• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Aqt
    Solidaritet skrev 2015-05-21 17:33:56 följande:

    Nej, det är där propaganda kommer in. En del hävdar att allt är invandringens fel. Egentligen handlar det om att vi haft en högerregering i åtta år. 

    Tråkigt bara att så många inte kan se igenom SD:s retorik. 


    Det är naturligtvis många faktorer som spelar in. Invandringen är en av dem som är viktig. Antal segregerade utanförskapsområden har växt i takt med invandringen och att bara migrationsverket begär 157 miljarder kr för att klara administrationen av de hundratusentals flyktingar som nu kommer gör inte reformutrymmet för välfärdssatsningar bättre.

    Det har jag skrivit om tidigare i den här tråden.
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-05-21 17:45:01 följande:
    Det är naturligtvis många faktorer som spelar in. Invandringen är en av dem som är viktig. Antal segregerade utanförskapsområden har växt i takt med invandringen och att bara migrationsverket begär 157 miljarder kr för att klara administrationen av de hundratusentals flyktingar som nu kommer gör inte reformutrymmet för välfärdssatsningar bättre.

    Det har jag skrivit om tidigare i den här tråden.
    Ja, jag har läst din propaganda oräkneliga gånger. 

    Migrationsverket begär inte 157 miljarder. Det handlar om en budget över en period på många år. Svårgreppbart?
  • Aqt
    Solidaritet skrev 2015-05-21 17:49:01 följande:

    Ja, jag har läst din propaganda oräkneliga gånger. 

    Migrationsverket begär inte 157 miljarder. Det handlar om en budget över en period på många år. Svårgreppbart?


    Migrationsverket begär de pengarna och det är den största " reformen", därför är det svårt att få pengar till andra välfärdssatsningar, som t.ex de 215000 st fattigpensionärerna Sverige har (enligt EUs fattigdomsnorm).

    Inte alls svårt att greppa, väldigt enkelt och tydligt och politik handlar om prioriteringar.

    Saxat från pressmeddelandet, Aftonbladet;

    "Pengarna som regeringen har avsatt kommer därför inte räcka, tror Migrationsverket. Sammanlagt hamnar kostnaden för myndigheten på runt 157 miljarder till och med 2019, vilket är en ökning på drygt 18 miljarder från den senaste prognosen."

    Sanningen kanske inte går i linje med din ideologi, och då kallar du det för propaganda.

    Dålig argumentation men upp till dig.

    Låt mig få se några floskler till som att " jag ställer grupper mot varandra" för att statens budget inte är outtömlig och prioriteringar kan göras på olika reformer.....

    Källa;

    www.aftonbladet.se/nyheter/article20392248.ab
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-05-21 18:31:51 följande:
    Migrationsverket begär de pengarna och det är den största " reformen", därför är det svårt att få pengar till andra välfärdssatsningar, som t.ex de 215000 st fattigpensionärerna Sverige har (enligt EUs fattigdomsnorm).

    Inte alls svårt att greppa, väldigt enkelt och tydligt och politik handlar om prioriteringar.

    Saxat från pressmeddelandet, Aftonbladet;

    "Pengarna som regeringen har avsatt kommer därför inte räcka, tror Migrationsverket. Sammanlagt hamnar kostnaden för myndigheten på runt 157 miljarder till och med 2019, vilket är en ökning på drygt 18 miljarder från den senaste prognosen."

    Sanningen kanske inte går i linje med din ideologi, och då kallar du det för propaganda.

    Dålig argumentation men upp till dig.

    Låt mig få se några floskler till som att " jag ställer grupper mot varandra" för att statens budget inte är outtömlig och prioriteringar kan göras på olika reformer.....

    Källa;

    www.aftonbladet.se/nyheter/article20392248.ab
    Vilket innebär att de inte begär 157 miljarder. 

    De begär 18 miljarder om dina uppgifter stämmer. 

    Resten var redan budgeterat. 

    Väl spenderade pengar att rädda människoliv tycker jag. 
    Men du tycker kanske att annat är värt mer än liv?
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-05-21 18:31:51 följande:
    Låt mig få se några floskler till som att " jag ställer grupper mot varandra" för att statens budget inte är outtömlig och prioriteringar kan göras på olika reformer.....

    Källa;

    www.aftonbladet.se/nyheter/article20392248.ab
    Att du ställer grupper mot varandra är en observation. 
    Det är vad du gör då du hävdar att invandringen kostar pengar på bekostnad av pensionärer. Det är två grupper du ställer mot varandra. 
  • KillBill
    Aqt skrev 2015-05-16 21:24:59 följande:
    Migrationsverket har begärt 157 MILJARDER kr bara för att klara deras administration.

    Vad menar du med att Migrationsverket behöver 157 Miljarder bara för att klara sin administration? Det är ju en lögn. 


    Migrationsverket har begärt en ökning av anslagen med 3,6 Miljarder om året för att klara av den värsta flyktingkatastrofen sedan andra världskriget.


    - Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • Anders2015
    Solidaritet skrev 2015-05-21 19:17:43 följande:
    Vilket innebär att de inte begär 157 miljarder. 

    De begär 18 miljarder om dina uppgifter stämmer. 

    Resten var redan budgeterat. 

    Väl spenderade pengar att rädda människoliv tycker jag. 
    Men du tycker kanske att annat är värt mer än liv?

    Trycket på Migrationsverket ökar när fler än väntat beräknas söka asyl i Sverige. Myndigheten ber nu om 18 miljarder kronor extra de närmaste fem åren för att kunna klara sina kostnader.


     


    Ungefär 10 000 fler personer per år väntas söka asyl jämfört med den tidigare prognosen, som gjordes i juli förra året. Totalt räknar man nu med nästan 350 000 asylsökande de närmaste fem åren.


    Pengarna som regeringen har avsatt kommer därför inte räcka, tror Migrationsverket. Sammanlagt hamnar kostnaden för myndigheten på runt 157 miljarder till och med 2019, vilket är en ökning på drygt 18 miljarder från den senaste prognosen.

    www.dn.se/nyheter/sverige/migrationsverket-ber-om-miljarder/


  • Rataxes
    Solidaritet skrev 2015-05-21 17:35:32 följande:
    Ge gärna en källa på det. 
    Ekonomisk frihet:

    http://www.freetheworld.com/countrydata.php?country=C121

    Göran Persson 2001 7,20 2002 7,40 2003 7,60 2004 7.30 2005 7.40 2006 7.30
    Snitt: 7,37
    Fredrik Reinfeldt 2007 7.30 2008 7.30 2009 7.20 2010 7.53 2011 7.58 2012 7.47
    Snitt: 7,39

    2006 var skattetrycket 46% av BNP [1] och staten hade ett  överskott på 2,3% av BNP [2]. Nu är det på ca 44% med ett underskott på 1,1%
    Borgarna har efter åtta år vid makten inte lyckats få ner skatterna, om man tar in att de skjutit betalningar  till senare. Reinfeldt har fört åtta år av sossepolitik. Sanningen är att Göran Persson gjorde mer för att få ner skatterna än Raj-raj.
    Men inga journalister, politiker eller kommentatorer tar upp detta. Istället låtsas man att borgarna är stora skattesänkare och väljarna går på det, då de är för lata att kolla upp själva.
    [1] www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetrycket-historiskt/
    [2] www.tradingeconomics.com/sweden/government-budget

    http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Skattetryck/Skattetrycket-historiskt/

    http://www.tradingeconomics.com/sweden/government-budget


    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Solidaritet
    Anders2015 skrev 2015-05-21 19:33:37 följande:

    Trycket på Migrationsverket ökar när fler än väntat beräknas söka asyl i Sverige. Myndigheten ber nu om 18 miljarder kronor extra de närmaste fem åren för att kunna klara sina kostnader.


     


    Ungefär 10 000 fler personer per år väntas söka asyl jämfört med den tidigare prognosen, som gjordes i juli förra året. Totalt räknar man nu med nästan 350 000 asylsökande de närmaste fem åren.


    Pengarna som regeringen har avsatt kommer därför inte räcka, tror Migrationsverket. Sammanlagt hamnar kostnaden för myndigheten på runt 157 miljarder till och med 2019, vilket är en ökning på drygt 18 miljarder från den senaste prognosen.

    www.dn.se/nyheter/sverige/migrationsverket-ber-om-miljarder/


    Vad är ett människoliv värt för dig?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?