• FiiaN

    Fler som planerar barn 2015?

    Hejsan!

    Jag är 23 år och bor ihop med min stora kärlek. Nu är det såhär att vi börjat planera barn. Har valt att inte prata om detta med vänner eller familj tills det är en bebis på väg :)
    Men man har ju lite funderingar och tankar, så tänkte att fler kanske vill prata och fundera ihop med mig här.
    Har ätit p-piller i ca 8 år och slutade med dom för 2 veckor sedan, jag vet att det kan ta tid innan man kan bli med barn, men tillverkningen har börjat Glad 
    Hoppas på en liten bebis till 2015 i alla fall!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 10:07
    Här är några av oss som är aktiva här inne :) Alla är välkomna och jag uppdaterar listan så gott jag kan :)

    Sarah1990, 24 år, 1a försöket, BIM 20/9
    NattaLind, 25 år, 1 försöket, Östergötland. BIM 30/9.
    ejh97, 16 år, Gotland, 1a försöket, BIM 8/10
    FiiaN, 23 år, Värmland, 2a försöket, BIM 11/10
    Mavidyz. 24år, Dalarna, 1a försöket, BIM okänt

  • Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?
  • mavidyz
    Therese2014 skrev 2014-09-12 09:10:40 följande:

    Jag och min sambo har inte ens varit ilag ett år, men vi har känt varandra i ca sex år. Vi var vänner och har umgåtts tillsammans med hans ex(min kompis). Och när det tog slut mellan dom fortsatte vi umgås och utvecklades visst till något mer(kom även fram att vi hade känt så för varann innan dom började dejta). Var verkligen inte populärt och vi kände oss hemska och försökte sluta men tillslut gick det inte, vi ville helt enkelt ha en framtid tillsammans oavsett om jag blev av med en vän. Men vad gör man inte för kärleken? Nu planerar vi hus och barn och det kunde inte vara bättre!:)

    Inte sådär jätteromantiskt men det är våran story:) era var lite bättre;)


    Det där är en så svår situation :( har varit med om den på alla sätt xP nu låter ju jag som en hemsk människa.. Men första gången var jag "kompisen". Min nuvarande man gjorde slut med mig och sedan blev han tillsammans med min bästa vän. Svåraste tiden i mitt liv. Några år senare blev jag tillsammans med honom igen, men min fd bästa vän hade gått vidare och det var inga som helst problem :) en annan gång blev jag tillsammans med ett x's bästa vän, det var lite tufft för honom.. Men det var väldigt oplanerat och höll bara en sommar.

    De båda är också gifta, lyckliga och är vänner :)
  • NattaLind
    FiiaN skrev 2014-09-12 10:09:29 följande:
    Jag har fått massa bristiningar på brösten och även tydligare blodådror på brösten, humörsvägningar, kissar ofta och ah ingen mens ^^
    Jag har vetat exakt när min mens ska börja och sluta :) Men det va ju iof när jag åt p-piller, så vet inte alls hur det är nu. Har dock fått urinvägsinfektion men vet inte om jag ska ringa barnmorska eller vårdcentralen, det är omöjligt att få tag i båda... Men tänkte att kanske bäst att ringa barnmorskan, eftersom jag kanske är gravid.
    Ja gud, jag har aldrig räknat dagar såhär mycket, förutom när man väntade på julafton när man va liten.

    Jag vet inte heller när jag har äl, men vi myste varannan dag som ni :) Hahah samma här, så kul att se alla som plussar och skriver om symtom, men man blir ju lite avis också :P
    Åh jag vill också ha massa symtom och lyckas på första försöket! Vi kör varannan dag här med så hoppas man tajmar in det. Funderar på om man kan ha sex 3 dagar i rad ungefär då man "ska" ha äl? Vet att produktionen är det inga problem med hos mannen, från är kvalitén? :P
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-12 10:09:29 följande:
    Jag har fått massa bristiningar på brösten och även tydligare blodådror på brösten, humörsvägningar, kissar ofta och ah ingen mens ^^
    Jag har vetat exakt när min mens ska börja och sluta :) Men det va ju iof när jag åt p-piller, så vet inte alls hur det är nu. Har dock fått urinvägsinfektion men vet inte om jag ska ringa barnmorska eller vårdcentralen, det är omöjligt att få tag i båda... Men tänkte att kanske bäst att ringa barnmorskan, eftersom jag kanske är gravid.
    Ja gud, jag har aldrig räknat dagar såhär mycket, förutom när man väntade på julafton när man va liten.

    Jag vet inte heller när jag har äl, men vi myste varannan dag som ni :) Hahah samma här, så kul att se alla som plussar och skriver om symtom, men man blir ju lite avis också :P
    Till och med jag kommer bli ledsen på din kropp om du inte plussar xP alla de där symptomen är ju supertaskigt om det inte är så!
  • Therese2014
    FiiaN skrev 2014-09-12 10:09:29 följande:
    Jag har fått massa bristiningar på brösten och även tydligare blodådror på brösten, humörsvägningar, kissar ofta och ah ingen mens ^^
    Jag har vetat exakt när min mens ska börja och sluta :) Men det va ju iof när jag åt p-piller, så vet inte alls hur det är nu. Har dock fått urinvägsinfektion men vet inte om jag ska ringa barnmorska eller vårdcentralen, det är omöjligt att få tag i båda... Men tänkte att kanske bäst att ringa barnmorskan, eftersom jag kanske är gravid.
    Ja gud, jag har aldrig räknat dagar såhär mycket, förutom när man väntade på julafton när man va liten.

    Jag vet inte heller när jag har äl, men vi myste varannan dag som ni :) Hahah samma här, så kul att se alla som plussar och skriver om symtom, men man blir ju lite avis också :P
    Men det låter juh riktigt lovande!!:D åh vad jobbigt med uvi! Har lyckats få bort det själv då jag vart drabbad men inte alls roligt att ha:(

    Hoppas verkligen du plussar nu då när det är såna symptom!:)
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-09-12 10:25:12 följande:
    Åh jag vill också ha massa symtom och lyckas på första försöket! Vi kör varannan dag här med så hoppas man tajmar in det. Funderar på om man kan ha sex 3 dagar i rad ungefär då man "ska" ha äl? Vet att produktionen är det inga problem med hos mannen, från är kvalitén? :P
    Fortsätt köra på :) Och det är nog kanske bra att ha det ofta runt äl :)
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-09-12 10:26:15 följande:
    Till och med jag kommer bli ledsen på din kropp om du inte plussar xP alla de där symptomen är ju supertaskigt om det inte är så!
    Haha men va söt du är då! xD Jaa men eller hur! Jävligt taskigt att ge mig dumma bristningar om det inte är något...
  • FiiaN
    Therese2014 skrev 2014-09-12 10:38:08 följande:
    Men det låter juh riktigt lovande!!:D åh vad jobbigt med uvi! Har lyckats få bort det själv då jag vart drabbad men inte alls roligt att ha:(

    Hoppas verkligen du plussar nu då när det är såna symptom!:)
    Ja men det tycker jag med, men kommer bli jätteledsen om det bli neg :/ Åhh jag dricker för fullt här hemma, ska nog ringa VC så det inte skulle förstöra ifall jag skulle vara gravid...

    Åh det hoppas jag med :)
  • Therese2014
    mavidyz skrev 2014-09-12 10:23:03 följande:
    Det där är en så svår situation :( har varit med om den på alla sätt xP nu låter ju jag som en hemsk människa.. Men första gången var jag "kompisen". Min nuvarande man gjorde slut med mig och sedan blev han tillsammans med min bästa vän. Svåraste tiden i mitt liv. Några år senare blev jag tillsammans med honom igen, men min fd bästa vän hade gått vidare och det var inga som helst problem :) en annan gång blev jag tillsammans med ett x's bästa vän, det var lite tufft för honom.. Men det var väldigt oplanerat och höll bara en sommar.

    De båda är också gifta, lyckliga och är vänner :)
    Åh ja man sätter sig juh i en sån dum sits! Nu var vi inte nära vänner utan mer bekanta men det är verkligen surt att det blev så ändå:( hon tog inte så illa upp faktiskt över att vi var tillsammans men däremot blev hon ledsen och trodde vi hade hållt på under tiden dom var tillsammans, vilket vi absolut inte gjorde!:/

    Oj det förstår jag, vad jobbigt att se honom med din bästa vän, usch!!:(

    Vad bra att det lösta sig iaf:)
  • Sarah1990

    Vill också skriva hur vi träffades MEN jag kommer från en mindre stad där alla känner alla (och somliga vet mer om mig än vad jag själv gör ungefär) så om jag skulle skriva så skulle de flesta kunna lista ut vem jag är (ifall det nu är någon från min hemstad här inne) och SÅ officiellt är det inte att vi försöker bli med barn, haha.
    Ska vi försöka sammanställa en lista?

    Alla vi som varit/är aktiva i denna tråd kan ju skriva:
    1. Din egen ålder + partners ålder
    2. Tid tillsammans
    3. Tid sedan du slutade med preventivmedel
    4. Hur länge ni försökt (antal månader ex)
    5. Senaste beräknade ÄL
    6. Datum för BIM

    Fyll gärna i om det är något jag missat, kanske kan hjälpa till att hålla koll och se vem som beräknas ha sin BIM först osv? :)

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?