• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Gert
    themia skrev 2015-07-26 21:37:24 följande:
    Sorry Gert, det hjälper inte hur mycket du än krumbuktar- SD har genom sitt agerande visat att man skiter i pensionärerna.
    Ledsen att göra dig besviken men det är faktiskt tvärtom. SD är det enda partiet som står på pensionärernas sida. De rödgröna höjer skatten för pensionärer som jobbar och behåller en väldigt stor del av kakan och delar ut några småsmulor till pensionärer som inte jobbar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • themia
    Gert skrev 2015-07-26 21:45:17 följande:
    Ledsen att göra dig besviken men det är faktiskt tvärtom. SD är det enda partiet som står på pensionärernas sida. De rödgröna höjer skatten för pensionärer som jobbar och behåller en väldigt stor del av kakan och delar ut några småsmulor till pensionärer som inte jobbar.
    Ytterligare en krumbukt - jag måste ändå ge dig kred för att du är så ihärdig.

    Btw, är inte Kapten Haddock copyrightskyddad?
    (bara undrar)
  • Gert
    themia skrev 2015-07-26 21:50:32 följande:
    Ytterligare en krumbukt - jag måste ändå ge dig kred för att du är så ihärdig.

    Btw, är inte Kapten Haddock copyrightskyddad?
    (bara undrar)
    Tog argumenten slut där? Skrattande
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • themia
    Gert skrev 2015-07-26 21:53:06 följande:
    Tog argumenten slut där? Skrattande
    Vilka argument, jag har inte argumenterat. Bara skrivit att SD skiter i pensionärerna.
    Men du vet kanske inte skillnaden mellan påstående och argument (?)

    Hur var det nu med kapten Haddock?
  • Gert
    themia skrev 2015-07-26 22:00:59 följande:
    Vilka argument, jag har inte argumenterat. Bara skrivit att SD skiter i pensionärerna.
    Men du vet kanske inte skillnaden mellan påstående och argument (?)

    Hur var det nu med kapten Haddock?
    Precis, du argumenterar inte för dina påståenden. Såna kan man inte ta seriöst.

    Jag vet ett dussintal medlemmar som har en copyrightskyddad avatar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-07-26 18:46:45 följande:
    SD valde i den sista omröstningen att rösta för Alliansens budget som gav 0 kronor till "fattigpensionärerna". Hade SD valt att rösta på den rödgröna budgeten hade dessa pensionärer fått 250 kronor mer varje månad.

    Det är tydligt att SD valde bort fattigpensionärerna när det verkligen gällde.
    Vad säger att pensionärernas ekonomi var avgörande för vilken budget SD valde, det kan inte ha varit så att det följde med ett paket där det fanns en mängd andra aspekter SD valde efter?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-26 22:34:01 följande:
    Det skulle jag väl kunna tänka mig att göra - fast mest intressant är väl ändå att du reagerar med SD-reflexen, det vill säga börjar skylla på andra.

    Dessutom är det lite intressant med Tintin, eftersom de är så stenhårda med att hålla på upphovsrätten.

    Det är alltid samma visa - men titta på dom dåSkrattande

    Sverigedemokraten är verkligen som en bortskämd snorunge.
    Som sverigedemokrat är jag van vid att bli utpekad som den enda som gör fel. När man påpekar att andra också gör fel är det självklart en SD-reflex. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-07-26 23:25:03 följande:
    Vad säger att pensionärernas ekonomi var avgörande för vilken budget SD valde, det kan inte ha varit så att det följde med ett paket där det fanns en mängd andra aspekter SD valde efter?
    Jag säger bara att SD prioriterade bort "fattigpensionärerna" och det kan ju ingen neka till.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-26 23:27:30 följande:
    Som sverigedemokrat är jag van vid att bli utpekad som den enda som gör fel. När man påpekar att andra också gör fel är det självklart en SD-reflex. 
    För mig är det självklart att man tar ansvar för sina egna handlingar.

    Jag må på säga att sedan den där fågelskrämman utnämnde dig till en av FL:s skickligaste retoriker så har du gått alldeles överstyr. Förstod du inte att du gjorde dig skyldig till ett brott när du publicerade en manipulerad bild på tre skådespelare som bekänner sig till att parti med nazistiska rötter,
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-26 23:46:21 följande:
    För mig är det självklart att man tar ansvar för sina egna handlingar.

    Jag må på säga att sedan den där fågelskrämman utnämnde dig till en av FL:s skickligaste retoriker så har du gått alldeles överstyr. Förstod du inte att du gjorde dig skyldig till ett brott när du publicerade en manipulerad bild på tre skådespelare som bekänner sig till att parti med nazistiska rötter,
    Vilket brott skulle det vara?

    Nu måste jag varna för att SD-reflexen kommer igen. Jag har sett många manipulerade bilder på det här forumet, bland annat i SD-trådarna där många manipulerade nidbilder på SD-toppar återkommer om och om igen.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?