dag typ så vi hoppas att det tar sig ändå! Jag är nervös fast ändå så spänd, räknar inte med att det ska ta sig direkt men man hoppas juh ändå:) sitter på fl varje dag nu för att få tiden att gå, plus att det är så himla mysigt när andra skriver att dom plussar, blir så glad för deras skull!

  • glaesir

    Har också jag min första cykel Om den kommit igång! Min första fertila dag var i onsdags, ÄL runt den 15/9 och BIM 29/9

    Testar med ÄL stickor varannan dag

  • glaesir
    FiiaN skrev 2014-09-12 09:46:05 följande:

    Hahha ja det hade varit något :P

    Ska testa imorgon, så ni får gärna hålla en tumme för mig då :D Idag är jag på BIM+6.

    Åh men gud va drygt! Hoppas det blir ett positivt besked då :D

    Jag funderar på att ringa barnmorskan, har känt av UVI till och från, vet inte om penicillin går att äta om man skulle vara gravid, vet ni? Men det borde man väl kunna?


    Åååh! Jag håller tummar och tår!
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-12 09:58:44 följande:

    Oj, bim+6! Har du några symptom? Och regelbunden cykel annars?

    Bara att mysa på då!;) ja så himla tråkigt att vänta! Blir att man räknar dagarna:(

    Jag har inte heller någon aning om äl när jag har den eller så men vi myser varannan dag typ så vi hoppas att det tar sig ändå! Jag är nervös fast ändå så spänd, räknar inte med att det ska ta sig direkt men man hoppas juh ändå:) sitter på fl varje dag nu för att få tiden att gå, plus att det är så himla mysigt när andra skriver att dom plussar, blir så glad för deras skull!


    Jag har fått massa bristiningar på brösten och även tydligare blodådror på brösten, humörsvägningar, kissar ofta och ah ingen mens ^^
    Jag har vetat exakt när min mens ska börja och sluta :) Men det va ju iof när jag åt p-piller, så vet inte alls hur det är nu. Har dock fått urinvägsinfektion men vet inte om jag ska ringa barnmorska eller vårdcentralen, det är omöjligt att få tag i båda... Men tänkte att kanske bäst att ringa barnmorskan, eftersom jag kanske är gravid.
    Ja gud, jag har aldrig räknat dagar såhär mycket, förutom när man väntade på julafton när man va liten.

    Jag vet inte heller när jag har äl, men vi myste varannan dag som ni :) Hahah samma här, så kul att se alla som plussar och skriver om symtom, men man blir ju lite avis också :P
  • glaesir
    FiiaN skrev 2014-09-12 10:09:29 följande:

    Jag har fått massa bristiningar på brösten och även tydligare blodådror på brösten, humörsvägningar, kissar ofta och ah ingen mens ^^

    Jag har vetat exakt när min mens ska börja och sluta :) Men det va ju iof när jag åt p-piller, så vet inte alls hur det är nu. Har dock fått urinvägsinfektion men vet inte om jag ska ringa barnmorska eller vårdcentralen, det är omöjligt att få tag i båda... Men tänkte att kanske bäst att ringa barnmorskan, eftersom jag kanske är gravid.

    Ja gud, jag har aldrig räknat dagar såhär mycket, förutom när man väntade på julafton när man va liten.

    Jag vet inte heller när jag har äl, men vi myste varannan dag som ni :) Hahah samma här, så kul att se alla som plussar och skriver om symtom, men man blir ju lite avis också :P


    Hoppas du e preggo
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?