• dirpower

    Varför Evolutionsteorin inte är något annat än en religion för de Gudlösa

    Först kom Lyell, hans mål var att försöka hitta på en egen historia som inte hade med Bibeln att göra. Hans mål var alltså ett uppror mot Bibeln och inte alls för att han följde bevis. Han försökte istället "finna" bevis för att skapa sig en egen historia. Han skrev en bok. Han var mentor åt Darwin.

    Sedan kom Darwin med teorier som föddes ur Lyells arbete.

    Nu har skolväsendet accepterat evolutionsteorin som sanning, fortfarande en påhittad historia utan ett enda vetenskapligt observerbart bevis, och göra ateister av så många de kommer över. Fortfarande ett uppror mot Bibeln och bygger på inget annat än spekulationer. När man själv mår dåligt drar man lättare ner andra och på samma sätt fungerar denna lära. När folk själva fallit offer för detta så vill de pracka läran på alla andra så att de inte behöver stå där själva med lång näsa när döden sveper bort dem från Jorden. Vi är alla dömda till döden, och ingen kommer undan, men många håller för öronen och skriker "la la la la la!".

    Det är en aning frustrerande att vi har ett så genomkorkat skolväsende men så här är det. Skolverket, som inte består av ett vetenskapligt råd och saknar befogenheter för att avgöra sanningen i ämnet, har ändå bestämt vad som är "sanning" och har därmed valt att försöka lura Svenska folket in i en djup lögn helt baserad i spekulationer och i avsaknad av vetenskapliga bevis. Alla ämnen i skolan utgår ifrån evolutionen och även SVT sprider lögnerna i sina "vetenskapliga" program. Att teorin är allmänt accepterad är nog ett av de löjligaste argumenten man får höra men det duger tydligen åt många i denna minoritet.

    Människor som indoktrinerats att köpa lögnerna utan att ifrågasätta dem på minsta vis gör nu allt för att få behålla sin tro de växt upp med. De saknar fortfarande bevis men tar till varje knep eftersom att detta är den livslögn de byggt sina liv på och det är svårt att överge en tro man har så kär. Nu spelar stolthet och prestige en större roll för spridningen av dessa fantasier snarare än ödmjukhet inför sanningen.

    Eftersom att evolutionisterna nu skapat sig vanor de älskar men som står i direkt strid med Guds plan så inser de nu att de inte kan ge upp denna lära så lätt utan att tappa ansiktet. De vill slingra sig ur sitt eget ansvar de bär inför Gud och försöker bedra sig själva med både långsökta och onaturliga förklaringar så märkvärdiga att de egentligen tror på mirakler mer än det naturliga.

    Många evolutionister är, precis som många andra religiösa, fanatiska och tar till metoder för att hindra spridningen av sådant som gör motstånd mot deras läror. Det finns, som ett exempel på denna fanatism, fossila fynd som tydligt visar människors och dinosauriernas samtida existens men så fort dessa offentliggjordes så blev bevisen förstörda redan till nästa dag. Olika fynd har många gånger "försvunnit" när evolutionister saknar förklaringar. Fanatism kan yttra sig på olika vis och många gånger stöter vi på sådana som prisar sin evolution genom att blanda in många vetenskapliga resonemang i sina försök att göra vetenskap av det ovetenskapliga men de misslyckas alltid då de inte kan ge dig några vetenskapliga bevis men på sin höjd kan de vilseleda dig med suggestion och retorik.

    Evolutionen innebär mer än bara variation inom arten, så den extrema variationen du finner hos hundar duger inte som evolution, För att evolutionen ska gå att tro på behöver vi studera ett observerbart vetenskapligt bevis som inte kräver tro. Men evolutionen förblir en teori som kräver "blind tro" och bakterier förblir bakterier och finkar förblir finkar.

    Inspiration från videon på www.evolutionvsgod.com

    En vetenskaplig serie som totalsågar evolutionen och visar oss något mycket mer fantastiskt: www.youtube.com/playlist

  • Svar på tråden Varför Evolutionsteorin inte är något annat än en religion för de Gudlösa
  • Zadre
    dirpower skrev 2015-02-11 21:31:26 följande:
    Eftersom att du redan har bestämt dig att att fossilerna är äldre än vad C14 klarar av så behöver du andra radiometriska metoder. Problemet är att om de metoder som används inte sammanfaller med vad man redan tycker borde vara rimligt så feldaterar man fossilerna medvetet för att få datumen att passa fördomarna. Så här kan det gå till, från tid 3:10

    Öh va? Vadå bestämt sej? De är ju knappast så att de hittar en fossil och säger att
    "Ok, fint ben här. Den är drygt 20 miljoner år."
    "Hur vet du det?"
    "För att jag tycker det!"
    "Men-"
    "Håll tyst."

    Utan de konstaterar med hjälp av vad de redan vet om omgivning och bergarter att den borde vara si och så många år gammal och använder sen den metod som funkar för att bekräfta det.
    Feldaterar med flit? Knappast.

  • dirpower

    Jag retar mig på evolutionsteorin. Så löjligt och ändå tror folk på smörjan. När jag ställs inför allt material wazooloo på youtube presenterar och när jag själv ser mig om i världen så kan jag inte begripa hur förstoppad man måste vara för att tro på en så ihopkokad soppa som evolutionsteorin innebär. Bara för att man blev matad med den soppan i grundskolan betyder det inte att grundskolan har ensamrätt på sanningen.

    "Forskare" stoltserar med sina upptäckter som om de faktiskt vore miljontals år på riktigt. Någon finner en skalle som visar att alla skelett var samma art ( www.svt.se/nyheter/vetenskap/manniskans-historia-pa-vag-att-skrivas-om ) men ändå är de så tröga till att begripa att det inte funnits någon annan art som var vårt ursprung. Människor har alltid fött människor även om de är varierade i sitt utséende. Det är till och med inbyggt i våra celler att ta bort mutationer och reparera. De enda mutationerna som kan uppstå är mutationer som förstör människan, vi kan inte bli bättre på något vis. Det har aldrig funnits något exempel på någon varelse där en mutation av en gen bidragit till ny information. Endast samma information men att man offrar något för att kunna få mer av något annat.

    Så igenkorkad lära att jag inte finner ord för att uttrycka min frustration över hur människor väljer att fortsätta sörpla sin småbarnssoppa och sedan på allvar sprider rena lögner till resten av sin omgivning som med lika stor säkerhet som om de själva levt miljoner år och faktiskt iakttagit hela teorin. Bara i sin vildaste fantasi går den ihop och där bör den stanna.

    Se wazooloo som sågar precis allt evolutionsteorin någonsin kan hitta på: www.youtube.com/user/wazooloo

  • Iarwain
    dirpower skrev 2015-02-15 00:53:51 följande:

    Jag retar mig på evolutionsteorin. Så löjligt och ändå tror folk på smörjan. När jag ställs inför allt material wazooloo på youtube presenterar och när jag själv ser mig om i världen så kan jag inte begripa hur förstoppad man måste vara för att tro på en så ihopkokad soppa som evolutionsteorin innebär. Bara för att man blev matad med den soppan i grundskolan betyder det inte att grundskolan har ensamrätt på sanningen.

    "Forskare" stoltserar med sina upptäckter som om de faktiskt vore miljontals år på riktigt. Någon finner en skalle som visar att alla skelett var samma art ( www.svt.se/nyheter/vetenskap/manniskans-historia-pa-vag-att-skrivas-om ) men ändå är de så tröga till att begripa att det inte funnits någon annan art som var vårt ursprung. Människor har alltid fött människor även om de är varierade i sitt utséende. Det är till och med inbyggt i våra celler att ta bort mutationer och reparera. De enda mutationerna som kan uppstå är mutationer som förstör människan, vi kan inte bli bättre på något vis. Det har aldrig funnits något exempel på någon varelse där en mutation av en gen bidragit till ny information. Endast samma information men att man offrar något för att kunna få mer av något annat.

    Så igenkorkad lära att jag inte finner ord för att uttrycka min frustration över hur människor väljer att fortsätta sörpla sin småbarnssoppa och sedan på allvar sprider rena lögner till resten av sin omgivning som med lika stor säkerhet som om de själva levt miljoner år och faktiskt iakttagit hela teorin. Bara i sin vildaste fantasi går den ihop och där bör den stanna.

    Se wazooloo som sågar precis allt evolutionsteorin någonsin kan hitta på: www.youtube.com/user/wazooloo


    Hämtar man sin uppfattning om världen från youtube har man slängt sitt kritiska tänkande ut genom dörren.

    Har wazaloo svar på de frågor jag ställt dig i tråden?


    Så kan du få svara på de andra frågorna jag ställt tidigare:
    Vad tror du evolutionsteorin säger och vad anser du felen i den ligger?

    Hur definierar du en art?
    Är det yttre betingelser, en viss genetisk variation eller något annat?
    Hur många gener måste ändras för att du ska kalla det macroevolution?
    Hur definierar du en apa?
    Är inte människan ett apdjur?

  • EnAnonumius
    Iarwain skrev 2015-02-15 07:56:45 följande:

    Hämtar man sin uppfattning om världen från youtube har man slängt sitt kritiska tänkande ut genom dörren.

    Har wazaloo svar på de frågor jag ställt dig i tråden?


    Så kan du få svara på de andra frågorna jag ställt tidigare:
    Vad tror du evolutionsteorin säger och vad anser du felen i den ligger?

    Hur definierar du en art?
    Är det yttre betingelser, en viss genetisk variation eller något annat?
    Hur många gener måste ändras för att du ska kalla det macroevolution?

    Hur definierar du en apa?
    Är inte människan ett apdjur?


    Lustigt detta inlägg gav mig associationer till en annan tråd, där TS:en konkvvent vägra att svara på frågor, men kräver förklaringar och svar av andra.

    Eh nej jag sägaer INTE att de är samma. Bäst att tillägga detta då många på FL (inte alla men många) har en förkärlek att tolka alting precis svartvitt.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    dirpower skrev 2015-02-15 00:53:51 följande:
    Jag retar mig på evolutionsteorin. Så löjligt och ändå tror folk på smörjan.
    Jag retar mig på dig som konsekvent vägra att svara på frågorna folk ställer dig.

    Det ger onekligen intrycket av att du saknar intresse att föra en diskussion och vill i stället ha en monolog. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • themia

    Det är inte utan att man känner en viss sympati för dessa "hjältar" som stoiskt håller fast vid sina urgamla teorier som en tröstande teddybjörn; som inte vågar träda ut i ljuset och se det alla andra ser; som envisas tro på sagor från en tid då man fortfarande trodde att jorden var platt. 
    Drömmer

  • asta66
    themia skrev 2015-02-15 15:31:48 följande:

    Det är inte utan att man känner en viss sympati för dessa "hjältar" som stoiskt håller fast vid sina urgamla teorier som en tröstande teddybjörn; som inte vågar träda ut i ljuset och se det alla andra ser; som envisas tro på sagor från en tid då man fortfarande trodde att jorden var platt. 
    Drömmer


    Ha ha. För faller deras tro så faller deras värld.
  • Aniiee
    EnAnonumius skrev 2015-02-15 11:13:32 följande:
    Lustigt detta inlägg gav mig associationer till en annan tråd, där TS:en konkvvent vägra att svara på frågor, men kräver förklaringar och svar av andra.

    Eh nej jag sägaer INTE att de är samma. Bäst att tillägga detta då många på FL (inte alla men många) har en förkärlek att tolka alting precis svartvitt.
    Vet du, jag satt häromdagen och tänkte EXAKT samma sak Förvånad
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee

    Ingen nämnd och ingen glömd, liksom....


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • dirpower
    EnAnonumius skrev 2015-02-15 11:15:23 följande:
    Jag retar mig på dig som konsekvent vägra att svara på frågorna folk ställer dig.

    Det ger onekligen intrycket av att du saknar intresse att föra en diskussion och vill i stället ha en monolog. 
    Många svar finns redan och ändå envisas många med att evigt diskutera exakt samma grejer som redan behandlats. C14 och alla andra radiometriska metoder finns svar på. Evolutionsteorin saknar vetenskapliga bevis medan kreationismen till och med kan förklara fossilens begravning under olika sediment med repeterbara och förutsägbara metoder, alltså vetenskapliga.

    Evolutionsteorins mest återkommande argument; Att göra åtlöje av kreationismen. Så patetiskt. Det är allt de förmår för själva har de ingen grund. Cirkelresonemang och antaganden håller inte mot vetenskapen kreationismen står på.

    Vilka tar del av kreationismen och fördjupar sig i den? Inte evolutionisterna i alla fall. Se på dig själv. Hur många timmar ägnar du åt vardera?
Svar på tråden Varför Evolutionsteorin inte är något annat än en religion för de Gudlösa