• Rädisan26

    Letrozolbehandling, resultat?

    Hej!

    Jag fick för ett halvår sedan reda på att jag har en lättare PCO. Jag är normalviktig och började i december med LCHF i försök att öka chanserna. Jag har ätit 5kurer med pergotime där jag 4 av 5 gånger fått ägglossning, senaste gången med Pregnyl som komplement. I december gjorde jag en äggledarspolning där allt såg bra ut. Hade då på dag 12 en äggblåsa på 16mm och en på 22mm så jag har haft god effekt av pergotimen men ändå inte blivit gravid. Spermatestet visar toppenspermier.

    Så till saken, är nu inne på första kuren med Letrozol istället och är nyfiken på hur det har gått för er som använt Letrozol? Är det någon som använder det nu?

  • Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?
  • varningsljus

    Hej alla

    Jag har inte besökt tråden på ett tag...

    Är inne på min tredje letrozolekur nu. Cd 12 idag och en äggblåsa på runt 20 mm idag på vul. Ev är den dysfunktionell sa läkaren...

    Är så less på detta nu. Börjar nog bli dags för oss att be läkaren skicka remiss till ivf nu. Minst sex mån väntetid.

    Allt är bra på oss, förutom mitt höga amh, 14 nånting. Efter googlande har jag förstått att det är väldigt högt. Jag har inte reflekterat så mycket kring det fören idag då min läkare inte uttryckt någon direkt oro för det. Min läkare är inte jätteoroad över det utan konstaterar att jag har en hög äggreserv. Men hon är säger att det antagligen är anledningen till våra problem att bli gravida. Dock säger hon att jag ej har pco, men att ena äggstocken har tendenser till det...

    Vad vet ni om högt amh? Hur såg det ut för er?

  • rebeqqa

    Förvirrad.

    Käkat provera för att framkalla blödning men inget har hänt på en vecka. Igår hade jag några droppar mycket mörkt blod och idag lika så. Det är brun/rött och inte alls så som min mens brukar vara. Men jag är inte svullen och har inga mens-känningar.

    Ska ju ta dubbel dos letrozol på mensens 3e dag.. vet inte hur jag ska göra. Hur hade ni gjort?

  • chbw
    rebeqqa skrev 2016-02-25 21:52:38 följande:

    Förvirrad.

    Käkat provera för att framkalla blödning men inget har hänt på en vecka. Igår hade jag några droppar mycket mörkt blod och idag lika så. Det är brun/rött och inte alls så som min mens brukar vara. Men jag är inte svullen och har inga mens-känningar.

    Ska ju ta dubbel dos letrozol på mensens 3e dag.. vet inte hur jag ska göra. Hur hade ni gjort?


    Hade nog ringt och frågat för säkerhets skull! =)
  • rebeqqa
    chbw skrev 2016-02-26 03:01:09 följande:

    Hade nog ringt och frågat för säkerhets skull! =)


    Jag försökte nå dem - men de ringde aldrig upp innan de gick på helg så jag vet inte hur jag ska göra. Har jag väntat så länge kan jag lika väl vänta tills på måndag. Kommer den så kommer den. Gör den inte det så får gynekologen ge mig nya direktiv angående leteozol tabletterna
  • KaosArt
    chbw skrev 2016-02-24 19:54:58 följande:

    Visste inte det heller.. Tyvärr är det många läkare som tycker/tror att en blir botad av graviditet. Men en kan inte bli botad från en kronisk sjukdom. Möjligen färre symtom eller symtomfri men inte frisk. tack! jag hoppas verkligen det. 

    Okej! Vilken go sambo du har! Jag testade idag mest för att se hur svagt testet var, pga ovitrelle-sprutan. Men det var negativt, så borde inte ha något hcg från den kvar. Väldigt tidigt tycker jag, är bara nästan 8 dagar sen sprutan. Men skönt om de gått ur redan, då kan jag ta ett eventuellt plus nu efter på allvar =) 

    Håller tummarna att ni får ivf landstingsbetalt om det inte funkar nu! 

    kram


    Testade med cb + igår men negativt resultat. Hat haft lite brunt blod i flytning på morgonen igår och idag. Som jag kan ha innan mens, men jag har inga menskänningar än. Så jag känner mig uppgiven och trött, men samtidigt lite hopp efter som jag inte känner att mensen är påväg. Dock är den ju inte sen än. Äh känns dumt att hopps för den där jävla mensen kommer ju innom någon dag...

    Har du testat något än?
  • KaosArt
    varningsljus skrev 2016-02-24 22:36:46 följande:

    Hej alla

    Jag har inte besökt tråden på ett tag...

    Är inne på min tredje letrozolekur nu. Cd 12 idag och en äggblåsa på runt 20 mm idag på vul. Ev är den dysfunktionell sa läkaren...

    Är så less på detta nu. Börjar nog bli dags för oss att be läkaren skicka remiss till ivf nu. Minst sex mån väntetid.

    Allt är bra på oss, förutom mitt höga amh, 14 nånting. Efter googlande har jag förstått att det är väldigt högt. Jag har inte reflekterat så mycket kring det fören idag då min läkare inte uttryckt någon direkt oro för det. Min läkare är inte jätteoroad över det utan konstaterar att jag har en hög äggreserv. Men hon är säger att det antagligen är anledningen till våra problem att bli gravida. Dock säger hon att jag ej har pco, men att ena äggstocken har tendenser till det...

    Vad vet ni om högt amh? Hur såg det ut för er?


    Hej

    Ja då tycker ja du ska be läkaren skicka iväg en remiss om det är så lång väntetid. Skadar ju inte :)

    Har aldrig hört att ett högt värde kan göra att det blir svårt att bli gravid. På vilket vis påverkar det? Är det så att du inte får ägglossning?

    Jag själv har ganska lågt, 1,2 , så jag vet tyvärr inget om högt.
  • chbw
    KaosArt skrev 2016-02-28 08:26:10 följande:

    Testade med cb + igår men negativt resultat. Hat haft lite brunt blod i flytning på morgonen igår och idag. Som jag kan ha innan mens, men jag har inga menskänningar än. Så jag känner mig uppgiven och trött, men samtidigt lite hopp efter som jag inte känner att mensen är påväg. Dock är den ju inte sen än. Äh känns dumt att hopps för den där jävla mensen kommer ju innom någon dag...

    Har du testat något än?


    Okej! Än finns det dagar att hoppas! =) hört att många inte får positivt förrns bim eller till och med efter!

    Jag har testat men bara negativt än så länge. Men bim är på onsdag eller torsdag så är fortfarande tidigt. Har mensen inte kommit på fredag testar jag med cb+. Innan det jör jag gravisitetskolöens billiga stickor =)
  • Mona85
    KaosArt skrev 2016-02-23 07:20:20 följande:

    Låter som att ni har täckt upp bra ;) håller tummarna för det går vägen för er denna gång!

    Jag väntar på bim nu, den är beräknad till den 29 ungefär. Så får se vad som händer. Har väl ingen större tilltro, men hoppas så enormt mycket. Funderar på att tjyvtesta typ fredag eller lördag. Men vet inte om det är dumt. Kanske bra borde vänta men är så otålig!


    Jag förstår exakt! Evigt väntande och tajmade.. Det är verkligen mycket som ska klaffa! Har även testat Progesteronkräm på denna cykel eftersom jag läst mycket gott om det, efter en vecka kan jag iaf utvärdera att jag tappat i vikt, släpper massa vätska! Till och med toalettbesök 1-2 gånger per natt.. Inte likt mig!

    sen försöker man komma på "hur kändes det sist jag blev gravid?" Men det minns jag inte.. Tror jag upptäckte det i V4 eller 5.

    Gjort test??? ????
  • KaosArt
    chbw skrev 2016-02-28 10:00:41 följande:

    Okej! Än finns det dagar att hoppas! =) hört att många inte får positivt förrns bim eller till och med efter!

    Jag har testat men bara negativt än så länge. Men bim är på onsdag eller torsdag så är fortfarande tidigt. Har mensen inte kommit på fredag testar jag med cb+. Innan det jör jag gravisitetskolöens billiga stickor =)


    Nu är det kört för denna gång. Vaknade med kraftig mens värk, känningar och illamående. Har haft illamående vid mens sen jag började ta letrozol, är det något som du haft? Plus mycket mer mens värk. Är skakis också. Inge kul alls på mensens två första dagar med letrozol för mig :( fick sjukskriva mig sist.

    Men för dig lever hoppet än :) jag lägger över mitt hopp på dig nu. Så med dubbelt hopp så kanske det går vägen för dig! :)
  • KaosArt
    Mona85 skrev 2016-02-28 17:03:00 följande:

    Jag förstår exakt! Evigt väntande och tajmade.. Det är verkligen mycket som ska klaffa! Har även testat Progesteronkräm på denna cykel eftersom jag läst mycket gott om det, efter en vecka kan jag iaf utvärdera att jag tappat i vikt, släpper massa vätska! Till och med toalettbesök 1-2 gånger per natt.. Inte likt mig!

    sen försöker man komma på "hur kändes det sist jag blev gravid?" Men det minns jag inte.. Tror jag upptäckte det i V4 eller 5.

    Gjort test??? ????


    Hur fungerar den krämen? Vad är det för något? :)

    När har du bim?

    Jag testade i lördags med negativt resultat. Och idag vaknade jag upp med värk, illamående och mens känningar. Så det är kört för mig denna gång. Mensen kommer vilken sekund som helst. :(

    Tråkigt, men men. Remissen om ivf har gått iväg så jag hoppas den kommer tillbaka snabbt och att vi får godkänt. Skulle vara så himla skönt. Men får nog vänta kanske 6-7 veckor på svar. Så en cykel till blir det iaf med letrozol.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?